10 Mayıs 2013, 16:37
			
			  |  
			 
			Mesaj No:18  |  
       Durumu:     Medine No :  13402   Üyelik T.:
25 Şubat 2011   Arkadaşları:11 Cinsiyet:bayan   Yaş:45    Mesaj :
7.406 Konular:
425  Beğenildi:2317 Beğendi:4904  Takdirleri:3818  Takdir Et: 
	   Konu Bu  
				Üyemize Aittir!     |       Cevap: kelama giriş notlarımız        KELAMA GİRİŞ 8. ÜNİTE SORULARI  kim varlığı hadis ve kadim olarak iki kategoriye ayırmıştır  a-gazzali b-bakıllani       durumuna ve gerçekleşme özelliğine göre "yokolan" üç kategoriye ayrılır aşağıdakilerden hangisi bunlar arasında değildir  a-olması gelecekte imkansız olan b-olması imknasız olan c-şu anda olmayan gelecekte gerçekleşecek olan d-geçmişte olmuş ve bitmiş olan      arap dilinde varolan karşılığında kullanılan kelime hangisidir  a-şey b-mesh       sonradan var olma anlamındaki kelime hangisidir  a-hadis b-muallak       sonradan varedilmiş anlamındaki kelime hangisidir hadis kelimesinden türemiştir  a-muhdes b-muhaddis       kadim ile hadis kelimelerinin terim anlamları gözetildiğinde aralarındaki temek fark şudur: .......... için hem önce hem de sonradan bahsedilebilir ......... için ne önce ne de sonradan bahsedilebilir   a-)hadis-kadim b-)kadim-hadis      kimler ilahi sıfatların allahın zatından tamamıyla ayrı ve bağımsız olmadığını ifade etmişlerdir  a-mutezile mezhebi b-sünni kelamcılar       allah alemi yaratmış ve onun idaresinde yürütmektedir hiçbir şey onun bilgi ve idaresi dışında değildir yüce allahın bu özellikleri hangi sürede açıklanır  a-ayetel kürsi b-amenerresulü        ........... kadı abdulcebbar ile ............... fahreddin el razı, varlığı sıfat olarak telakki ederler a) mutezile kelamcısı - eşari kelamcısı b) eşari kelamcısı - mutezile kelamcısı       varlık ve varolan kavramları kimden sonra kelamın tartışma konusu olmuştur a) vasıl b ata b) ebu hanife c) cüveyni d) gazali        .............. allahta bulunmaması gereken, onun şanına yakışmayan sıfatlardan allahı arındırmak .............. allahta var olan ve bulunması kemalinin gereği olan sıfatlar a) subuti sıfatlar - selbi sıfatlar b) selbi sıfatlar - subuti sıfatlar         allahın bir başka varlığa ihtiyaç duymaması allahın hangi sıfatıdır a) vücud b) muhalefetün li'l-havadis c) kıyam bi nefsihi d) kıdem       kelam düşüncesinde ........ fikrinin kabul edilmesindeki temel kaygı ve amaç yoktan yaratma düşüncesine uygun bir alem tasavvuru oluşturmaktır a) cevher b) araz c) müfred d) cisim      Allahın selbi sıfatlarından değildir a) vücud b) kıdem c) kudret d) kıyam bi nefsihi      alemin asıl unsuru .........dır  cisim ve ...... ise ona bağlı unsurlardır a) şekil - cevher b) cevher - araz c) toprak - ateş d) kadim - hadis       cismi madde ile suretin birleşmesi sonucu meydana gelen varlık olarak tanımlayan  a) bakıllani b) cüveyni c) felsefeciler d) cürcani    yok olanı hiçbir şey yani varlığa konu olmayan olarak gören a) sünni kelamcılar b) hariciler c) mutezile d) zeydiyye      arazla ilgili kullanılan 'teceddüd-i emsal'in anlamı a) cevhere bağlı olması b) emsalinin olmaması c) benzerinin olmaması d) benzerlerinin yenilenmesi     kelamcılar 'cüz ellezi la yetecezza' kavramını hangisi için kullanır a) araz b) cevher c) alem d) cisim     cevherle ilgili hangisi yanlıştır a) yer kaplar b) arazla birlikte bulunur c) görünüşte bulunur d) mütehayyizdir e) cevherler birleşerek arazı oluşturur      hayyizi, kendisinde bir şey bulunan mekan yada mekan takdirinde olan yer diye tanımlayan a) bakıllani b) taftazani c) cürcani   Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya  Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.     |  
  |   |        |