Tekil Mesaj gösterimi
Alt 12 Ocak 2012, 01:58   Mesaj No:63

Esadullah

Medineweb Sadık Üyesi
Esadullah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Esadullah isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 15316
Üyelik T.: 18 Aralık 2011
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:Kayıp bir Kentten
Yaş:44
Mesaj: 734
Konular: 143
Beğenildi:280
Beğendi:94
Takdirleri:3260
Takdir Et:
Standart Cevap: Meşru olan tevbe..

[QUOTE=la diyebilmek;154323]Sayın esedullah siz peygamberin müslümanlar için yaptığı dua ile TEVBE yi karıştırıyor olmuyasınız. verdiğiniz ayetleri birer birer inceleyeyim bakalım peygamber kimlerden ELİNİ TUTUP tevbe almış..

Şimdi ben pişmanım demek, mağfiret dilemek, tevbemidir duamıdır? Bunu cevaplarmısınız kardeşim

Ayriyeten Peygamber s.a.v kimseden tevbe almamış bilakis onlara mağfiret dilemiş Af dilemiş onların dilediği mağfirete Affa Şahitlik etmiştir.Onlar için tevbe ve istiğfarda bulunmutur.Tevbe Almak ne demek Tasavvufta bir araştırın inşallah , bu bir terimdir…

NİSA SÜRESİ..64- Biz elçilerden hiç kimseyi ancak Allah'ın izniyle kendisine itaat edilmesinden başka bir şeyle göndermedik. Onlar kendi nefislerine zulmettiklerinde şayet sana gelip Allah'tan bağışlama dileselerdi ve elçi de onlar için bağışlama dileseydi, elbette Allah'ı tevbeleri kabul eden, esirgeyen olarak bulurlardı.

AYETİN HAKKINDA KISA AÇIKLAMA.Peygambere itaat ,Allahın hükmüne itaat tir.Devamanında kişi kendi nefsine zulmetmesi kendi günahı,hatasından gelip ALLAHTAN BAĞIŞLANMADA KENDİSİ BAĞIŞLANMA[tevbe],diledikten sonra peygambere gelirse peygamberde bu kişi için DUA ederse Allah duayı kabul edeceğini söylüyor.

Madem Allah c.c. böyle söylüyor bununla kısıtlıyor sizin deyiminizle o zaman şu an yapılan münferit tevbelerin kabulü imkansız ,çünki Efenimiz s.a.v hayatta değil nasıl dua edecekte kabul olunacak bu nasıl bir bakış açısı anlamadım hemde Ayet bu kadar açık ve ortadayken…

sayın esedullah sizin ve tarikatlerin yaptığı bu değil ki sizler mürşit dedğiniz kişiler,insanları TEVBE ÇĞIRIYOR VE KENDİLERİNİDE ARACI KILIYOR,KILDIRIYORSUNUZ,yoksa meşru olan duada dedim zaten müslümanın hayatta iken birbirlerine yaptıkları dua meşrudur.


Bu konuda yukardaki yazıyı okumadığınız belli bakın ne demişiz ;

Demek ki ümmet için en hayırlı tevbe, Allah’ın Habibi Hz. Peygamber’in (A.S.) huzurunda yapılan, onun da şahitlik yaptığı, ayrıca dua ve istiğfarla desteklediği tevbedir. Büyük müfessir Fahruddin Razi (Rh.A.) bu ayetin tefsirinde der ki:

“Hz. Peygamber ile birlikte yapılan tevbenin bir faydası da, tevbe yapanın istiğfarındaki gaflet ve kusurlarının Hz. Peygamber’in istiğfarı ile giderilmesi ve ilâhî huzura sahih ve sağlam bir tevbe olarak ulaşmasıdır. Çünkü kendileri için istiğfar eden Peygamber’i Allahu Tealâ seçmiş, onu vahyi ile şereflendirmiş, kendisi ile kulları arasında bir elçi yapmıştır. Bundan dolayı, onun şefaat ve vesilesiyle huzuruna gelen bir şeyi geri çevirmemektedir.” (Tefsir-i Kebir)

Bugün yeryüzünde Allahu Tealâ’nın şahidi ve halifesi sıfatını taşıyan, Rasulullah’ın (A.S.) vârisi ve ümmetinin terbiyecisi olan kâmil mürşidler de, ümmetle yaptıkları tevbe ve istiğfarda Efendimiz’in ayette anlatılan sıfatını temsil etmektedir. Kâmil mürşidler, kulların Allah Tealâ’ya yönelişlerine şahid olmakta, tevbelerinin kabulü için ayrıca yüce huzurda yalvarmaktadırlar. Kâmil mürşidler naz makamında niyaz ettikleri için, onlarla birlikte yapılan tevbeler Allah katında daha sevimli ve daha temiz bir amel olarak kabul görmektedir.

Bir Allah dostunu şahit tutarak yapılan tevbede, tevazu ve yakaran kalp vardır. Bu durumda insan, kibrini kırmış, nefsini zelil etmiş, acizliğini anlamış, hiçliğini görmüş, ihtiyacını bilmiş ve ilacına koşmuş olmaktadır. Böyle bir tevbeyi hafife almak münafıkların sıfatıdır ve o kimsenin şu ayette anlatılan kimselerden olmasından korkulur:

.
.
.


