11 Aralık 2012, 11:53
|
Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 5879 Üyelik T.:
28 Aralık 2008 Arkadaşları:32 Cinsiyet:Bay Memleket:İst Yaş:40 Mesaj :
3.155 Konular:
1383 Beğenildi:177 Beğendi:17 Takdirleri:285 Takdir Et:
Konu Bu
Üyemize Aittir! | Eğitim Anlayışımız Eğitim Anlayışımız Eğitim Anlayışımız
Müslümanlar İslami bir hareket oluşturunca İslami bir eğitimde nasıl olmalı diye düşündüler taşındılar. Birçok farklı metot tartışıldı yeni fikirler üretildi eski fikirler yenilendi yorumlandı birçok deneme yapıldı
Kimisi eğitim deyince uzun bir zaman ve geniş bir programa ihtiyaç olduğunu insanın zihinsel ve fikir boyutunda eğitilmesini anlıyor.
Kimisi öğrencinin İslam bilgisini artırmak gerektiğini düşünüyor.
Kimisi öğrencinin akademik anlamda başarılı olmasını ve ismin önüne Dr. veya Prof. unvanlarını eklemesini anlıyor.
Kimisi mühim olan teşkilat eğitimi verilen görevi anlamalı, algılamalı ve yerine getirmeli diye düşünüyor.
Beklide bunun haricinde bir sürü başka düşünce ve görüşler var. Hepsinin birleştiği yer amaçları, hepsinin tek gayesi İslam için ümmet için nasıl daha faydalı bir nesil yetiştirebiliriz sorusuna cevap bulmak. Bu nesile ne öğretmeliyiz ki yeri ve zamanı geldiğinde ise yarasın bu ümmete faydası dokunsun
Aslında bu sorunun cevabi sadece bugünkü Müslümanlar tarafından düşünülmemiş İslamiyet geldi geleli böyle bir ideal söz konusu nasıl bir insan olmalı, neler bilmeli neler öğrenmeli? Şüphesiz bu soru peygamber efendimize de sorulmuş çeşitli şekillerde isin özünü kaynağından öğrenmek babında. Bir keresinde bir sahabe Peygamber Efendimize şöyle diyor "YA Rasulullah bana İslamiyet’i öyle öğret ki bir daha senden başkasına sormayayım " peygamberimiz ona eğitimin öğretimin hayat standardının ve Müslümanlara en faydalı olunabilecek durumun tüyosunu veriyor hem de bir daha kimseye sorma ihtiyacı kalmadan
"İMAN ETTİM DE SONRADA DOSDOĞRU OL" buyuruyor. Bence de tam olarak buraya, en başa dönmeliyiz fikri derinlik, akademik yükseklik, koşulsuz biat, İslami derinlik hepsi mutlaka değerli ayrı ayrı nitelikler.
Ama özünde dosdoğru olmayan insan sıfırdır. Diğer bütün özellikler iman ve istikametten sonra değer buluyor, hadisi şerifte buyrulduğu gibi. Abdülkerim Doğanay |
| |