|  30 Kasım 2012, 10:22 | Mesaj No:10 | 
  |  Durumu:    Medine No :  13402  Üyelik T.:
25 Şubat 2011  Arkadaşları:11 Cinsiyet:bayan Yaş:45 Mesaj :
7.406Konular:
425  Beğenildi:2317 Beğendi:4904
 Takdirleri:3818 Takdir Et: 
	 |   Cevap: islam mezhepleri tarihi notlarımız 
  İSLAM MEZHEPLERİ TARİHİ 4. ÜNİTE SORULARI  aşağıdakilerden hangisi siyasi ve itikadi sebeblerden müslümanlardan ilk ayrılan grup değildir  a-harici b-şia c-mutezile       h2. yy başından itibaren ilahi sıfatları nefy eden grubun adı nedir? a-mutezile b-mürcie c-cehmiyye     itikadi konularda,nasları tevil ederek aklı nakle hakim kılmayı benimseyen mezheb? a-maturudi b-eş'ari c-mutezile     bazı araştırmacıların farklı sebeblerle imam azamı dahil ettikleri mezheb aşağıdakilerden hangisidir? a-zeydiyye b-mürcie c-ceymiyye d-mutezile      aşağıdakilerden hangisi ehli bidat olarak sayılan mezheblerden değidir?  a-havaric b-şia c-mücribe d-ceymiyye e-mutezile        mihne kuramı hangi mezhebe aittir? a-harici b-maturudi c-mutezile       ehli sünnet akaidi kaçıncı yydan itibaren sistemleşmeye başladı* a-h2-h3 b-h1-h2 c-h3-h4       aşağıdaki alimlerden hangisi ehli hadis değildir? a-imam muhammed idris el şafii b-ahmed bin hambel c-imam enes bin malik d-imam muhammed şeybani      aşağıdaki alimlerden hangisi mihne sebebiyle zulüm görmüştür? a-ebu hanife b-imam ahmed b. hanbel c-imam malik     ..........ekolleşmesi Ebu’l-Muîn en-Nesefi ile belirgin hale gelmiştir.   a-mutezile b-maturidiyye c-selefiyye      ........nübüvveti ispat etmek için dayandıkları en önemli delil mucizedir a-eşarilik b-maturidilik       selefiyyenin imamı kimdir  a-şafii b-ahmed b. hanbel      maturidiyelik ne ekolüdür  a-mihne ekolü b-kelam ekolü       Doğruluğundan şüphe edilmeyen bilgilere .......bilgi denir.  a-zaruri b-şüphesiz      Selefiyye ekolü hicri 8.y.y.dan ........tarafından canlandırılmıştır  a-İbn Teymiyye  b-gazzali      kime göre imanın asıl unsuru kalp ile tasdiktir. Dilin ikrarı ise kalpteki imanın anlatılmasına ilişkin bir vasıtadır.  a-eşari b-maturidi      hangisine göre Fiiller, kazanılması (kesb) ve icra edilmeleri yönünden insanın,  yaratılmaları yönünden ise, ALLAH’ın iradesi ve etkisiyle meydana gelir.  a-şia b-mutezile c-maturidilik      kime göre İman tasdikten ibarettir. İkrar ve amel imana dahil değildir  a-eşari b-maturidi      selefiye alimlerinin müteşabih ayetleri tevilden çekinmelerine ne denir? a-sukut b-imsak      h5.yy dan günümüze kadar,ehli sünneti en geniş çerçevede temsil eden itikadi mezheb hangisidir? a-maturudi b-eş'ari       hangisi eş'ari alimlerinden değildir? a-ibn furek b-teftazani c-nesefi      selefiye alimlerinin diğer isimlerinden değildir? a-ehli sünneti hassa b-ehli sünneti amme c-ehli hadis       kader-kaza bahsinde maturudinin yaklaştığı mezheb? a-batınıyye b-cebriyye c-mutezile      