12 Kasım 2012, 23:09
			
			  |  
			 
			Mesaj No:34  |  
       Durumu:     Medine No :  14876   Üyelik T.:
01 Aralık 2011   Arkadaşları:13 Cinsiyet:Anne   Mesaj :
874 Konular:
134  Beğenildi:137 Beğendi:67  Takdirleri:484  Takdir Et: 
	     |       Cevap: Bu Haftanın Misafiri '' muallime'' Ablamız         Alıntı:      Yitiksevda Üyemizden Alıntı
					       
Soru 4: Amel İman'dan bir cüzmüdür ?   
Sorularım devam edecek...   |       İman  cevherinde( inanılacak şeyler bakımından) azalma ve çoğalma olmaz,Ama insanın yakını artar ve eksilir.Hiç kimsenin itiraz etmeyeceği şekilde İman ile amel birbirinden ayrılmaz.İman kalbin tasdik etmesi,İslam ise Allahın varlığına boyun eydikten sonra ilahi emirleri ve yasakları kabul etmektir.   
Aksi takdirde diyalogçu hristiyanlardan Allah vardır,Muhammed peygamberdir diye kabul ediyorum diyen ve yine hristiyanlığına devam eden de müslüman sayılması gerekirdiki, amellerin yapılmasını kabul etmeyen nasıl müslüman olur.?)Amelleri yapamasa da yapılması gerektiğini kabul etmesi gerekir.     
 Kur'ân-ı Kerîm'de "İman edenler ve sâlih amel işleyenler..." diye başlayan pek çok âyet vardır (el-Bakara 2/277; Yûnus 10/9; Hûd 11/23). Bu âyetlerde iman edenlerle sâlih amel işleyenler ayrı ayrı zikredilmiştir. Eğer amel imanın bir parçası olsaydı, "iman edenler" denildikten sonra bir de "sâlih amel işleyenler" denmesine gerek olmazdı.   
Günah işleyenler fasıktırlar, kafir değillerdir. 
Ebu hanife ''Kalbiyle tasdik diliile ikrar edenin imanına hükmedilir''demiştir. 
Taat ve ibadetsiz bir imana itibar edilmez. 
 Amel etmek imanın kendisi değildir,alameti belirtisi işaretidir. 
Allahu Teala ibadet taat kulluk etmemizi  çok ayette bildirmiştir. 
Bir insan inandığı gibi yaşamazsa,fasık bir hayat yaşar ve sonunda yaşadığı hayata inanmaya başlar.İbadetsiz yaşamı kalbi tasdikini bozar.Ve kendini son nefeste imansız gitme tehlikesine atar.   
''Çünkü Rasulullah buyurdu ki,nasıl yaşarsanız öyle ölürsünüz ,Nasıl ölürseniz öyle dirilirsiniz.'   
Ahiret gününe inanan, hesaba çekileceğini bilen bir müminin ameldeki tatteki  umursamazlığı ateşe cesareti olarak yorumlanabilir.     
				__________________           |  
  |   |      |