Konu Başlıkları: Namazı Huşu ile kılmak için
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 15 Şubat 2008, 15:40   Mesaj No:6

Emekdar Üye

Medineweb Emekdarı
Emekdar Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Emekdar Üye isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 16627
Üyelik T.: 11 Şubat 2012
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Yaş:47
Mesaj: 4.081
Konular: 315
Beğenildi:48
Beğendi:0
Takdirleri:149
Takdir Et:
Standart Cvp: Namazı Huşu ile kılmak için

Namazdaki Enfüsi Manalar
Namazda kıyam halinde ellerimizi bağlayıp durduğumuzda nefsimize hitaben ey nefsim! Şu anda sen dağda kıyam halinde ALLAH(cc)’ı zikreden bir kaya parçası olabilirdin. Mevla seni insan olarak yaratmış, eşrefi mahlukat olarak seçmiş, halifelik görevi vermiş. Rabbine çok şükret ona ibadet et ve ona kul ol kullara ve tağutlara kul olma.
Padişahın huzurunda el pençe kıyamda duran köleler gibi Ya Rabbi bende senin yüce divanında huzurundayım emrine amadeyim, ben senin kulun ve kölenim. Lebbeyk! Ya Rabbi buyur, emret ya Rabbi diyerek kıyamda Mevla’mızın huzurunda olduğumuzu tefekkür edip, onun hitabını işitmek için kıyamda bekliyoruz.
Rükuya eğildiğimizde şunları tefekkür ediyoruz: Ya Rabbi sana sonsuz şükrederim bizleri yalnız senin önünde eğilen kullarından eyledin. Ya rabbi bizleri tağutların önlerinde eğilenlerden eyleme. Heva ve hevesine nefislerine boyun eğenlerden eyleme. Bizleri rükû eden mü’minlerle beraber eyle.
Ya rabbi sana sonsuz şükrederim. Rükû halinde seni zikreden melekler ve rükû eder halde seni zikreden dört ayaklı hayvanlar gibi bende senin huzurunda tazimle eğilip seni zikrediyorum.
Rükûdan kalkınca şunları tefekkür ediyoruz: Rabbimizin bu bizim hamdimizi işittiğini ve Rabbimizden şu şekilde bir nida geldiğini tefekkür ediyoruz: << Ey kulum ben senin hamdini işittim, senden razı oldum kaldır başını>> bu hitabı işitince sevinçle rükûdan kalkıp semiallahulimenhamide <<Allah hamd edenin hamdini işitti>> diyoruz. Bu hitabı işittiğimiz için yine Rabbimize hamd ederek, Rabbena lekel hamd <<Ey rabbimiz hamd (övgü, sena) yalnız sanadır, yalnız sana hamd ederiz>> deriz.
Secdeye varınca şunları tefekkür ederiz: Ya rabbi senin azametin ve kudretin karşısında hakir, zelil aciz bir kul olarak tazimle eğilirim. Senin yarattığın şerefli anlımı yalnız senin için toprağa koyuyorum. Topraktan yaratıldım, yine bir gün toprak olacağım. Bu şerefli başımı hiçbir tağut’un önünde eğmeyeceğim. Ya Rabbi semada sana secde halinde tesbih eden melekler gibi, yeryüzünde sana secde eden kullarınla birlikte sana secde ediyorum. Kolsuz, bacaksız secde halinde sürünen ve tesbih eden mahlukatın gibi bende sana secde ediyorum. Seni tesbih edip takdis ediyorum. İşte şu anda yüce huzurunda Arşının eşiğinde tazimle eğilerek senin yüce adını anıyorum. Ya rabbi sana sonsuz şükürler olsun. Bana sonsuz nimetler bahşettin. Beni mü’minlerden kıldın. Secde eden ve seni zikreden kullarından eyledin. Beni dileseydin sürünen bir hayvan olarak da yaratabilirdin. Beni insan olarak yarattın, kendine kul eyledin. Ya Rabbi beni kullara kul eyleme. Yalnız kendine kul eyle. Beni Salihlerle beraber eyle. Müslüman olarak yaşat ve Müslüman olarak öldür.
İşte bu şekilde tefekkür edip, huşu ile namaz kıldığımızda namazımızın manevi zevkine ereriz. Gerçek kalp huzurunu buluruz.
Huşu ile kılınan namazın birçok faydaları vardır. Bunlardan bazılarını zikredelim:

Huşu ile Kılınan Namazın Faydaları:
Namaz ruhi bir eğitimdir. İnsani sufliyattan ulviyata, esfelisafilinden, Âlayı illiyyine yükseltir. Nefsi emmareden, mutmainneye ulaştırır. İnsanı ahlakı hamide sahibi kılar olgunlaştırır, kamil bir insan yapar.
Namaz kulluk bilincini canlı tutup, insana kulluk şuurunu kazandırır. Ruhi ve bedensel eğitimin yanı sıra, sabır eğitimi de verir. İnsanı tevazu sahibi yapar. Namazda elde edilen vecd ile insanın hayatı değişir. Namaz insanı her türlü kötülüklerden alıkoyar. Şayet kıldığımız namaz bizi kötülürklerden alıkoymuyorsa o kıldığımız namaz değildir. Sadece bedensel bir eğitimdir. Huşu ile kılınan namaz insanı her türlü kötülüklerden alıkoyar, adeta insanı melekleştirir. Namaz insanı daima zinde tutar ve cihada hazırlar. Namaz aynı zamanda bir cihad eğitimidir. Namaz insana tevhid şuurunu, ümmet bilincini kazandırır. Cuma namazı bir beldedeki insanların ictimasıdır. Hacda Arafat’ta toplanmak ise ümmetin ictimasıdır.. Namaz ibadetlerin özüdür. Tüm varlıkların ibadet şekilleri, tesbih ve zikirleri namazda toplanmıştır. Namaz kılan mümin tüm varlıkların ibadet şekilleriyle ibadet ettiğinden onların sevaplarından da kazanır.
Namaz her ibadetin üzerindedir. Çünkü huşu ile kılınan namaz müminin miracıdır. Huşu ile namaz kılan mü’min miraca çıkar ve rabbiyle mülakamet eder.

Huşu ile namaz kılmak için ne yapmak gerekir?
Öncelikle taharete dikkat edip, sünnete uygun abdest almamız gerekir. Üstadımız Ali Ramazan Dinç bir sohbetlerinde “ibadetlerdeki edep bizi Cemalullaha götürür” buyurdular. İbadetlerimizde son derece edebe riayet edersek huşu ile namaz kılabiliriz. Öncelikle abdesdimizi huşu ile almalıyız ki, namazda da huşulu olalım. Namazdaki huşu, abdestteki huşudan geçer. Gafletle alınan bir abdestle huşu ile namaz kılınamaz. Vesveseli olarak huşu ile namaz kılınamaz. Namazdaki vesvesenin çoğu şeytandandır. O, mü’minin imanını çalmak için fırsat kollar. Namaz kılan kimsenin kalbinde iman varki sık sık gelip kontrol ediyor, yokluyor. Hırsız, malın bulunduğu eve gelir. Boş eve hırsız gelmez. Şeytan baş hırsızdır, imanımızı çalmak için kalp evimize girer vesvese verir.
Vesvesesiz namaz kılmak için namazın başlangıcında iftidah tekbirinde uyanık bulunmak gerekir. Kimin huzurunda olduğumuzu, Mevlamızla görüşeceğimizi düşünerek kıbleye yönelmeli ve huşu ile tekbir getirmeliyiz. Kıbleye yönelirken sadece vücudumuzla değil, aklımızla, kalbimizle, ruhumuzla tam bir teveccüh ile kıbleye yönelirsek şeytan vesvese veremez ve huşu ile namaz kılarız. İftidah tekbiri gafletle alınırsa huşu ile namaz kılamayız. O zaman şeytan bize vesvese verir.
Huşu ile namaz kılmak için manen kalbimizi hazırlamalıyız. Ayrıca tam bir ihlâsla niyet etmeliyiz. Bütün ibadetlerde niyet önemlidir. Ancak namaz için niyet daha çok önemlidir. Cenabı Hak(cc) Kur’an-ı kerimde namaz kılacağınızda ziynetlerinizi alınız buyuruyor. Ziyneti sadece zahiri manada algılamamak gerekir. Namaza başlamadan misvak kullanmak, koku sürünmek, bol pantolon giymek, sarık sarmak, cüppe giymek bunlar ziynettir. Ancak asıl ziynet takvadır, huşudur, ihlasdır. Sarık ve cüppe ile namaz kılmak huşuyu elde etmek için bir vesiledir. Huşu ile namaz kılmak için sünnet olan vesilelere sarılmamız gerekir.
Namazı kabede kılıyormuşuz gibi tefekkür edersek huşuyu kazanmaya vesile olur. Namazınızı Allah’ü teala görüyor gibi ihsan derecesinde kılarsak huşuyu kazanabiliriz. Namazınızı bizim miracımız olarak düşünerek miraç şuurunda kılarsak huşulu namaz kılmış oluruz. Namazımızı, onun sırrına ererek kılma gayretinde olmalıyız.
Namazı vaktinde kılmazsak huşulu namaz kılamayız. Peygamber Efendimiz(sav)’e amellerin en faziletlisi nedir diye soruldu “Zamanında kılınan namazdır” buyurdu. Huşulu namaz kılmak için mutlaka namazlarımızı vaktinde kılmalıyız.
Huşuyu elde etmek için diğer bir vesile cemaatle kılmaktır. Namazı cemaatle kılmanın birçok faydaları vardır. Bu faydalardan biride huşudur. Ayrıca cemaatle kılınan namaz 27 derece daha faziletlidir. Cemaatle kılınan namaz insana ümmet şuurunu kazandırır. İbadetin merkezi mescitlerdir. Oradan dalga dalga bütün yeryüzüne kulluk bilinci yayılır. Cemaatle namaz vahdet eğitimidir. Müminleri cihada hazırlar. Cemaatle namaz toplu yaşama bilinci, sosyal hayat ve yardımlaşma şuurunu kazandırır.
Alıntı ile Cevapla