imam mansur maturudinin en önemli eseri? a-maturidiyye akaidi b-kitabu't tevhid      Eşari 40 aşına kadar hangi mezhebe mensuptu? a-Haricilik b-Mürcie c-Kaderiye d-Cebriye e-Mutezile      I İbn Küllab II Haris el muhasibi III Hasan basri IV el-Kalanisi Hangileri selefi sünnilik ile kelamcı sünnilik arasında köprü vazifesi gören alimlerdendir? aI-I b- I-II-IV C-III-IV D-hepsi E-II-III      Eşariliğin muteahhirun dönemi hangi alimle başlar? a-gazali b-cüveyni c-şehristani d-beyhaki e-bakıllani       Maturidiye göre imanın aslı nedir? a-Kalp ile tasdik b-Amel etmek c-Tasdik ve ikrar d-Tasdik ikrar  d-Tasdik ikrar bilgi e-Dil ile ikrar      Ebu Mansur maturidinin en önemli eseri? a-el-İbane b-Kitabut tevhid c-Es -sehafiul ilahiyye d-maturidiyye akaidi e-şerhul usuli hamse      kader kaza mevzularında eşariliğin yakınlaştığı mezhep? a-cebriye b-mutezile c-şia      kaza kader mevzularında maturidiyye nin yakınlaştığı mezheb? a-hariciyye b-Mutezile c-Cebriyye      I Muvahhidler devletini kurdu II Kuzey Afrikada Eşariliği yaydı III Gazalinin öğrencisidir  a-İbn Tumert b-İbn Arabi c-Şehristani d-Abdulkahir Bağdadi      Eşariliğin mutekaddimun dönemi son temsilcilerinden değildir? a-İbn Furek b-Cüveyni c-Ebu said Müteveli d-Fahruddin Razi      I Bilgi zaruri ve iktisab olmak üzere ikiye ayrılır II Bilgi sadece nazar ve tefekkürle değil tarrtışma ile de elde edilebilir III Bilginin kaynakları duyular akıl ve haberden ibarettir IV Mütevatir hadis ile ahad arasında fark yoktur V Nasların zahirini almak teşbihe yol açmaz Görüşleri hangi mezhebe aittir? a-Eşari b-Mutezile c-Selefiyye       Ehli sünet tabirini ilk olarak kim hangi kitabında kullandı? a-Ebu leys semerkandi-Şerhu Fıkhıl Ekber b-Eşari-el Luma c-abdulkahir bağdadi-Usuld –din      Eşariliğin ikinci kurusu olarak kabul edilir a-Gazali b-Bakıllani c-İbn Tumert      Nakli akla hakim kılan=Selefiyye Aklı nakli hakim kılan=Mutezile Nakil ile aklı uzlaştıran=Eşarilik+maturidilik  doğru mu yanlış mı?  cevap:doğru       I Hakikatin keşf yoluyla bilenebileceğini öne sürer  II Aristo geleneğini eleştirir  III Eşariliğin savunuculuğunu yapar IV Miyarul İlm -Mihakün Nazar mantık eserleri var Yukarıda özellikleri sayılan kimdir? a-İbn Hazm b-İbn Arabi c-İbn Rüşd d-Gazali e-İbn Kayyım    Hangi olay Ehli Sünnetin oluşumunda büyük paya sahip olan olaylardandır?  a-Mutezilenin nakli terkedip aklı üstün tutmalrı b-Mutezilenin inanç ve düşünce özgürlüğünü engellemeleri c-Ahmet bin hambele eziyet etmeleri d-mihne olayına sebep olmaları e-hepsi      Ehli sünnet vel cemaat tabirinde ilk terim olan''Sünnet ''kelimesi kimi referans vermektedir.  a-Hz. peygamber ve Sahabeyi b-Hz. Peygamberi  c-4 halifeyi    Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya  Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine aittir.  | 
  |  |   |