MÜNAFIKUN SRESİ..5- Onlara: "Gelin Allah'ın Resûlü sizin için mağfiret (bağışlanma) dilesin," denildiği zaman başlarını yana çevirdiler. Sen, onların büyüklük taslamışlar olarak yüz çevirmekte olduklarını görürsün

TEKRAR DİYORUM TEVEB İLE DUAYI KARIŞTIRMA ESEDULLAH ARKADAŞIM.
Bu ayettede rasulullah TEVBE,değil dua edecektir,buda çok normal ama rasulullahta sünnetullaha aykırı dua edse Allah duasını kabul etmez yani rasulullah müşrik veya münafıklar için duada bulununca rabbimiz uyarıp böyle dua etsende duanı kabul etmem ve böyle dua etmek NE SANA NEDE MÜSLÜMANLARA YAKIŞMAZ DİYOR..


Maşallah bu nasıl bir tevildir sanki siz de bu ayetler inerken hazırdınız gibi olmuş, olay aynı ve çok basit peygamberin mağfiret dilemesi ne demek bunu anlamak lazım bence siz dua ve tevbedeki ince çizgiyi baya bir kalınlaştırmış hatta iki çizgi haline getirmişsiniz kardeşim, bu ayetin neresinde demiş Allah onlara dua edersen duanı kabul etmem diye Hemde duası reddedilmeyen seçilmişlerden olan bir peygambere şaştım doğrusu, Taifte yaşananları bir hatırlayın isterseniz güzel kardeşim

TEVBE SÜRESİ ..80- Sen, onlar için ister bağışlanma dile, istersen dileme. Onlar için yetmiş kere bağışlanma dilesen de, Allah onları kesinlikle bağışlamaz. Bu, gerçekten onların Allah'a ve elçisine (karşı) nankörlük etmeleri dolayısıyladır. Allah fasıklar topluluğuna hidayet vermez.

113- Kendilerine onların gerçekten çılgın ateşin arkadaşları oldukları açıklandıktan sonra yakınları dahi olsa- müşrikler için bağışlanma dilemeleri peygambere ve iman edenlere yaraşmaz.

114- İbrahim'in babası için bağışlanma dilemesi, yalnızca ona verdiği bir söz dolayısıyla idi. Kendisine, onun gerçekten Allah'a düşman olduğu açıklanınca ondan uzaklaştı. Doğrusu İbrahim, çok duygulu, yumuşak huyluydu.

Verdiğiniz ayetler inanmayanlara hitap eden ayetler zaten tevbe Müslümanlar olupta günahkar olanlar için değimlidir? Nasıl bir alaka kurdunuz anlayamadım doğrusu


Tarikatlerdeki şeyhler,kendini Allah ortak koşmuş,devlete,tağut için öldüren,öldürülen,askerlere,genel evlerinin önünde nöbet tutan polislere,Allahın hükmüyle hükmetmeyen millet vekillerine vb şeylere dua etmiyor mu,onlara karşı müridlerini bilinçlendirmiyor ha bire dua ettiriyorlar..


Maşallah demek sadece tarikata değil devletede karşınız…. !

Evvela siz onların bu şekilde dua ettiklerini nereden biliyorsunuz yanlarındamıydınız ? İkincisi Bu yukarda saydığınız kurum ve kuruluşlar sizinde içinde yaşadığınız vatanın kuruluşları madem askeri , polisi , vekili bu şekilte tağutçu görüyorsunuz da güzel kardeşim neden hala bu devlettesiniz ?

Sizde bu tağutçu kişilerle aynı olanakları kullanmıyormusunuz ? Bu tağut devlet dediğiniz yerde onların hükümlerine girmiş olmuyormusunuz demek sizde tağutçusunuz oysa hüküm Allahın değimli? Neden Allahın Hükümlerine karşı olan bu düzene ayaklanmıyor yada bu düzenin içinde yaşıyorsunuz, bu düzene uyuyorsunuz ? Ve daha bir çok soru gelir ama yeri değil ….

Tarikatlar cemaatler sorun olmaz ama dikkat edin kardeşim işin içine Resmi kurum ve kuruluşları sokarsanız başınız ağırır bir kardeş tavsiyesi….


mümtehine süresi..12- Ey Peygamber, mü'min kadınlar, Allah'a hiçbir şeyi ortak koşmamak, hırsızlık yapmamak, zina etmemek, çocuklarını öldürmemek, elleri ve ayakları arasında bir iftira düzüp-uydurmamak (gayri meşru olan bir çocuğu kocalarına dayandırmamak), ma'ruf (iyi, güzel ve yararlı bir iş) konusunda isyan etmemek üzere, sana biat etmek amacıyla geldikleri zaman, onların biatlarını kabul et ve onlar için Allah'tan mağfiret iste. Şüphesiz Allah, çok bağışlayandır, çok esirgeyendir.

kısa bi açıklama.burdada rasulullaha gelenlere nasihatta bulunup fahşa olan fiillerden uzak durmaları ve rasuldende DUA etmesini istiyor rabbimiz,TEVEB AL,nerede ,sayın esedullah tarikatınızdaki 8 şart ve el tutma ve ip tutma,şeyhin müridlerin ağzına tükürme yoluyla olan tevbeden bahsediyoruz.yoksa hayattayken ölmeden önce müslümanların birbirlerine karşılıklı DUASI tebiki meşru dur ve buna karşıda çıkmıyıoruz siz dua ile tevbeyi karıştırıyorsunuz..


