Tekil Mesaj gösterimi
Alt 01 Eylül 2012, 17:07   Mesaj No:6

Medineweb

Medineweb Emekdarı
Medineweb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medineweb isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13301
Üyelik T.: 04 Şubat 2011
Arkadaşları:6
Cinsiyet:erkek
Yaş:37
Mesaj: 4.833
Konular: 926
Beğenildi:339
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Standart Cevap: Yaz Kur'an Kursları Öğretim Programı

YAZ KUR’AN KURSLARI KAZANIMLARI VE AÇIKLAMALAR
III. KUR
KUR’AN-I KERİM ÖĞRENME ALANI :
III. KUR
ÜNİTE KAZANIMLAR AÇIKLAMALAR
KUR’AN-I KER Mİ İ DOĞRU VE GÜZEL OKUYORUZ
Bu ünitenin sonunda öğrenciler;
1. Kur’an-ı Kerim’i 22. sayfadan 52.
sayfanın sonuna kadar doğru okur.
2. Medleri Kur’an metni içerisinde
doğru uygular.
3. Sakin nun ve tenvine ait hükümleri
(İhfa, İzhar ve İklab) tanır ve
okurken uygular.
4. İdğamı (Maal Gunne ve Bila
Gunne) tanır ve okurken uygular.
5. Ra ile ilgili hükümleri tanır ve
okurken uygular.
[!]1. Belirtilen metnin öğrenciler tarafından doğru bir şekilde okunması sağlanır.
Yapılan yanlışlıklar öğretici tarafından birebir düzeltilir.
[!] 2. Kur’an metni içerisinde bulunan medler öğretici tarafından uygulamalı olarak
okunur. Öğrencilerin de doğru bir şekilde okumaları istenir.
[!] 3. Sakin nun ve tenvine ait hükümler tanıtılır. İhfa, İzhar ve İklab ile ilgili konular
ile ilgili bilgiler verilir. Kur’an-ı Kerim üzerinde uygulaması sağlanır.
[!] 4. İdğam-ı Meal Gunne ve İdğam-ı Bila Gunne tanıtılır. Öğrencilerin uygulaması
sağlanır.
[!] 5. “Ra” harfinin okunuşu hakkında bilgi verilir. Öğrencilerin uygulaması sağlanır.
Öğrencilerin tecvit kurallarını yüzünden okudukları sayfada uygulamalarına
özellikle öğretici dikkat etmelidir. Bütün bunlar yapılırken kaset, CD ve
benzerlerinden yararlanılır.






KUR’AN-I KERİM ÖĞRENME ALANI :
III. KUR
ÜNİTE KAZANIMLAR AÇIKLAMALAR
KUR’AN-I KER MDEN BÖLÜMLER İ
EZBERLİYORUZ
Bu ünitenin sonunda öğrenciler;
1. Bakara Suresi’nin 255. ayetini ezbere
okur.
2. Bakara Suresi’nin 285-286. ayetlerini
ezbere okur.
3. Haşr Suresi’nin 22-24. ayetlerini
ezbere okur.
[!] 1. Bakara suresinin 255’nci ayeti (ayetu’l,kürsi) öğretici tarafından okunur.
Öğrencilerin birebir doğru bir şekilde okuması sağlanır. Daha sonra öğrencilerden
ezber olarak alınır.
[!] 2. Bakara suresinin 285-286’ncı ayetleri (amenerrasulü) öğretici tarafından
okunur. Öğrencilerin birebir doğru bir şekilde okuması sağlanır. Daha sonra
öğrencilerden ezber olarak alınır.
[!] 3. Haşr suresinin 22-24’ncü ayetleri (huvallahullezi) öğretici tarafından okunur.
Öğrencilerin birebir doğru bir şekilde okuması sağlanır. Daha sonra öğrencilerden
ezber olarak alınır.





İTİKAT ÖĞRENME ALANI :
III. KUR
ÜNİTE KAZANIMLAR AÇIKLAMALAR
MELEKLERE İNANIRIZ : MELEKLERE MAN İ
Bu ünitenin sonunda öğrenciler;
1. Meleklere imanın önemini kavrar.
2. Kur’an’da adı geçen meleklerin
isimlerini sayar.
3. Meleklerin özelliklerini ve
görevlerini sayar.

