Konu Başlıkları: haydi cüz okuyalım
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 17 Şubat 2012, 11:53   Mesaj No:11

ebuzer@34

Medineweb Acemi Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:ebuzer@34 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13109
Üyelik T.: 29 Aralık 2010
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 28
Konular: 3
Beğenildi:0
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: haydi cüz okuyalım

Alıntı:
Esma_Nur Üyemizden Alıntı Mesajı göster
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Arkadşlar bu adam daha öncede bu şekıl açıklama yapmış admin gerekn cevabı vermiş bakınız

Alıntı:
müslümanlardan´isimli üyeden alıntı [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
ÖLÜLERE KURAN OKUMAK....Bidatlerdendir...

hanifi mezhebi;
kabirde olsun başka mekânlarda olsun ölü­lere Kur’ân okumanın câiz olduğunu ve okunan Kur’ân’ın sevâbının bağışlanması durumunda bunun ölüye ulaşacağını söylemişlerdir.
Hanefîler arasında bu konuda menfî düşünen bir fa­kîh yoktur.

Hanbeli mezhebi :
Hanefîler gibi düşünerek, ölülere Kur’ân okunmasını câiz görmüşlerdir. Ahmed b. Hanbel, kabirlerde Kur’ân okunmasının bid’at olduğunu söylemiş, daha sonra ise bu fetvâsından dönmüştür.

maliki mezhebi :
Ölülere okunan Kur’ân’ın hem sevabı hem de ölülerin o kırâati dinlemelerinin ecri onlara ulaşır. Kur’ân okunduktan sonra bağışlanan sevap da ulaşır. Çünkü Kur’ân bir duâ, istiğfar, yakarma ve istirhâmdır.

şafiii mezhebi :
Şâfiî fukahâsı da Hanefîlerin görüşünü benimsemiş ve ölülere Kur’ân okunabileceğini söylemişlerdir.


yukarıda 4 mezhebe göre cumhur alimlere göre ölüye kuran okunabileceğine mahzuru olmadığına ortak kanaat hasıl iken SİZE NE OLUYOR Kİ GÖZÜN GÖRDÜĞÜ KULAĞIN İŞİTTİĞİ YAZI TURA MAHİYETİNDE BİDAT HURAFE DİYORUSUN.LÜTFEN AMA!! İNSANLARIN KAFASINI KARIŞTIRA KARIŞTIRA TOZ DUMANDAN GÖZ GÖZÜ GÖRMÜYOR.
Kusura bakmayın ama bu dört mezhep imamlarının hangi kitaplarında yada hangi imamları tarafından bu fetvalar verilmiş kaynak belirtirmisiniz.....

Kuran özellikle diriler için indiğini hem yasin suresinde hemde birçok ayette açıkca beyan edilmiş olmasına rahmen kalkıp dört mezhep imamlarının fetvası bu yöndedir demek doğru değildir.....
Alıntı ile Cevapla