Hamilelik çilleri ve estetik ameliyat 
  
 Insanın normal yaratılışını beğenmeyip estetik ameliyatlarla burnunu,  dişini,  vb. değiştirmesi,   sıhhi bir gerekçe yokken bunu yapanlar lânetlenmiştir.  Ancak Islâm, fıtratı bozmaya karşı  çıktığı kadar, bozulan fıtratı tedaviyi ve estetiğin korunmasını da  teşvik etmiştir. Hamilelik çilleri de aslî görünümü bozan, yani fıtrata  halel getiren türden bir olgudur. Bu yüzden giderilmesi ve tedavisinin  yapılması daha iyi olur. Dolayısı ile bunu estetik ameliyatla bir tutmak  doğru değildir. 
Ümmü Seleme annemiz diyor ki: "`Lohusa olan  kadınlar Rasûlüllah zamanında kırk gün otururlardı (ibâdet etmezlerdi).  Biz o dönemimizde yüzümüzde oluşan lekeler için vers kürü uyguluyorduk."  (vers turuncu bir ot olup yanakları kızartmak için kullanılırdı).(Ebû  Dâvûd, tahâret 121) Demek ki, sizin sorununuz "asr-ı saâdet"te de söz  konusu olmuş, hal çâresi aranmış ve Rasûlüllah Efendimiz buna karşı  çıkmamıştır.