Tekil Mesaj gösterimi
Alt 29 Kasım 2013, 23:23   Mesaj No:5

melek859

Medineweb Acemi Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:melek859 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 31543
Üyelik T.: 29 Eylül 2013
Arkadaşları:6
Cinsiyet:
Mesaj: 12
Konular: 0
Beğenildi:0
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: Hiç, Hiççilik, Hiç Olmak, Hiçin Felsefesi, Tasavvufta Hiç/Muhsin İyi

Alıntı:
Uyarıcı Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Arslan: Ey tilki, dedi, bu hakça paylaşmayı nasıl öğrendin? Tilki: Ey cihan padişahı, dedi, bunları ben kurdun başına gelenlerden öğrendim.
Arslan: Mademki kendini bizim aşkımızda fani eyledin. Avların üçü de senin olsun. Al götür!
Arslan sözlerine şöyle devam etti: Ey tilki, sen tamamıyla biz oldun. Bizim oldun. Artık seni nasıl incitebiliriz? Biz de seniniz. Bütün hayvanlar da senin. Artık yedinci kat göğün üstüne ayak bas, yüksel!

Muhsin iyiden-

Bu makalede hiç lik olarak kast edilen şey aslında bilindik manasıyla vahdeti vücut anlayışıdır.Bu felsefe ve inanca göre Aslan (Ki Allah’a sığınıyoruz) Allah Tilki ise Şeyh yani bu felsefeye göre Ermiş kişidir.

Yine bu felsefeye göre Şeyh yani Tilki büyük zekasıyla büyük mükafatı hak etmiş ve Aslan yani Allah onu katına doğru çekmeye başlamıştır.


Yine bu felsefeye göre Tilki yani Şeyh son katmanda Aslan yani Allah’ın arşına ulaştığında Tilki Yani Şeyh aslında Kendisinin bir Aslan yani Allah olduğunu anlar.


Aslında doğadaki tüm canlı varlıklarda bu felsefede Aslanın bir hakiki parçası oldukları algısı vardır.Zira bu durum doğada olan her canlının ulaşabildiği bir makam değildir.

Sözün özü şudur her canlı aslında Aslandır yani haşa Allahtır,zira bu durum ona gizlidir.Bu makalede anlatılmak istenen şey budur.Şu cümlelere dikkat ettiğimizde ? (Biz de seniniz. Bütün hayvanlar da senin.alıntı ) mesele daha net olarak anlaşılır.
bana bu yorum pek hoş gelmedi açıkçası. rahatsız edici.
Alıntı ile Cevapla