Evvela tevbe al kelimesi bağlılık bağlanma biat anlamında kullanılır Nakşilikte birisi el aldım der birisi tevbe aldım der , yoksa kimse kimseden tevbe alamaz zaten Nakşilikteki tevbede bir Veli ile birlikte Allaha Tevbe etmektir bu sayede Allahın övdüğü Velilerden olan bir zat senin Tevbene Şahadet eder sende onun tevbesine Şahadet edersin ve Allahta buna Şahit olur….

El tutmaya gelince biat dırki imamını seçmişsindir ve bu kutlu İslam yolunda bir yol olan Tasavvuf yolunu , ilmini seçmişsindir ve bunu tabiri caizse resmileştrmişsindir bu kadar basit e tabi maşallah kalabalık olunca ip uzatılır buda hadisle sabittir zaten Efendimzin bu şekilde biat vermesi…

Tükürük konusuna aynı vücuda ateş sürülür konusu gibi çok güldüm sizi baya bir yanlış bilgilendirmişler bu konuda ama biz böyle bir şey olmadığını izah edelimde şek ve şüpheniz kalmasın inşallah…

muhammed süresi..19- Şu halde bil; gerçekten, Allah'tan başka İlah yoktur. Hem kendi günahın, hem mü'min erkekler ve mü'min kadınlar için mağfiret dile. Allah, sizin dönüp-dolaşacağınız yeri bilir, konaklama yerinizi de.

bu ayetede rabbimiz gerek peygamber hayattayken gerek müslümanların karşılıklı DUA etmelerini örneklendirmiştir.ve ayetin girişinde bile Allahtan başka ilah olmadığı vurgusu yapılmıştır.

pek anlayamadım burda belirtmek istediğinizi (gerek Peygamber hayattayken gerek müslümanların karşılıklı dua etmeleri )?

fetih süresi 10..Fetih-10 - Herhalde sana bey'at edenler ancak Allah'a bey'at etmektedirler. Allah'ın eli onların ellerinin üzerindedir. Kim ahdi bozarsa ancak kendi aleyhine bozmuş olur. Kim de Allah'a verdiği ahde vefa gösterirse Allah ona büyük bir mükâfat verecektir.

Allah rasulune biat edenler Allah biat etmişlerdir bu doğrudur çünkü rasulullah Allahın hükmünden ayrılmaış ve kendisi dahi vahiy yolundan ayrılsa rabbimiz tarafından candamarı kesilir ,sizin mürşit dedikleriniz ilk başta kendi aralarında BİRİNE BİAT ETSİNLER DE bakalım ne kadar samimilerdir.BIrakın sizin mürşitleriniz HATME dedğiniz ibadetlerine bile başka bi tarikatın mensuplarını almıyorlar..buda ayrı bi hezayenleri...
SON OLARAK TEVBE VE DUA nın nasıl olacağına iyi bakın,tevbe kişiye has tır bir başkası ve bu peygamberde olsa başkası için TEVBE edemez,ama DUA edebilir hayattaki müslümanlar kendi aralarında dua ederler ve bu meşru olandır...


Resulullahın s.a.v yolunda giden Mürşidler ve hatta Seyitlerde Allahın hükmünden ayrılmamışlardır ondan dolayı Sünnet olarak hiçbir fark yoktur.Mürşid Kuran ve Sünnet yolundan çıkmaz ki onun işi bu zaten ….

Mürşidler zaten yüzler binler onbinlerle hergün biat ediyorlar ki ve rastlaştıkları zaman da Mürşid ve Velilerle biat ediyorlar merak etmeyin siz güzel kardeşim…Kim anlatıyor size bu tasavvufu duydukça şaşırıyorum inanın …

Hatme konusuna gelince Tarikatların usul ve adabları vardır Tasavvufi tarikatların hepsi birbirinin hatmesine girebilir , bu girişte bazen sükut lazımdır bazen değildir. Fakat derslerinde hatme olmayan bir cemaat erbebı zaten hatmeye girmez çünki onun dersi başkadır.Bakın ders diyorum dikkat ettiyseniz ….

Son olarak Tasavvufta kimse kimseye tevbe edemez zaten, bunu kafanızdan silin kardeşim Mürşid ile Müridin tevbesi birlikte yapılan tevbedir biri birinin tevbesine şahadet eder bu kadar basit , karıştırılan şudur orda eller tutulunca sanıyorlarki Mürşidi Müridin yerine tevbe ediyor oysa tutuşma biattandır bu kadar basit…..

Vesselam
Alıntı ile Cevapla