[!] 1. Kazanımda özellikle öğrencilerin Meleklere imanın bizim hayatımız açısından
önemi, dinimiz açısından gerekliliği belirtilir. Meleklerin iyi ve kötü davranışlarımızı
murakabe ettiklerini ve dolayısıyla daima iyi davranışlarda bulunmamızı temenni
ettikleri belirtilmelidir.
[!] 2. Kur’an’da adı geçen Meleklerin isimleri öğretilir.
[!] 3. Meleklerin nasıl bir varlık oldukları, görevleri ve özellikleri anlatılarak
öğrenilmesi sağlanır. Öğretici öğrencilerin meleklerin özelliklerini ve görevlerini
sayabilmelerini sağlar





İTİKAT ÖĞRENME ALANI :
III. KUR
ÜNİTE KAZANIMLAR AÇIKLAMALAR
KİTAPLARA MAN İ MANIN ESASLARINDANDIR : İ
KİTAPLARA MAN İ
Bu ünitenin sonunda öğrenciler;
1. Kitap ve vahiy kavramlarını açıklar.
2. Kitaplara imanın önemini kavrar.
3. Dört büyük Kutsal Kitabı ve
suhufları sayar.
[!] 1. Kitap ve Vahiy kavramlarının öğrenilmesi sağlanır. İlâhi kitaplar üzerinde
durularak, bu kitapların Allah tarafından vahiy yoluyla Peygamberlere geldiği
açıklanır. Bu ilahî kitapların niçin birbiri ardına gönderildiğini ve Kur’an-ı Kerim’in
niçin son kitap olduğu açıklanır.
[!] 2. İmanın altı şartından birisinin de kitaplara iman olduğu ve dolayısıyla kitaplara
imanın gerekliliği üzerinde durulur. Öğrenciler tarafından kitaplara inanmanın
öneminin anlaşılması sağlanır.
[!] 3. Öğretici tarafından dört büyük kutsal kitap hakkında bilgi verilir. Öğrenciler
dört büyük kitabı ve sahifeleri öğrenir ve sayar






İTİKAT ÖĞRENME ALANI :
III. KUR
ÜNİTE KAZANIMLAR AÇIKLAMALAR
KAZA VE KADERİ ÖĞRENİYORUZ: KAZA VE
KADERE MAN İ
Bu ünitenin sonunda öğrenciler;
1. Kaza ve Kader kavramlarını açıklar.
2. Kaza ve Kadere imanın önemini kavrar.
3. İnsanın akıl sahibi olması, özgür ve
sorumlu olmasının kaderle ilişkisini fark
eder.
4. Kur’an’ı Kerim’in kaderle ilgili olarak
tevekkül, rızık, başarı, afet ve hastalık
kavramlarına bakışını fark eder.
[!] 1. Kaza ve kader kavramlarının İslâm literatüründeki anlamları üzerinde
durulmalıdır. Tutum ve davranışlarımızı birey olarak kendi isteğimize göre
Allah’ın yarattığı, bireysel yapıp-etmelerin bireyin sorumluluğunu gerektirdiği
anlatılmalıdır.
[!] 2. Kazanımda kaza ve kadere imanla öğrencilere, bütün işlerin sonucunun
Allah’a döndüğü, her şeyin bir plân ve program dahilinde cereyan ettiği
gerçeği öğretilir. Böyle bir imanla kişinin hayata bağlı kalacağı, olaylar
karşısında dirençli durabileceği, sonunda insan hayatının anlamlı bir bütün
oluşturacağı vurgulanır.
[!] 3. Kazanımda öğrencinin, akıl ve irade sahibi olduğunu, olup-bitenler
karşısında bir nesne olmadığını yapıp-etmelerini kendi iradesiyle
gerçekleştirdiğini, ancak bütün her şeyin ilahi iradenin süzgecinden geçtikten
sonra gerçekleştiğini fark etmesi sağlanır.
[!] 4. Kazanımda, Kur’an’da, kaderin, çalışıp üretmeye, başarmaya engel
teşkil etmediğini, afet ve hastalık durumlarında ise çözümler üretmeye mani
olmadığını ortaya koymak gerekir.



