Tekil Mesaj gösterimi
Alt 28 Ekim 2013, 22:43   Mesaj No:3

Medineweb

Medineweb Emekdarı
Medineweb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medineweb isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13301
Üyelik T.: 04 Şubat 2011
Arkadaşları:6
Cinsiyet:erkek
Yaş:37
Mesaj: 4.833
Konular: 926
Beğenildi:339
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: Din Bilimleri-Ünite5: Eğitim ve Din

Eğitimin Hedefleri ve Din

Eğitimin amaçları bölümündeki bilgilerimizi hatırladığımızda eğitimin üstlenmiş olduğu fonksiyonların toplumun beklentileri ile önemli oranda örtüştüğünü fark ederiz. Bu anlamda günümüz toplumları, farklı amaçları bir arada gerçekleştirmeyi ön planda tutmaktadır. Amaçlara ulaşmak için belirlenen tasarımlar ve yapılan hazırlıklar, sürekli geliştirilmesi gereken, geleceğe açık bir tutum içinde bulunmak durumundadırlar. Çünkü öğrenilmesi gereken şeyler sürekli değişmekte ve yenilenmektedir. Artık öğretim önemli oranda, öğrenmeyi öğrenmeye dönüşmüştür. Yani hedef, sürekli öğrenmek, hayat boyu hazır olmaktır. Bu durum insanların davranışlarını da etkilemektedir. Fakat öğretim olgusuna da, öğrenmeyi öğrenmeye de yön veren ön fikirler, hedef tasarılar yine de vardır. Çünkü bu ön fikirler, hedef tasarılar, idealler olmaksızın terbiye ve eğitim-öğretim söz konusu olamaz.

Bugün eğitimden beklenen çift yönlü bir görev vardır:

a. Toplumun mevcut değer ölçülerini ve hukuk düzenini yetişmekte olan nesle tanıtıp benimsetmek,

b. Onları bu düzene itaatle birlikte yeni değerler yaratmaya, benlik geliştirmeye ve topluma yeni seviyeler kazandırmak için çalışmaya yöneltmek.Bu şekilde eğitim etkinlikleri bir yandan itaat unsurunu bünyesinde taşırken öte yandan özgürlük unsurunu da içinde taşımaktadır. Bu çelişkili gibi görünen durum, eğitim-öğretim faaliyetlerini, ayrı ayrı gurupların hedef tasarılarından birine bağlı olmayarak hepsi için geçerli olacak ölçülere dayandırmaya zorlamaktadır. Bir insanın eğitimi için, gerçekten gerekli olanın ne olduğunun belirlenmesi zorunlu görülmektedir.

Öğretimin hedef tasarıları, tek başına felsefe, din veya eğitim biliminin önerilerinden çıkarılamamaktadır. Aynı şekilde bunlar tek başına deneysel bilimlerin sonuçlarından da çıkarılamamaktadır. Fakat hedef tasarılar herhangi bir yolla mutlaka hazırlanmış olmak durumundadırlar.

Eğitim-Öğretim ve Özgürlük
Özgürlük günümüzde eğitim felsefelerinin belirlenmesinde ve eğitim öğretim etkinliklerinin planlanmasında, gözden uzak tutulmaması gereken çok önemli bir kavramdır. Küreselleşen dünyada artık insanlar birbirlerinden habersizmiş gibi davranamamakta, dünyanın en ücra bir köşesindeki özgürlük kısıtlama çabaları tüm dünyanın gözü önünde gerçekleşmektedir. Dolayısıyla insan şahsiyetine zedeleyen tüm davranışlar yine tüm dünya ulusları tarafından kınanmaktadır. Çağımıza uygun düşen eğitici davranış, özgürlük hatırına geleneklerden veya geleneklere bağlılık hatırına bilimsel gelişmelerden uzak durmak değil, insana ait olan her iki tezahürü de devamlı göz önünde tutarak, geçmiş ile hâli birbirini tamamlayacak biçimde bir araya getirmektir.
Alıntı ile Cevapla