Tekil Mesaj gösterimi
Alt 14 Mart 2012, 01:31   Mesaj No:37

Esadullah

Medineweb Sadık Üyesi
Esadullah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Esadullah isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 15316
Üyelik T.: 18 Aralık 2011
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:Kayıp bir Kentten
Yaş:44
Mesaj: 734
Konular: 143
Beğenildi:280
Beğendi:94
Takdirleri:3260
Takdir Et:
Standart Cevap: 2012 11.haftanın misafiri Esadullah

hoş geldiniz hocam,
sizi terletmek amaçlı sormuyacağım..gerçekten çözüm bulma yada bilgi sahibi olma amaçlı sorucağım.sizin paylaşımlarınıza baktığımızda az çok profilinizi çözmek mümkün.tasavvuf camiasını benimsediğiniz ama körü körüne fanatik olmadığınızı düşünüyorum.tasavvufu niçin savunuyorsunuz ilmi konuşturarak mücadele ediyorsunuz.


Özü Kuran ve Sünnet olan ve Muhammedi Ahlak ile yoğrulmuş bir yolu neden savunmayalım kardeşim, bizim kanayan yaramızdır acizane keşke daha erken tanısaydık bu yoluda sırf bu ilim üzerine hayatımızı heba etseydik ama var gücümüzle gayret ediyoruz Allahın izni ile, ilmimizde ki ilim denirse şayet bizde olanın yansımasıdır.

sorularıma gelince;



1-tasavvuf erbabınca,tasavvuf şöyle savunulmaktadır ;" bu bir gönül işidir,elimizde sizi durduracak susturacak delilimiz yok.kuranla olan çelişki gibi görünen kısımlar olsada,kalp(batıni) ilimlerinden anlamayanlar çelişki sanır.kalp ilimlerine vakıf olanlar hiç bir kaynağımızda kurana göre çelişki göremiyeceklerdir " savunmasına katılıyormusunuz ?


Birincisi Abdulmelik kardeşim Tasavvuf şeriatın özüdür manasıdır ki hiçbir tasavvufcu sizin dediğiniz gibi demez.Yani delilimiz yok sizi susturacak falan diye. Tasavvufta sorulan sorulara delil getirilmiştir.Forumda bu var zaten.Kuran ve sünnet her müslümanın kaynağı olduğu gibi bizlerinde kaynağıdır tasavvufcu derken sanki Müslüman dışında bir camia imajı çizilmasi bence hoş değil.

İkincisi bütün şeri ibadetlerin manası tasavvufçularca benimsenmiştir. Bu o şeri ibadeti yozlaşdırmak değil bilakis ruhuna vakıf olmaktır ve şuurdur, bilinçtir. Bu gün kaç insan namazın müminin miracıdır sırrına vakıf…? dilde söylemek bunu bilmek ayrıdır namazda bunu yaşamak ise çok ayrıdır. Namazlarında huşuyu yakalayamayanlar, namaz içinde çarşıda, pazarda, fatura kuyruklarında gezenler bence ibadetlerini sorgulasınlar ne kadar muhlistir yaptıkları…? Bir diğeri ki en önemlisi kalbi amellerdir ki gıybet, kin, şehvet, hased, riya vs. olgular. Bunlarla mücadele etmek sadece tasavvufculara değil her müslümana farzdır. Tasavvufun da gayesi kişinin kötü huylarının asıl çıkış noktası olan kalbe taarruz ıslah hareketleridir. Bunuda yine Efendimizin s.a.v övülen ahlakına sarılmakla kötü hasletlerin zıttı iyi hasletlere sarılmakla yapmaktır. Şimdi hal böyle olunca tasavvufa başka nazarla bakmak kuranı ve sünneti gerçekten anlamamaktan kaynaklanır yada kuranın yasak kıldığı zandan.

2-yukarıdaki soruya katılıyorsanız,hayri hocamızın uzun yorucu çalışmalarını incelediğimizde,tasavvufta tevhidi anlamda hiçde affedilmez zahiri açıklamalar,girişimler bulunmaktadır.katılmıyorsanız bu çelişkileri bizlere nasıl izah edersiniz ?bizleri ikna edecek,mutmain kılacak bir açıklamanız faydalı olacaktır.


Evvela kardeşim Hayri hocanız ki sanırım sayın kamerden bahsediyrsunuz yaptığı çalışmayı okudum ama cevap vermek istemedim nedenimi?
Kendisi zaten misafir olan bana demişki “herkesin bir yolu vardır ve o yolu doğru sanar sanmasa o yolda olmaz” doğru yolundan ne yapsamda şaşmıyacağından polimiğe girmek istemedim…

Şimdi eğer siz bunu delil sunarsanız derizki ; kişi delil olsun diye sunum yapmamalı delili incelemeli, görüş zıtta olsa bilgi edinmeli ki maalesef Hayri hocanız bunu yapmamakta…

Gelelim zahmetlerle hazırlanmış konuya kısaca misafire yakışır bir şekilde yazacağım konuda çok eksikler var, eğer bilgileri yanlış verirsek bakışlarda yanlış olur kardeşim madem misafiriz bunun cevabını orada açıklayalım ki belki kalbiniz mutmain olur.Ama şunu unutmamak lazım eğer itikatta düşüncelerimiz bir değilse zaten ne kadar anlatsakta kimse kimseyi ikna edemez…

Bu cevabı kimse beklemiyordu biliyorum ama istedikleri cevapları yerinde vermeye gayret ederiz inşallah…

3-gerek yitiksevda,gerek hayri abi,gerek la ağa tasavvufun ayrı bir din olduğunu çeşitli delillerle kanıtlamaktadır.bunun böyle olmadığına kanıtınız varmı? varsa paylaşırsanız faydalı olacağına inanıyorum.