İBADET ÖĞRENME ALANI :
III. KUR
ÜNİTE KAZANIMLAR AÇIKLAMALAR
KUTSAL YOLCULUK: HAC
Bu ünitenin sonunda öğrenciler;
1. Hac kavramını açıklar.
2. Haccın önemi kavrar.
3. Hac ile ilgili kavramları sayar ve
açıklar.
4. Hac ile ilgili mekanları sayar.
[!] 1. Kazanımda öğrencilere Haccın İslâm’daki yeri anlatılır ve Hacc’ın önemi
üzerinde durulur.
[!] 2. Hac ibadetinin kişisel ve toplumsal hayattaki önemi üzerinde durularak
öğrencilere bu konuda bir bilinç kazandırılmalıdır.
[!] 3. Hac ile ilgili İhram, Tavaf, Sa’y, Hedy vb. kavramların, ibadetin yapılışı ile
birlikte açıklanması ve bu kavramların kişiye ne kazandıracağı üzerinde durulur.
[!] 4. Hac ibadetinin yapıldığı yerler (Kabe, Arafat, Müzdelife, Mina…) hakkında bilgi
verilir ve bu mekanların isimleri tekrar ettirilir.





İBADET ÖĞRENME ALANI :
III. KUR
ÜNİTE KAZANIMLAR AÇIKLAMALAR
ALLAH’A YAKLAŞMA VE YARDIMLAŞMA İBADETİ
OLARAK KURBAN
Bu ünitenin sonunda öğrenciler;
1. Kurban kavramını açıklar.
2. Kurban ibadetinin bireye ve
topluma kazandırdıklarını
kavrar.
3. Kurban kesilirken nelere dikkat
edilmesi gerektiğini sayar.
[!] 1. Kazanımda kurban ibatedinin kişinin sahip olduğu şeyleri Allah’ın kullarıyla
paylaşmak suretiyle Allah’a yakınlık kazanma amacına yönelik olduğunu, fedakarlığın
önemli bir sembolü olduğunu öğrenciler açıklayabilmelidir.
[!] 2. Kurban ibadetinin yardımlaşma ve kardeşlik duygularını pekiştirmesi üzerinde
durulur ve öğrencilerin bunu kavramaları sağlanır.
[!] 3. Kurbanın kesimi esnasında hem kurban hem de çevre konusunda nelere dikkat
edilmesi gerektiği öğrencilere kavratılmalıdı





İBADET ÖĞRENME ALANI :
III. KUR
ÜNİTE KAZANIMLAR AÇIKLAMALAR
ZEKAT VE SADAKA
Bu ünitenin sonunda öğrenciler;
1. Zekat ve sadakayı tanımlar.
2. Zekat ve sadaka vermenin önemini
kavrar.
3. Kimlerin zekat ve sadaka
vereceğini sayar ve açıklar.
4. Nelerden zekat ve sadaka
verileceğini sayar ve açıklar.
[!] 1-2. Kazanımda öğrenciler Sadaka ve Zekat kavramlarını açıklayabilmelidir.
Öğrenciler, neden zekat verildiğini, sadakanın toplumsal dayanışma ve yardımlaşmaya
ne gibi katkı sağladığını söyleyebilmelidir.
[!] 3. Kazanımda öğrenciler gerek zekatı ve gerekse sadakayı kimlerin vermesi
gerektiğini, zenginlik ölçüsü dikkate alınmak suretiyle açıklayabilmelidir.
[!] 4. Öğrenciler, zekat ve sadakanın nelerden verileceğini, ölçülerinin ne olduğunu
anlatabilmelidir.






