Tekil Mesaj gösterimi
Alt 11 Aralık 2012, 12:46   Mesaj No:8

mehmet akif2

Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:mehmet akif2 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik T.: 25 Şubat 2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:43
Mesaj: 7.401
Konular: 425
Beğenildi:2286
Beğendi:4876
Takdirleri:3684
Takdir Et:
Standart Cevap: Günümüz Fıkıh Promlemleri Notlarımız

2.ÜNİTE SORULARIMIZ

1.namaz vakitleri neye göre belirlenmektedir?

a.güneş ve dünyanın harakatleri
b.ayın ve gezegenlerin haraketleri




2.sabah namazı vakti hangisidir?

a.ikinci fecrin doğuşuna kadar olan süre
b.ikinci fecrin doğuşundan güneş doğuncaya kadar geçen süre





3.hanefiye göre şafak nasıldır?

a.güneş battıktan sonra ufuktaki kızartı
b.ufukta kızartı sonrası oluşan beyazlık




4.namaz vakitlerinin oluşmadığı kısa süreli bölgeler hangi enlemler arasınadadır?

a.45-60
b.45-65





5.kuranı kerimde namazın belli vakitlerde kılınmasını emreden ayet?
a .maide 6
b. nisa 103





6.kısa süreli bölgelerde yatsı namazının sorumluluğu düşer diyenler bunu neye benzetirler

a.abdest azalarından birisi bulunmayan kişinin alacağı abdeste benzetilmiş

b.namazla yükümlü olmanın şartını öne sürmüşler





7.namaz vakitleri oluşmayan bölgelerdeki sorunları tartışmak için toplanılan semineerin yeri-tarihi?
a-brüksel-1980
b-bükreş-1981





8.45-65.enlemde hangi namaz vakitleri oluşmamaktadır?
a-dönüşümlü olarak hepsi
b-yatsı-teravih





9.en yakın bölgeye göre namazların ayarlanıp kılınmasını söyleyenler neyi kabul etmektedirler

a.vakit namazla sorumlu olmanın şartıdır

b.vakit namazla sorumlu olmanın gerçek sebebidir





10.bu sıkıntı nasıl aşılmalıdır ?

a.güneşin doğuşuyla batışı arasındaki süre gece kabul edilir,gece 3e bölünür

b.akşam ve yatsıyı cem ederek kılabilirler
c. hepsi





11.Kameri ayların başlangıcında hilalin görülmesi meselesini ifade etmek için ......terimi kullanılmaktadır.
a-ru’yet-i hilal
b-ru'yet-i kamer





12.Ebu Hanife ve İmam Muhammed’e göre zeval (öğle)vaktinden önce veya sonra görülen hilal ayın başlamış olduğuna işaret midir?

a-işarettir
b-işaret değildir





13.66 derece enlemiyle ilgili hangisi doğrudur

a. sadece yatsı ve imsak vakti oluşmamaktadr

b.diğer namaz vakitleride oluşmamaktadır





14.kime göre ise zevalden önce görülen hilal önceki geceye ait olduğu için onunla ramazan ve bayram gerçekleşmiş olur

a-imam şafii
b-ebu yusuf





15.66 derece enlemiyle ilgili hangisi doğrudur

a. sadece yatsı ve imsak vakti oluşmamaktadr

b.diğer namaz vakitleride oluşmamaktadır





16.ayın doğuş yer ve vakitlerinin değişmesi ne denir.

a-ihtilafu'l me ta li
b-ihtilafu'l me ta fizik





17.namaz vakitlerinin oluşmadığı,yerlerde namaz vaktinin güneşin doğuşu ve batışı dışında farklı yöntemlerle belirlenmesi

a.takdir
b.takrir





18.din işleri yüksek kurulu , 15.06.2006 tarihli toplantıda;gecenin oluşmadığı dönemlerde namaz konusunda nasıl fetva vermiştir?
a-cem edilir
b- en yakın bölgenin namaz saatine uyulur
c-güneşin batışından 1 saat sonra yatsı vakti-2 saat sonra imsak başlangıcı kabul edilir





19.ramazan hilali bir yerde görünmüşse diğer yerlerde yaşayanlarda bunu dikkate alarak oruç tutmalılar

a.doğru
b.yanlış





20.hilal gözetleyen kimsede bulunması gereken şartlar
a-akıl-baliğ-sağlık
b-akıl-baliğ-adalet





21.şafilerin hilale ilgili görüşleri nedir?

