Tekil Mesaj gösterimi
Alt 21 Nisan 2013, 20:32   Mesaj No:6

Medineweb

Medineweb Emekdarı
Medineweb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medineweb isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13301
Üyelik T.: 04 Şubat 2011
Arkadaşları:6
Cinsiyet:erkek
Yaş:37
Mesaj: 4.833
Konular: 926
Beğenildi:339
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: İslam Mezhepleri Tarihi Soru Cevap

6.ÜNİTE SORULARI
1.Şia'nın doguş dönemi olarak adlandırılan bu devrede ortaya çıkan oluşumlara ne ad verilir?
A) batıni hareketler
B) ilk şii hareketleri
C) ilk nusayri hareketler
D) kadiriye hareketleri
E) ilk kalenderi hareketleri
2.İmâmiyye şiası'nın teşekkülü ile ilgili ifadelerden hangisi yanlıştır?
A) Hz. Hüseyin'in ölümünden sonra siyasi istikamette oluşan şii temayüller, farklı istikametlerde gelişmeye başladı.
B) Hz. Peygamber'in ölümünden sonra emevi-haşimi çizgisinde gelişen olaylar ve emeviler'in iktidara gelişi, imâmiyye'nin tarihinde ilk evreyi oluşturmaktadır.
C) Hz. Peyga...mber'in fatıma soyundan gelenler, diger hâşimiler'den ayrılarak alioğulları cephesini oluşturdular.
D) imâmiyye-isnâaşeriyye mezhebinin geliştigi siyasi ve fikri hareketliligin vuku bulması, hicri 290'lı yıllara kadar gecikmiştir.
E) imâmete kimin geçecegi, genel temayül olarak, önceki imamın en layık olana vasiyet etmesinin dışında bir yolla tespit edilmiştir.
3.İmâmiyye günümüzde hangi devletin resmi mezhebidir?
A) iran
B) bahreyn
C) suriye
D) lübnan
E) ırak
4.On iki imamın her birinin isimleriyle anıldıgı ilk rivayet, aşagıdakilerden hangisinin tefsir'inde yer alır?
A) hişam b. hakem
B) muhammed b. el-hanefiyye
C) ali b. Ibrahim el-kummi
D) mugire b. said
E) abdullah b. muaviye
5. I. ali b. ebi tâlib
II. hasan b. ali
III. hüseyin b. ali
IV. ali b. hüseyin zeyne'l-abidin
V. mugire b. said
Yukarıda verilenlerden hangileri bahsedilen on iki imam arasında yer alır?
A) I ve II
B) II ve III
C) III ve IV
D) I,II,III ve IV
E) I,II,III,IV ve V
6.Lakabı eş-şehid olan kişi aşagıdakilerden hangisidir?
A) ali b. ebi tâlib
B) hüseyin b. ali
C) ali er-rızâ b. mûsâ el-kâzım
D) hasan el-askeri b. ali en-naki
E) cafer es-sâdık b. muhammed el-bâkır
7.Gaybet-i sugrâ dönemi ile ilgili aşagıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
A) sefir,nâib, yahut vekil diye adlandırılan görevliler, imamla toplum arasında irtibat kurmuşlardır.
B) imama gelen humus ve diger gelirleri imam adına toplayıp muhafaza etmişlerdir.
C) insanların Allah'ın yolundan sapmaları sebebiyle Allah'ın onlara gazap edip huccetini aralarından çekip almasıdır.
D) gaybetin şia için bir imtihan vesilesi olmasıdır.
E) mehdi'yi, dört sefiri dahil herkesin gördügü ifade edilir.
8.Gaybet-i kübrâ dönemi ile ilgili ifadelerden hangisi yanlıştır?
A) imâmiyye şiası'na göre 328/940 yılından itibaren gaybet-i kübrâ başlamıştır.
B) imâmiyye'ye göre, ulemânın imamın dolaylı temsilcisi olabilmesi için sadece iki ön şart gerekir.
C) dört sefir hz. Ali soyundagelen kişilerdi.
D) şia fıkhının kurucusu olarak tusi kabul edilir.
E) şeyh müfid ve şerif murtazâ usûli ekolüne mensup kabul edilmişlerdir.
9.Küleyni ve şeyh sadûk'un başını çektigi bir grup ulemâya, dini bilginin kaynagı olarak sadece imamların ahbârına dayandıkları, akla ve ictihada karşı çıkan bu kişilere ne ad verilir?
A) ahbâri
B) takiyye
C) bedâ
D) rec'at
E) tevvabûn
10.Usûlilik ile ilgili ifadelerden hangisi yanlıştır?
A) şii gelenek ve adetlerinin bir kısmı büveyhiler döneminde başlatılmıştır.
B) tugrul bey'in bagdatı ele geçirmesiyle başlayan selçuklular dönemi, şia için bunalımlı bir devre olmuştur.
C) kaçarlar döneminde, şii ulemâ, imamların vârisleri olma özelligini kaçar şâhıyla paylaştı.
D) imâmiyye'nin en muteber saydıgı hadis külliyatı, itikad ve fıkha dair eserler, hep büveyhiler zamanında telif edilmeye başlandı.
E) iran'da safeviler devletinin kurulmasıyla birlikte, devletin resmi mezhebi ilan edilen imâmiyye şiası, tarihte ilk kez resmi devlet destegine kavuşmuştur.
11. I. tevhid-i zât
II. tevhid-i sıfât
III. tevhid-i fiil
IV. tevhid-i ibâdet
Yukarıda verilenlerden hangileri imâmiyye'ye göre tevhid'in dayandıgı esaslar arasında yer alır?
A) I ve II
B) yalnız II
C) II ve III
D) I,II ve III
E) I,II,III ve IV
12.On iki imam anlayışı aşagıdaki fırkalardan hangisine uymaz?
A) keysâniyye
B) isnâaşeriyye
C) imâmiyye
D) kâimiyye
E) caferiyye
13.Tekrar dönülüp gelinen veya önceden bulunulan yere ne ad verilir?
A) tevvabûn
B) takiyye
C) nübüvvet
D) meâd
E) tevhid
14.İmâmet ile ilgili aşagıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
A) imâmiyye şiası'nda iman, usûl-i dinden olan imâmete inanmakla tamamlanabilir.
B) imâmiyye'ye göre imamın liderligi dini ve dünyevi bakımdan peygamber'inkine benzerdir.
C) imâmiyye'ye göre, hiçbir peygamber kendi bilginin gerçek vârisleri olan imamlar olmaksızın gönderilmemiştir.
D) peygamber "kendisine vahyedilen" imam da "kendisine ilham edilen kişidir.
E) imâmiyye, hz. Adem'in sulbünde, peygamber'in ve ehl-i beyt'in nurlarının bulundugunu ve bu nurun Hz. Muhammed vasıtasıyla Hz. Ebubekir ve sırasıyla diger imamlara geçtigini ifade eder.
15.Aşağıdakilerden hangisi bedâ kavramını ifade eder?
A) bir işi yapmaya niyetlenmişken o işten vazgeçip başka bir işi yapmaya kalkışmak anlamlarına gelir.
B) tekrar dönülüp gelinen veya önceden bulunulan yer demektir.
C) daha az üstün ve daha az erdemli kişi demektir.
D) Allah'ı birlemek demektir.
E) kötülük yapanları, günah işleyenleri cezalandıracagını söyleyen Allah'ın bu sözünde durmasıdır.
Alıntı ile Cevapla