Tekil Mesaj gösterimi
Alt 13 Ocak 2012, 22:56   Mesaj No:184

kamer34

Medineweb Sadık Üyesi
kamer34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:kamer34 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13038
Üyelik T.: 14 Aralık 2010
Arkadaşları:9
Cinsiyet:
Memleket:istanbul
Yaş:53
Mesaj: 871
Konular: 41
Beğenildi:6
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: "Dini Konular Hakkında Sorular/Cevaplar"

İddia: Nisa suresi 60.ayette geçen tağuta muhakeme olma meselesini tevil ederek hz. Yusufun Necaşinin durumu karşılaştırıp bu devirde bu ayetin hükmünün pratiğe aktarılamaycağını söylemektedirler.

Ayrıca bu ayetin siyakından ve sibakından anlaşıldığı üzere bu ayet münafıklar hakkında nazil olmuştur. Münafıklar medinede islam devleti olmasına rağmen yahudilere muhakeme olmayı arzulamış bundan dolayı kafir olmuşlardır.

Oysaki günümüzde islam devleti yok dolayısıyla islam muhakemeleride yok, bizim hakkımızı arayabileceğimiz başka bir merci olmadığından dolayı tağuta muhakemeyi olmayı kabul ediyoruz, ayrıca caiz görüyoruz.

Cevap: öncelikle şunu belirmtekte fayda vardır . Hiçbir peygamber Allah’ın hükümlerinin dışında herhangi bir tağutun hükmü ile hüküm vermemiştir. Bunu peygamberlere isnad etmek düpedüz iftiradır.

Cenabbi Allah gelecekte ve geçmişte olacakların yani gaybın anahtarının yegane sahibi olduğuna göre bu iddialara nisa 60. Ayet şöyle olması gerekmezmiydi.

Ey müminler sizler islam devleti yani alternatif olmayan yerlerde tağuta muhakeme olabilirsiniz.Fakat böyle bir açıklama ne kuranda nede sünnette asla mevcut değildir.
Domuz etinin haram olduğunu beyan eden ayetlerde şöyle bir açıklama daha eklenmiştir. Ancak darda kalmanız ve haddi aşmamanız şartı ile yani tıkabasa yememek şartı ile ondan yiyebilirsniz.

Fakat nisa 60. Ayette böyle birşey yok.

Cenabbi Allah imanın şartını tağutun reddine bağladığını nahl/36 bakara /256 ayetlerde açıkça beyan etmiştir.

Konuya girecek olursak akli anlamda bir açıklama yapmak gerekirse,diyelimki herhangi biri bizim hakkımız olan bir parayı, malı, mülkü yemiş olsun sonrada bu kişi yada kurum bize siz ancak benim için namaz kılarsanız ben bu hakkınızı verebilirim derse bizim tepkimiz ne olur.

Elbetteki hayır olur. İşte tağuta muhakeme olmakta bu şekildedir. Tağuta muhakeme olmak ona ibadet etmek anlamına gelir buda dinin aslını oluşturan meselelerden olduğu için kişiyi islam dairesinden çıkarır.

Hz. Yusufun bu konuyla ilişkilendirilmesi af edilir bir hata değildir. Yusuf suresini dikkatilice okuduğumuzda hz. Yusufun kralının müslüman olduğunu yani tebliği kabul ettiğini görebilmekteyiz.

Hz.yusufa hitaben sen dilediğin gibi özgürsün demesi hz.Yusufun kralın dinine değil kralın hz.Yusufun dinine teslim olduğunun açık kanıtıdır.

Necaşi meselesi şuna kanıttır. Bugün bile yeryüzünde despot hükümdarlar olduğu gibi halkına ve insanlara iyi davranan hükümdarlar da vardır.

Örneğin: Her ne kadar İran islam devleti olmasada orası bir müslüman için yaşanabilir emin bir belededir. İrana ziyaretimde kendimi orada Türkiyede’kinden daha güvenilir daha rahat hisettim. İşte neceşinin durumu bu. Yoksa Necaşinin islam olmayan şeriatine hiçbir müslüman ne tabi oldu nede onu kabul etmiştir.

Allah’ın hükümlerinin üstüne hüküm koyanlar,sonrada bu hükümlerle insanlara hak, hukuk, adalet, mutluluk dağıttıklarını iddia edenler kendilerini ve meclislerini kanun koyucu görmek suretiyle tağut hükmündedirler. Bunlar “lailahe” nin birinci şartını oluştururlar. Yani bunlara “lailahe” demedikçe “illallah dememiz boş bir iddiadan öteye geçmez.

Peki bu tağutların red edilmesi nasıl olur.

1- Düşüncede red:

Kişi tağut hükmünde olan her ne varasa çünkü tağut kavramı geniş bir kavramdır öncelikle düşüncede onu bilip tekfir etmesi gerekir. Mekkede 13 yıl boyunca inen ayetleri incelediğimizde öncelikle insanların düşüncede müslüman olmaları gerektiği vurgulanmaktadır.