Kusura bakmayın ama bu kardeşlerin sundukları delil değil nefsani hezeyan ve tevildir.Eğer bize sundukları deililler ile bakacaksak demek gerekirki sizde Vahhabi dinindensiniz…

4-tasavvufu benimsediğiniz halde,tasavvufun içinden gelen bir kısım insanların,akle,hayale,vahye aykırı çıkışlarını tasbip etmediğinizi,geçmiş muzakerelerimizde belirtmiştiniz.bu camia eğer muhterem bir oluşum ise ,bu oluşuma zarar veren parazitleri nasıl ayıklamak lazım ? bunları ayıklamazsanız gövde de zarar görecektir.ayıklarsanız hemen hemen tasavvuf denilen bir oluşum ortada kalmıyacaktır.çünkü gerek arabinin,gerek ruminin,gerek bektaşinin ve gerekse günümüzde tasavvufu temsil eden ekabirlerin bazı görüşlerinde tevhidle çakışan o kadar zahir kısımlar var ki ? bunları red ederseniz tasavvuf nerde,red etmezseniz bu çelişkilerin,çelişki olmadığına dair izahını,delillerini lütfen verirmisiniz.

Birincisi tevhidin dilde değil özde yaşamak olduğunu atlamamak lazım. Tevhidle çakışan noktalar size göredir, bize göre hiçde çakıştığı kısımlar yoktur. Velev ki dediğiniz gibi olsun bu da sadece tasavvuf erbabının değil sair Müslümanlarında sorunudur çünkü kimse imanın hakikatlerini kuran ve sünnete tam uyarak bilmiyor. Aslında sorun budur ehli sünnet itikadını iyi bilmekten geçer.

İkincisi tasavvufcular inanın bir çok müslümandan bu ölçüleri ve hükümleri daha iyi biliyorlar.Ayıklanacak olanlar vardır ama sizin düşündüğünüz gibi büyük bir çoğunluk değildir.Hem bu ayıklama tasavvufta yapılsa belki daha sağlamlaşır ama sair Müslümanlar arasında yapılsa işte o zaman sizin dediğiniz vuku bulur sanırım.

5-son sorum ise,hz ademden bu yana tüm tevhid tarihine baktığımızda,hz Süleymanın(as) mülkü(rüzgara cinlere hakim olması,bir kısım gayb ilminin verilmesi) ve hz Muhammedin miracı (sav)dışında,(bazı peygamberlerin göğe alınması hariç)uçan,yukselen,yıldırım gibi yetişen,bir olaya rastlanmamıştır.ama tasavvufta bu olaylar mutfak malzemesi gibi kullanılmaktadır.tasavvufun bu girişimi doğrumu değilmi? ve neden ? delilleri eşliğinde bilgi almak istiyoruz inşaallah.

saygılar..


Evvela sorunuz başka mucize gösterilmedi manasında ise kardeşim verdiğiniz Peygamberlerin haricinde mucizeleri diğer peygamberlerde göstermiştir. Kıssalar malumunuz kuranda boşuna anlatılmamış ibret almazmısınız? İlahi fermanınca her Müslüman gibi tasavvufcularda ibret almakla kalmamış orda anlatılmak istenen manaya vukufiyet kazanmış ve yaşamışlardır. Dilde, söz de Müslümanlık çok kolaydır inanın ama tevhidi yaşamak dilde olmuyor maalesef bunları iyi anlamaya çalışılsın bence o zaman sorunlar kalkacaktır.

Bu bahsettiğiniz ise kardeşim tasavvufun değil kişilerin girişimidir.Unutmayın Tasavvuf bir çok tarikatı barındırmaktadır nasılki mezhepler konusunda bir çok ayrılık vardır tasavvufu anlayamayan ama kendisini mutasavvıf sanan bir çok oluşum vardır.



Şimdi… delilleri ile istediğiniz cevaplara delilsiz olarak cevap verdik kusura bakmayın kardeşim ama zaten formunuzda bu konulara yeteri kadar değinilmiş vereceğimiz başka bir şey de olamaz zaten ve inanıyorumki değişende bir şey olmaz …Ha sizin için sayın kamerin konusuna yazacağım inşallah orda daha geniş yazarız hemde verilen delillere binaen…

Bizce sorun delilde, ilimde veya bilgide değil sorun bizim itikadi ayrılıklarımızda , Ehli Sünnet inancı taşımış olunsa bu konuşamalrı ve tartışmaları yaşamazdık ama İtikat farkımız ve ayrı İtikadi düşüncelerde olduğumuzdan kardeşlerimizle sadece münazara etmek durumundayız bundan ötesi de olamaz…Hata ettiysek affola

Vesselam veddua