Konu Başlıkları: Bayanlara özel (Mahrem Konular)
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 14 Aralık 2012, 15:23   Mesaj No:50

FECR

Kur'ân Kürsüsü

Medineweb Emekdarı
FECR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:FECR isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 6340
Üyelik T.: 19 Ocak 2009
Arkadaşları:20
Cinsiyet:Erkek
Memleket:ANKARA
Yaş:56
Mesaj: 6.107
Konular: 546
Beğenildi:1003
Beğendi:221
Takdirleri:9161
Takdir Et:
Standart Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular)

Alıntı:
mehmet akif2 Üyemizden Alıntı Mesajı göster
ay hali gören kadının salavat okuması ve nazardan korunmak için ezberden ayetel kürsi felak ve nas okuması doğru mudur
Salavat da okuyabilirsiniz, ezberden dua ayetleri, sure de okuyabilirsiniz. Ay hali gören kadın da görmeyen kadın da Allah ile irtibatı kesmemelidir.
Hz. Ali (r.a.)de şöyle demiştir: “Allah Resulunu cünüplüğün dışında Kur’an okumadan bir şey alıkoymazdı.”(Ebu Davud, Taharet, 90; Neseî, Taharet, 170; İbn Mace, Taharet, 105)


İbn Teymiyye, el-Fetâva’l-Kübrâ isimli eserinde şunları dile
getirmiştir: “Cünübün aksine, hayızlı kişinin Kur'an okuması caizdir. Bu,
İmam Malik’in görüşüdür. Ahmed b. Hanbel’in de bu görüşte olduğuna dair
bir rivayet vardır. Şayet hayızlı kişi Kur'an okumayı unutacağını
düşünüyorsa, okuması vacip olur.”(İbn Teymiyye, el-Fetâva’l-Kübrâ, V, 314. )


Büceyrimî şöyle demiştir: “(Hayızlı kadın), özrü sebebiyle Kur'an’ı
(okumaksızın) zihninden geçirirse, bundan dolayı sevaba nail olur. Şayet
(hayızlı kadın hakkında, sırf) zihninden geçirmek unutmayı ortadan
kaldırmak için yeterli olmazsa ve temizlik halinde (farz) namazları
uzatmasını ve nafile namaz kılmasını engelleyen bir işle uğraşması gibi,
namazda kıraat imkanı bulumazsa, hayızlı haldeyken okuması câiz olur.
Çünkü kıraat farz-ı kifayedir.”(Hâşiyetü’l-Büceyrimî, I, 306. )

İhsâî şöyle demiştir: “… Hayızlı kişinin durumu ise farklıdır. Çünkü
(hayızlı kadın) bu engeli ortadan kaldırmaya güç yetiremez. Şayet Kur’an
ile olan ünsiyetini koparırsa onu unutur. Hz. Peygamber (s.a.s) ise Kur'an
ile ünsiyeti sürdürmeyi emretmiştir. (İhsâî, Tebyînü’l-Mesâlik, I, 284.)


İbni Teymiyye diyor ki: Kesin bir gerçektir ki, kadınlar Hz. Peygamber (s.a.s) zamanında da hayız
görüyorlardı ve Hz. Peygamber (s.a.s) onları Kur'an okumaktan men
etmiyordu. Onları zikirden ve duadan men etmiyor, bilakis bayram günü
dışarı çıkmalarını ve Müslümanların tekbirlerini getirmelerini emrediyordu.
Hayızlı kişiye Kâbeyi tavaf dışında hac fiilerini yerine getirmesini, mesela
hayız olduğu halde telbiye getirmesini, aynı şekilde Müzdelife, Mina ve
bunlar gibi diğer hac mekanlarında da telbiye getirmelerini emrediyordu.(İbn Teymiye, Mecmûatü’l-Fetâvâ, XXI, 259. )

Hayızlı kadının Kur'an okumasının caiz olmadığını ileri sürenler de vardır. Kendilerine göre bir takım delilleri de vardır. Ama bu konuda ayetlerde bir yasaklama yoktur.
__________________
Selam Hidayete Tabi Olanlara
Kur'an Senin Lehinde ve Aleyhinde Hüccettir
(Müslim)
Alıntı ile Cevapla