İBADET ÖĞRENME ALANI :
III. KUR
ÜNİTE KAZANIMLAR AÇIKLAMALAR
ALLAH’LA İLETİŞİM : DUA VE TÖVBE
Bu ünitenin sonunda öğrenciler;
1. Dua ve tövbeyi tanımlar.
2. Ne zaman, nerede ve nasıl dua
edebileceğini kavrar.
3. Ne zaman, nerede ve nasıl tövbe
edebileceğini kavrar.
4. Kur’an’dan ve Peygamberimizden
dua ve tövbe örnekleri verir.
5. Yemek duasını ezbere okur ve
Türkçe anlamını açıklar.
[!] 1.2.3. Birinci, ikinci ve üçüncü kazanımlarda öğrenciler, duayı ve tövbeyi
tanımlayabilmelidirler. Duanın ne zaman, nasıl ve nerede yapılacağını, kabul olmasının
şartlarını söyleyebilmelidirler. Tövbenin, günahtan dönme ve aynı suçu bir daha
işlememeye söz verme olduğunu kavrayabilmelidirler.
[!] 4. Öğrenciler, Kur’an’da bulunan dua ve tövbe örneklerinden bazılarından örnekler
verebilmelidirler. Hz.Adem ve Hz.Yunus’un dua ve niyazda bulunmaları, bağışlanma
dilemeleri üzerinde durulabilir.
[!] 5. Günlük hayatta sık sık dile getirilen dualardan yemek duasını öğrenciler ezbere
okuyabilmeli ve anlamını verebilmelidi




SİYER ÖĞRENME ALANI :
III. KUR
ÜNİTE KAZANIMLAR AÇIKLAMALAR
HZ. PEYGAMBERDEN DAVRANIŞ
ÖRNEKLERİ
Bu ünitenin sonunda öğrenciler;
1. Hz. Peygamberin örnek ahlakını
kavrar.
2. Hz. Peygamberin hayatından
davranış modelleri çıkarır ve
bunları yapmaya istekli olur.
3. Akabe Biatları ve Veda
Hutbesi’ndeki insani ve evrensel
ilkeleri kavrar.
[!] 1-2. Kazanımlarda öğrenciler, Hz.Peygamber’in, vahyin yönlendirmesiyle nasıl
mükemmel bir kişilik kazandığını, ahlaki bir olgunluğa ulaştığını kavrar ve O’nun
hayatından davranış modelleri çıkarırlar. Bu davranış modellerini kendi hayatlarına
uygulamaya istekli olurlar.
[!] 3. Kazanımda öğrenciler hicret öncesi gerçekleştirilen Akabe Biatlarından ve
Veda Haccı’ndan, Hz. Peygamber tarafından okunan Veda Hutbesi’nden hangi
prensiplerin ortaya çıktığını ve bu prensiplerin insanlığa neler kazandırdığını
kavrayabilmelidirler.



AHLAK ÖĞRENME ALANI :
III. KUR
ÜNİTE KAZANIMLAR AÇIKLAMALAR
GÜZEL SÖZ VE DAVRANIŞLARDA
BULUNALIM
Bu ünitenin sonunda öğrenciler;
1. Sorumluluk kavramını açıklar ve
sorumluluk almaya hazır olur.
2. Cömertliğin İslam’da övülen bir
erdem olduğunu kavrar.
3. Saygı kavramını açıklar ve insani
ilişkilerdeki önemini fark eder.
4. Diğergamlık kavramını açıklar.
5. Milli ve manevi değerlerimizi
korumanın ve sevmenin imanın bir
gereği olduğunu kavrar.

[!] 1. Kazanımda öğrenciler kendilerine verilen görevleri en iyi şekilde yapmanın dini
bir gereklilik olduğunun bilincinde olmalıdırlar. Sorumluluk altına girmenin, bireysel
ve toplumsal kazanımlarını anlatabilmelidirler.
[!] 2. Öğrenciler muhtaç insanlara veya hayır kuruluşlarına yardımın önemini, bunun
toplumsal huzur ve barışa katkısını kavramalıdırlar.
[!] 3. Hz.Peygamber’in “Büyüklerimizi saymayan, küçüklerimizi sevmeyen bizden
değildir” sözü saygının önemli bir erdem olduğunu öğrenciler fark edebilmeli, bunun
insanî ilişkileri zenginleştirmedeki katkısını açıklayabilmelidirler.
[!] 4. Öğrenciler başkalarının önceliklerini kendi önceliklerine tercih etme duygusunu
benimseyebilmelidirler.
[!] 5. Bizi biz yapan değerlerin benimsenmesi ve sevilmesi noktasında öğrenciler
bilinçlendirilmelidir. Onlar millî ve manevî değerlerin korunması ve gelecek
kuşaklara aktarılmasının imanın bir gereği olduğunu açıklayabilmelidirler.
Alıntı ile Cevapla