a. kıyas yaparlar
b.icma yaparlar





22.......namaza kıyas yaparak konuya farklı bir açıdan yaklaşmaktadır.

onlara göre güneş hareketlerindeki farklılık namaz vakitlerinin farklılığına sebep olmaktadır.

a-hanefiler
b-şafiiler





23.öğle namazını son vaktinde kılma ve hemen arkasından vakti giren ikindiyi kılma durumu

a.cemi tehir
b.suri cem
c.cemi takdim





24.İkindi namazını öğle namazı vaktinde veya yatsı namazını akşam namazı vaktinde kılmaya ne denir.
a-cemi takdim
b-cemi tehir




25.*Öğle namazını ikindi akşam namazını da yatsı namazı vaktinde kılmaya ne denir?
a-cem-i tehir
b-cem-i takdim





26.hanefiler hangi durumda cemi kabul ederler

a.hacda arafat müzdelife
b.yolculuk
c.hastalık




27.hastalığı cem yapma sebebi olrak görüp, bu konuda hastalığın sınırlarını oldukça geniş tutmuşlardır

a.hanefiler
b.hanbeliler
c.malikiler




28.4 büyük mezheplerden hangileri kadınların özel hallerinde oruç tutmalarının haram olduğu görüşü benimsenmiştir.

a-hanefi
b-maliki
c-şafii
d-hanbeli
e-hepsi





29.Hanefilerin mezhep görüşüne göre tavaf sırasında hem boy abdestini gerektiren hükmi kirlilikten temizlenmek hem de abdestli olmanın hükmü nedir
a-farz
b-vacip





30.kendini tutma,engel olma anlamlarına gelir
a.sıyam
b.sevap





31.bu dönemde oruç tutmamak neyle ilgilidir?
a. hükmi kirlilik
b.hastalık




32.hanefilere göre farz vacip ayrımının gerekçesi nedeir

a.mesele kuran vemütevatir sünnetle sabitse hükmün farz,
b.ahad haberle sabitse vaciptir
c.hepsi





33.Para ve ticaret mallarına kıyasla sanayi gelirlerinden de yüzde kaç oranında zekat alınmalıdır.
a-%2
b-%2,5





34.tavaf sırasında abdestli olmaya gerek yoktur

a.ibn teymiyye
b.maliki





35.aşağıdaki tavaflardan hangisi farzdır?
a-veda tavafı
b-ziyaret tavafı
c-kudüm tavafı





36.ziynet eşyalarında zekat yoktur
hangisi bu görüşe sahip değildir

a.maliki
b.şafii
c.hanbeli
d.hanefi





37.aşağıdaki mezheplerden hangisinde tavaf esnasında hadesten ve necasetten taharet farz DEĞİLDİR?
a-şafii
b-hanbeli
c-maliki
d-hanefi






38.zekatın kimlere verileceği kuranda nerde açıklanmış
a.fecr suresi
b.tevbe
c.duha





39.zekat olarak verilen malın zekat alanın mülkiyetine geçmesi lazım?

a.hanbeli
b.hanefi





40.kuranda tavafı emreden ayet hangi surededir?
a-tevbe
b-hac
c.fecr





41.hangisi udhiyeyle ilgili doğru bilgidir

a.vakitle bağlantılı olması
b.kuşluk vaktinde kesilen hayvanı veya eylem için kullanılmış
c.hepsi





42.tavafta abdest şartı yoktur, abdest mübahtır,hayızlı kadın tavaf edebilir diyen islam alimi?
a-ibn teymiyye
b-sühreverdi





43.bir malın zekata tabii olmasının şartlarından değildir
a-mal nami olmalıdır
b-ihtiyaç fazlası olmalıdır
c-miras malı olmamalıdır




44.peygamber (sas) efendimiz hangi tarihlerde kurban kesmiştir?
a-h1 h10
b-h2 -vefat edene kadar





45.hanefi mezhebine göre,hayızlı iken ziyaret tavafı yapan kadın temizlenip tekrar ziyaret tavafı etse ne gerekir?

a-büyük baş kurban
b-hiçbirşey




46.aşağıdakilerden hangisinde şafiilere göre cem etmenin caiz olduğu yerler doğru sıralanmıştır?
a-arafat-müzdelife-yolculuk-yağmur
b-arafat-müzdelif-yağmur-hastalık




arada cevaplanmayan sorular olabilir bu o anda gözden kaçan sorulardır ,bilen arkadaşlar ekleme yapabilir (makbergülü)




Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur..
Alıntı ile Cevapla