Yani mekki ayetlerde islam şeritanın fıkhını oluşturan meseleler pek gündeme alınmamıştır. Bunun hikmeti şudur. Kişi düşüncede (ideolojisinde) islam dinini tam anlamıyla bilip kabul etmedikçe islam dışı ne varsa din adına red etmedikçe namaz kılmış, oruç tutmuş, zekat vermiş, bunların hiç bir öenmi yoktur.

2-Amelde red:

Sağlam bir düşünceden sonra sağlam bir amel ancak imanı tamamlar. Günümüzde bazı arkadaşlarımız kendileri rey kullanmazlar, rey kullanmanın şirk olduğunu söylerler, fakat rey kullananlarada müslüman derler.

Bu acayip bir çelişkidir.

Müslüman velevki dünyalık malını kaybetme pahasınada olsa asla tağuta muhakeme olmamalı tağutu asla kabul etmemelidir. Ancak ölüm yada ebedi hüküm giyebilme ihtimali olan meseleler hariç bunlarda ikrah hükmünde kabul edilmektdirler

3-Tağuti rejimlerden yararlanmak:

İşte bütün mesele burdan kaynaklanmaktdır. Bazı peygamberlerin ve bazı sahabilerin tağuti rejimlerin bazı kanunlarından faydalanmaları bazı arkadaşlarımızda yanlış anlaşılmalara sebep olmuş ve bu konun içerisinden çıkmaz bir duruma düşmüşlerdir.
Örneğin şuanda genel sağlık sigortası adı altında tüm hastahaneler ücretsiz duruma gelmektedir. Bu durumdan bir müslümanın faydalanması islama aykırı olmamakla birlikte bizatihi bu tarz uygulamalar islam dinine uygun uygulamalardır.

Kuran indiği dönemde arap müşriklerinin birçok örf adetlerini düzenleyerek olduğu gibi bırakmıştır.

Örenğin çok evlilik islamın getirmiş olduğu bir hüküm dedğildir. Bu zaten vardı fakat kişi dilediği kadar bayanla evlenebiliyor istediği zamanda onları boşayıp yerine bir daha evleniyordu. İşte İslam dini bunu düzenledi işi dahada zorlaştırdı 4 le sınırladı ve tek evliliği tafsiye ettti.

Cariyelik sistemi islamın getirmiş olduğu uygulama değildir. Fakat bu uygulamayı İslam dini düzenlemiş ve benimsemiştir.

Sonuç: İslam devleti olduğu beldelerde devletin anayasasını kuran oluşturur. Fakat yol su, elektrik, sağlık, belediye hizmetleri gibi birçok alanda hükümleri yani düzenlemeleri insanlar tarafından konulacaktır.
Fakat günümüzdeki tağuti sistemleri islam şeriatı ile kıyasladığımız takdirde şunları görmekteyiz.

Cenabbi Allah kuranda miras, evlilik, boşanma, hırsızlık, kısacası sosyal ve siyasal koymuş olduğu tüm hükümleri rafa kaldırılmış, red edilmiş ,yerine beşer aklına dayalı hükümler getirilmiştir.

Bunların reddi imanın ilk şartıdır. Bunları red etmeyen toplumların yada grupların islam dairesi içerisinde değerlendirilmeleri söz konusu değildir.
Selametle kalınız.

Not bu konu talebe binaen yazılmıştır.

Bu konuyla ilgili hak yayınlarından şu kitaplardan daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.......


AKİDE SERİSİ





[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Ziyaeddin El-Kudsi


[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Ziyaeddin El-Kudsi


[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Ziyaeddin El-Kudsi


[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Şeyh Dr. Seyfuddin El-Muvahhid


[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Abdülhak El-Heytemi


[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

İbn Receb El-Hanbeli


[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

İbn Hacer El-Askalani


[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

İmam Suyuti


[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Abdurrahman Abdülhak


[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Ziyaeddin El-Kudsi


[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Ziyaeddin El-Kudsi


[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Ziyaeddin El-Kudsi


[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Şeyh Dr. Seyfuddin El-Muvahhid


[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Ziyaeddin El-Kudsi





TEFSİR SERİSİ





[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Şeyh Seyfuddin El-Muvahhid


[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Şeyh Seyfuddin El-Muvahhid


[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Şeyh Seyfuddin El-Muvahhid


[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Şeyh Seyfuddin El-Muvahhid


[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Şeyh Seyfuddin El-Muvahhid


[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Şeyh Seyfuddin El-Muvahhid


[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Şeyh Seyfuddin El-Muvahhid


[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Şeyh Seyfuddin El-Muvahhid
__________________
Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli.
Alıntı ile Cevapla