Tekil Mesaj gösterimi
Alt 27 Temmuz 2008, 21:26   Mesaj No:9

mislimya

Avatar Otomotik
Durumu:mislimya isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 2801
Üyelik T.: 27 Temmuz 2008
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 7
Konular: 0
Beğenildi:0
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cvp: Miraç kandili**hakkında her şey

3.ayette ve ma yenti kü

nataka konuşma

yentikü konuşur

ma yentikü konuşmaz

o keyfine göre konuşmaz.kendi hevesine göre konuşmaz.neden ?

çünki

NEFİS YILDIZINI indirmiş.NEFİS YILDIZI diye bir şey kalmamış.heva hevesler konuşmuyor Peygamberimiz de.

pekiiiiii soralım şimdi NEYLE KONUŞUR? vahiyle konuşur.

nefsimizi benliğimizi indirmemiz lazımmm.konuşurken dikkat edelim.hevamızdan hevesimizden konuşmayalım . o ne yapmış? nereye gitmiş?kiminle konuşmuş? kaça almış?

kulaklarımıza çöp sokmayalım arkadaşlar.

peygamberimizin dünyaya ait arzusu hevesi yok ki ne konuşsun.dünyaya ait beklentin arzun hevesin olursa konuşursun.oda olsun buda olsun şunu yiyelim şuraya gidelim.onun şusu çok güzel. HEVA HEVES tir işte bunlarda


MİRAÇ HADİSESİ YAŞANTININ KENDİSİDİR.


4, ayette o ancak kendisine vahy oluna nı söyler. peygamberimizin konuştuğu her şey vahy dir.


cebraili gerçek suretiyle görmüştü diyor.ilk görüşü ef al aleminde yani dünya alemindeydi.,ilk vahiy meleğini


5. ayette Onu, müthiş kuvvetleri olan biri öğretti . burada peygamber efendimizin akıl mertebesi CEBRAİL

her kesin akıl mertebesi var.yükseldikçe cebrail mertebesine çıkıyor akıl

[B] 7. ayet o ufkun en yukarısında idi . en yukarısı en son mertebe Sidretü'l- Müntehâ en son mertebe cebraille beraber gittikleri yerin en sonu

orasıda ilmin ibadetin bittiği yer, 7 kat göklerin sınırı Sidretü'l- Müntehâ sidre ağaç demektir.

eskiden bir yeri tarif ederken mesela son ağaçtan dön

son ağacın berisinde son ağacın önünde ineyim gibi tabirler kullanılırdı.

neden ağaç denmiştir? bir şeyin en son noktasını belirtmek için işaret. keyim alemlerin bitip gayb alemlerin başladığı yer.

9.ayette Onunla arasındaki mesafe, iki yay kadar, yahut daha az kaldı.

10. ayette (Allah), kuluna verdiği vahyi verdi. CEBRAİL aleyhisselamdan bahsediyor.
[B]
11.ayet Onun gördüğünü kalb(i) yalanlamadı. zaten kalbiyle görüyordu zaten çok şaşırmadı diyor.gözünün gördüğünü
daha ef al aleminde (dünya aleminde)yaşarken eşyanın zahirden batınını duası oydu
BANA EŞYANIN AHKİKATİNİ GÖSTER demesi zaten o biliyordu. ama iki mertebede yaşamıştı efal aleminde ve esma mertebesinde
diğer iki mertebesini şimdi gördü.onun için diyor gözünün gördüğünü kalbi yalanlamadı.
12.ayet Onun gördükleri hakkında şimdi kendisi ile tartışacak mısınız.
13. ayet Andolsun onu bir kez daha görmüştü.CEBRAİL aleyhisselam ı gerçek suretinde gördü.

14. ayet Sidretü'l- Müntehâ'nın yanında gördü
15.ayet Ki Cennetü'l- Me'vâ onun yanındadır.meva cennetinin başladığı yer .
16 ayet Sidre'yi kaplayan kaplıyordu.allahın nuru kaplamıştı.Peygamber Efendimizin sallallahu aleyhi vessellemin
sidreyi müntehara hakikati muhammediyenin şeceresi
17. ayet (Peygamberin) gözü şaşmadı ve sınırı aşmadı.halbu ki efendimiz o alemleri yeni görüyordu.gözü yinede şaşmadı başka yere bakmadı.
ilk gittiğimiz bir yere çok muhteşem bir yere bir camiye gittiğimizi düşünelim.avizesine halısına nakışına gözümüz takılır dimi?gözümüzü alamayız.
düşünün kü efendimiz cenneti gezdi.ama onun gözü şaşmadı.bakmadı hiç birşeye.ilgi duymadı.gözü ordaydı çünki başka yere bakmadı





Alıntı ile Cevapla