Tekil Mesaj gösterimi
Alt 16 Ağustos 2012, 22:37   Mesaj No:2

Medine-web

Medineweb Site Yöneticisi
Medine-web - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medine-web isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 1
Üyelik T.: 14Haziran 2007
Arkadaşları:7
Cinsiyet:Erkek
Yaş:49
Mesaj: 2.988
Konular: 339
Beğenildi:1172
Beğendi:346
Takdirleri:7784
Takdir Et:
Standart Cevap: Nikahta Şart Koşma (Bir bayanın, kocasının ikinci kez evlenmesini engellemek i

İslamın Yumuşak karnı gibi görüp,taaddüdü zevcad konusunda İslama saldıran çağdaş ebu cehillerin,olmayan vicdanlarına seslenmek beyhudedir.Onların amacı üzüm yemek değil bağcıyı dövmek.kadına verdikleri değer için değil,mal bulmuş mağribi gibi İslam'a saldırmak...
İslam diniin çözümleri, tüm beşeri medeniyetleri hayranlık ve hayretler içerisinde bırakan bir dindir.her konuda olduğu gibi fıtri olan evliliğin çıkmazlarına da kalıcı evrensel çözümler sunmuştur.bunlardan biri "taaddüdü zevcattır."
"Size helal olan hoşlandığınız kadınlardan ikişer, üçer, dörder olmak üzere nikâh edin. Şayet bunların arasında adalet gösterememekten korkarsanız, o zaman bir tane ile iktifa edin" (nisa 3).
Kuran'da geçen ruhsat budur.bu ayette dikkat çeken hususular şunlar ;
1-hoşlandığınız kadınlara talep varsa
2-birden çok evlilikte kadınlar arasında adil olmak
3-adaletten çekince varsa bir ile iktifa.

şimdi birinci madeye bakalım.müslüman delikanlı evlidir ama evliliğinde fıtri ihtiyaçlarını giderecek eşi hasta veya yetersizdir.ve bu delikanlı Allah ile sözleşmesinde dindar iffetli yaşamak zorunda.eşi ile sorunlar yaşamakta,yahut eşi hasta,yahut eşine ısınamamakta ama boşamayıda göze almamaktadır.bu delikanlıya çözümünüz nedir? Zina yapamaz çünkü müslümandır.batmış batıllıların saçmalıklarına da uyamaz metres vs tutamaz.bu noktada islam imdada yetişmekte,Allahım emri ve izni ile ikincisini,üçüncüsünü ve dörde kadar eş alabilirsin.tek şartım adil olacaksın der.adaletten kasıt sevgi değildir dikkat edelim.Hz Resulullah gözdesi aişeyı sevdiğini hiç bir eşinden saklamış değildir.Hz sevde annemizi boşamaya kalkmasının sebeb nedir sizce? güzelliğinden kadınlığından tazeliğinden sorunlu olan sevde annemiz tehlikenin farkına vardığında,zevc hakkından vazgeçip,nikahında kalmayı tercih etmiştir.bu örnekler gösteriyor ki,erkek işine yaramayan,sevilmeyen,yada beraberliğinde huzur bulamayan kadını fıtrı olarak itici bulmaktadır.bununla birlikte,çocuklarının hatırına veya vefa adına kadını boşamayıda istememektedir.
bu delikanlı "ben eşimi boşamadan,çocuklarımı perişan etmeden,bana verilen ruhsatı kullanacağım, ikinci eş alacağım,buna ihtiyacım var,zinaya düşmek istemiyorum" derse? hayır yapamazsın derseniz 3 konuda zülm etmiş olursunuz.
1-Allahın önerdiği çözümü,verilen izni engellemek
2-delikanlının hakkına hukukuna tecavuz etmek
3-onu olası zina bataklığına sürüklemek,sokaktan beslenmesine vesile olmak.
Bu üç noktada Allahın çözüm önerisinden başka çözüm yoktur.
ikinci madeye geçersek,ayette geçen adil olun prensibinden kasıt,hepsini eşit sevin,eşit aşık olun değildir.günlerinizi,zamanınızı,varlığınızı,maddiy atınızı,gelirlerinizi aralarında eşit taksim ediniz demektir.yoksa adam eşine aşıksa,eşi ona huzur veriyorsa,dininin yarısını teminat altına alabiliyorsa,onu sokak afetlerinden koruyabiliyorsa niye ikincisini alsın ki?
şunu unutmamak lazım,sağlıklı bir erkek sağlıklı bir kadına ihtiyacı hep vardır ve zorunludur.Yemek,su,hava gibi fitridir.hiç kimse bunu duygusal bağlamda çözmeye kalkmamalıdır ve çoğu kez işe yaramaz.Resulullahın ısrarla evlatlığı zeyd'e;"eşini tut boşama,Allahtan kork" tavsiyesi işe yaramadığı gibi.zeyn kaçınılmaz sonuca gelip eşini boşamıştır.ve kuranda kınanmadı,Resulullahı dinlemedin ihtarına da maruz kalmadı.Ve Resulullah; "beni niye dinlemedin bana isyan ettin" de dememiştir.
Çünkü sevgi aşk insanın elinde olmayan bir olgudur.bu nazik konu tamamen fıtridir.Bu konuda ne Allah nede Resulu kalplere bir dayatmada bulunmamıştır.
üçüncü madeye geçecek olursak,alacağın kadına bakacaksın,besliyeceksin,barındıracaksın,giydirece ksin,cinsel anlamda hakkına riayet edeceksin.yenisini aldın artık eskisi demode oldu diyemezsin.onu askıda bırakmıyacaksın.ya boşarsın kadın gider başkası ile evlenir,yada nikahında tutacaksan hakkına hukukuna riayet edip adil davranmak zorundasın.prensiplerine riayet edeceksen ve bu ruhsatı kullanmak istersen buyur yol senin.maddiyatın,sağlığın ve adaletin eksik yetersiz ise bir ile iktifa etmek zorundasın.Kuranın çizdiği kırmızı çizgiler bunlardır.
__________________

Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır.
Alıntı ile Cevapla