Tekil Mesaj gösterimi
Alt 22 Temmuz 2011, 20:51   Mesaj No:11

Medine-web

Medineweb Site Yöneticisi
Medine-web - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medine-web isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 1
Üyelik T.: 14Haziran 2007
Arkadaşları:7
Cinsiyet:Erkek
Yaş:50
Mesaj: 2.988
Konular: 339
Beğenildi:1173
Beğendi:346
Takdirleri:7784
Takdir Et:
Standart Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu

değerli dostum,
düşüncelerin genel anlamda doğruları içersede,teknik yani kuran ilimleri bazında bazı sıkıntıları doğuruyor.şöyle ki ;
demişsin ki

"Kuran herhangi bir siyasi, felsefi, tasavvufi vb. sistem yada liberal, sosyalist bir ideoloji ile insanların karşısına çıkmış değildir. İslam inancı monarşiye uygulanabileceği gibi demokrasiye de uygulanabilir. Komün sisteme uygulanabileceği gibi serbest piyasa sistemine de uygulanabilir. Yeter ki adalet, özgürlük, birliktelik ve ahlak elden bırakılmasın. Kuran özgürlüğe, birlikteliğe ve adalete sadık kalınmasını emreder. Köleliği, azgınlığı ve zulmü de yasaklar."

bilakis kuranı kerim tüm beşeri sistemleri yerle bir eden(hakk geldi batıl zail oldu),hepsi ile savaşan,hakimiyetin,kanunun,yasanın Allaha ait olduğunu vurgulayan bir mesaj.kuranı kerim hiç bir sisteme uyarlanamıyacak kadar yüce olup,hiç bir sisteme sentez olmayı asla kabullenmemektedir.tüm sentezler zaten kuranda vardır.sentezler dejenere edildiğinden kuran rededer.vahy kaynaklı diğer üç semavi kitabı bile kabuıl etmemektedir.red gerekçesi "dejenere edilmesi,beşerin içeriğe kirlilik,mikrop aşılaması..." sizin mantığınıza göre hak hukuk adalet ve ahlak var ise hangi sistem olursa olsun kurana uygundur.bu biraz değil çok sorunlu bir düşünce.kuran kendisinden beslenen,kendi ruhuna ters düşmeyen sistemleri kendi içerisinde barındırır zaten.
evrensel demokrasi köleliği red eder mesela.ama bu kavrama yüklenen dejenere anlamlar farklı farklı.afrika demakrasisi,ortadoğu demokrasisi,kafkaslar demokrasisi veya batı(L)demokrasisi çok faklıdır.
evrensel laiklik kuran'a (lekum dinukum weliyedin---la ikrahe fiddin)uygundur mesela.kuran toplumun inancına yaşantısına karışmaz.kimseyı zorla islama getirmez.tek istediği olmazsa olmazı,islami ahlak kuralları çiğnenmiyecek.yani bir hafif meşrep inançsız kadını sokakta kıyafetini fiilini içkisini şuhluğunu sergileyemez.kendi toplumunun vahy kaynaklı yapısının zararına olan fiillere izin vermez.
ama türkiyedeki laiklik çok farklı bir olay.dinlere tahakumu şeklinde anlamlandırır.dinlere karşı tarafsız olması gerekirken,dinleri bizzat uygulayan,kural koyan,din adamlarına maaş veren,dini barınakları restore eden tuhaf bir sistem.
yani kavram karmaşası yaşanmaktadır.
kuranın ahlak anlayışı ile beşeri sistemlerin ahlak anlayışı çok farklı.kuran hafifmeşrep bir kadına zaniye derken,beşeri sistem buna hayat(!) kadını diyebiliyor.
kuran Allaha itaat etmeyene zalim derken,beşeri sistem medeni diyebiliyor.
bu cihetle kuran hiç bir beşeri sisteme sentezlenemez.tüm beşeri sistemler kurandan beslenerek terbiye edilebilir.
vaktim olsa diğerlerine de değineceğim inşaallah.
__________________

Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır.
Alıntı ile Cevapla