Tekil Mesaj gösterimi
Alt 22 Ağustos 2011, 11:10   Mesaj No:10

bilinmez

Meal Gurubu Üyesi
Medineweb Emekdarı
bilinmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:bilinmez isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13966
Üyelik T.: 27Haziran 2011
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 2.154
Konular: 309
Beğenildi:178
Beğendi:15
Takdirleri:560
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı

Alıntı:
EbdA Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Bilinmez kardeş Fecr kardeşin açıkladığı gibi Cem olayı bir kolaylıktır Hanefi mezhebinde sadece hac yolculuğunda diğer mezheplerde ise uzun yolculuklarda istenirse namaz cem edilebilir. Onlarda şu hadislere dayanarak bu sonuca ulaşmışlardır.

CEVABIM...tamamda değerli ebda,savaş ve yolculuk esnasında NAMAZDAN KISALTMAYA RUHSAT vardır kuranda bu kısaltma ruhsatına rağmen rasulullah nasılda kuran dışı bir şey yapar yani bir müslümanın peygambere yaklaşımı bu olmamalı....

"Hz. Peygamber ile beraber Tebük savaşına çıktık. Hz. Peygamber, öğle ile ikindiyi birlikte, akşam ile yatsıyı da birlikte kılardı." (Müslim, II, 10; Ebu Davud, I, 285; İbn Mâce, I, 340)

"Rasûlullah (s.a.s.) Medine'de korku veya yağmur yokken, öğle ile ikindiyi, akşamla yatsıyı da birlikte kıldı." İbn Abbas'a Rasûlullah'ın bununla ne yapmak istediği sorulmuş, o şu cevabi vermiştir: "Ümmetine meşakkat vermemeyi kastetti..." (Sahîh-i Müslim Trc., IV,136,137)

Bunun kolaylığını bizzat ben yaşadım.

BU OLAY KURAN'A AYKIRI MI?

Birşeyin Kuran'ı Kerim'e aykırı olması demek açıkça bildirilen bir emrin tersini yapmak demektir. Kuran'da "namazı birleştirmeyiniz" diye açık bir var mı ki yapılan Kuran'a ters düşsün? Ayrıca Kuran'da açıkça bildirilmeyen durumlar için Peygamberimiz (AS) yetki vermiştir. Bunlardan bazıları şu ayetlerdir;
DEğerli arkadaşım ebda , Kuranda açıkça,savaş ve yolculukta,namazdan kısa bilirsniz diyor CEM TAM TERSİ DEĞİL MİDİR SİZCE...

"Onlar ki, ellerindeki Tevrat ve İncil'de yazılı bulunan o elçiye, o ümmi peygambere uyarlar. O ki kendilerine iyiliği emreder, onları kötülükten men eder; onlara temiz ve hoş şeyleri helal, pis ve çirkin şeyleri haram kılar…." (A'raf, 7/157)

"Kendilerine kitap verilenlerden Allah'a ve ahiret gününe iman etmeyen, Allah'ın ve Resulünün haram kıldığını haram saymayan ve hak dini din edinmeyenlerle, ezilip büzülüp kendi elleriyle cizye verinceye kadar savaşın." (Tevbe, 9/29)

Bu ayetlerde Peygamberimiz'in (asm) haram kılma yetkisi açıkça görülmektedir.

CEVAB...bu ayetten şunu anlaıyorum insanlar rasulullaha vahiy gelmeden önce kendilerine gelen bi önceki peygamberden iletilen vahiyi kendi gelenekleriyle harmanlayıp,kendi kafalarına göre YASAK VEYA SERBESTLİKLER koyuyorlardı ve rasulullahta onlara [halka] dayatılan bir çok ağır yasaklarIN vahiyle değilde hevayla olduğunu açıklıyor ve BU YÜKTEN KURTARIYORDU bu ayettei böyle anlamak lazım YOKSA RASULULLAH ALLAHIN HÜKMÜNE ORTAK DEĞİLDİ ALLAH ONA NEYİ İLETİYORSA VAHİYSİYLE İNSANLARA ONU BİLDİRİYORDU...

İkinci ayette "Allah'ın haram kıldığı..." denildikten sonra Resülünün haram kıldığı da ayrıca belirtilmiştir. Bu nedenle her ikisini de sadece Allah'ın haram kıldığı ayetler olarak sınırlamak yanlış olur. Allah'ın haram kılması ayetlerle olduğuna göre, Resülünün haram kılması bundan ayrı olmalıdır. Ancak Resülünün haram kılması da Allah'ın izni iledir. (sorularlaislamiyet)

CEVABIM,,,,Rasulullah Allah tan aldığı vahiyle NEYİN HARAM NEYİN HELAL OLDUĞUNU ÖĞRENİYOR ÖYLEDE ANLATIYORDU VE BUDA ALLAH IN KOYDUĞUYLA AYNIYDI BUNUN İÇİNDE AYET ÖYLE BEYAN EDİYOR,Siz rasulullahın vahiye bir şeyler mi kattığını söylüyorsunuz,


İlave bilgi için: [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

NOT..RASULULLAHIN HARAM KOYMA YETKİSİ HAKKINDA SİTEDE KONULAR AÇILMIŞTI....Rasulullah illete göre haram koyar illet kalktımı ortadan hükümde kalkar HARAM KOYMA YETKİSİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞÜM BUDUR buda kurandada var,içkinin ,domuz etinin haramken helal kılındığı ve daha sonra illet ortadan kalkınca tekrar haramhükmü devam eder...
__________________
önce yazdığım katılım yaptığım beğeni yaptığım paylaşımların arasında azda olsa kuran ve sünnete uygun olmayan düşünceler olabilir.Bunların bana sorulmadan dikkate alınmasından mesul değilim... ...
Alıntı ile Cevapla