Tekil Mesaj gösterimi
Alt 12 Kasım 2012, 23:09   Mesaj No:34

muallime

Medineweb Sadık Üyesi
muallime - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:muallime isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 14876
Üyelik T.: 01 Aralık 2011
Arkadaşları:13
Cinsiyet:Anne
Mesaj: 874
Konular: 134
Beğenildi:137
Beğendi:67
Takdirleri:484
Takdir Et:
Standart Cevap: Bu Haftanın Misafiri '' muallime'' Ablamız

Alıntı:
Yitiksevda Üyemizden Alıntı Mesajı göster

Soru 4: Amel İman'dan bir cüzmüdür ?

Sorularım devam edecek...
İman cevherinde( inanılacak şeyler bakımından) azalma ve çoğalma olmaz,Ama insanın yakını artar ve eksilir.Hiç kimsenin itiraz etmeyeceği şekilde İman ile amel birbirinden ayrılmaz.İman kalbin tasdik etmesi,İslam ise Allahın varlığına boyun eydikten sonra ilahi emirleri ve yasakları kabul etmektir.

Aksi takdirde diyalogçu hristiyanlardan Allah vardır,Muhammed peygamberdir diye kabul ediyorum diyen ve yine hristiyanlığına devam eden de müslüman sayılması gerekirdiki, amellerin yapılmasını kabul etmeyen nasıl müslüman olur.?)Amelleri yapamasa da yapılması gerektiğini kabul etmesi gerekir.


Kur'ân-ı Kerîm'de "İman edenler ve sâlih amel işleyenler..." diye başlayan pek çok âyet vardır (el-Bakara 2/277; Yûnus 10/9; Hûd 11/23). Bu âyetlerde iman edenlerle sâlih amel işleyenler ayrı ayrı zikredilmiştir. Eğer amel imanın bir parçası olsaydı, "iman edenler" denildikten sonra bir de "sâlih amel işleyenler" denmesine gerek olmazdı.

Günah işleyenler fasıktırlar, kafir değillerdir.
Ebu hanife ''Kalbiyle tasdik diliile ikrar edenin imanına hükmedilir''demiştir.
Taat ve ibadetsiz bir imana itibar edilmez.
Amel etmek imanın kendisi değildir,alameti belirtisi işaretidir.
Allahu Teala ibadet taat kulluk etmemizi çok ayette bildirmiştir.
Bir insan inandığı gibi yaşamazsa,fasık bir hayat yaşar ve sonunda yaşadığı hayata inanmaya başlar.İbadetsiz yaşamı kalbi tasdikini bozar.Ve kendini son nefeste imansız gitme tehlikesine atar.

''Çünkü Rasulullah buyurdu ki,nasıl yaşarsanız öyle ölürsünüz ,Nasıl ölürseniz öyle dirilirsiniz.'

Ahiret gününe inanan, hesaba çekileceğini bilen bir müminin ameldeki tatteki umursamazlığı ateşe cesareti olarak yorumlanabilir.
__________________