Konu Başlıkları: vehhabilerin bozuk yönleri
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 20 Kasım 2011, 23:07   Mesaj No:20

semihhh

Medineweb Acemi Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:semihhh isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 14343
Üyelik T.: 14 Ekim 2011
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 11
Konular: 3
Beğenildi:0
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: vehhabilerin bozuk yönleri

Alıntı:
Sıleyman. Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Kuranın beyanı üzere Müçtehid olmaz ve Kuranın canlı örneği Muhammed (a.s) İslam hukukunda şer'i hükümler kesin delillere yani açık ayet ve hadislere veya icmaa dayanıyorsa ictihada gerek kalmaz... Kuranı anlıyor ve hükümlerini idrak ediyor isek müçtehid aramaya gerek yok müçtehid vb kavramlar adı altında günümüze değin hurafeleri barındıran kitaplar kutsanarak getirilmiştir biri a derken biri b diyerek Kuranın hükmü üzere hüküm vermişlerdir

Örneğin: Kuran ve Allah resulünün yaşamında Kurana abdestsiz dokunmak ve okumak hükmü yok iken sizin müçtehidlerinize göre var Şimdi Allahın kelamı ve Resulünemi uymak gerek yoksa müçtehidlerinizemi?

Mezhep vb holiganlıklar ile hareket ettiğimiz zaman darmadağın oluruz halihazırda dünya çapında halimiz ortada Suriyede yapılan zulümlere sırf mezhebi holiganlıktan ötürü ses çıkarmayan ülkelere ne demeli iran vb Irakta yapılan katliamlarda kafirler sünni şia vb ayrımımı yaptılar? Küfür nasıl tek millet ise İslam da tek millet olmak zorundadır ...

Bakın açıkça beyan ettim hiçbir ekole mensup değilim hepsinin doğruları başımın tacıdır dedim siz iyi okumamışsınız okusa idiniz müçtehidmisiniz sorusunu sormazdınız herşeyi yanlış anlamaya ön yargı ile bakma anlayışından kurtulun derim...
“Ona tertemiz olanlardan başkası dokunamaz.” Vakia Suresi 79

Bazı tefsirlerde bu âyetin birkaç mânâya geldiği belirtilmekte ise de, üzerinde ittifak edilen mânâ şudur:
“Kur'ân’â hadesten, yâni abdestsizlikten ve guslü icap eden bir halden temizlenmiş olanlardan başkası dokunamaz.”

Peygamber Efendimiz (asm) de Yemenlilere yazdığı bir mektupta, Kur’ân-ı Kerim’e ancak abdestli olarak ve guslü gerektiren hallerden temizlendikten sonra el sürülebileceğini bildirmiştir.Dârimî, Talâk: 3.
Alıntı ile Cevapla