Tekil Mesaj gösterimi
Alt 07 Aralık 2013, 21:08   Mesaj No:116

bilinmez

Meal Gurubu Üyesi
Medineweb Emekdarı
bilinmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:bilinmez isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13966
Üyelik T.: 27Haziran 2011
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 2.154
Konular: 309
Beğenildi:178
Beğendi:15
Takdirleri:560
Takdir Et:
Standart Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...

Açık bi nassa bağlı olmayan kaidelerde,gerek RAsuller,gerek ulul emr[halifeler],fitneye mahal bırakmamak için bazı farzlar koyabilirler,ve daha sonraki dönemde bunlar,bi başka ulul emr tarafından kaldırılabilirde,

örneğin,Allah ın son Rasulu Muhammed as döneminde kadınların mescide gelmelerine müsade edilirken,Rasulullahın vefatından sonra gerek Aişe ra ,nın Rasulullah şuan olsaydı bunu yasaklardı deyişi,ve gerek Ömer ra nın bizzat kadınlara mescidi yasak kıldığı buna örnektir..

Yukarda müslümanların GENELİNE GÖRE DEYİŞİMDEKİ KASTIM BUYDU,

Ayrıca gerek Rasuller,gerek müslümanların ulul emrleri yaşadıkları döneme göre şura meclisiyle birlikte FIKH EDEREK[İNCE DÜŞÜNEREK] KARARLAR ALIP BUNUDA FARZ olarak müslüman halka duyururlar ve bunlarda halka FARZ OLUR,Çünkü Allahın kitabında Rasullerden sonra müslümanların kendi ulul emr lerine uymaları ALLAHIN EMRİDİR...

Peçede hanifi fıkhının zamanına,şartlarına göre serbestken,şafii fıkhının zaman ve şartlarına göre farzdır..yani aralarında bi ihtilaf olduğunu biz bu zamanda diyebiliriz,halbuki o dönemleri çok iyi tahlil edersek böyle fıkıhlar neden çıkmış daha iyi kavraya biliriz..

anlatmak istediğim buydu...Bu günki karmaşıklık bu dönemdeki fıkhedemeyen ve geçmişteki fıkhedenleride ihtilaflı görenlerin içine düştüğü bi hezeyandır..
__________________
önce yazdığım katılım yaptığım beğeni yaptığım paylaşımların arasında azda olsa kuran ve sünnete uygun olmayan düşünceler olabilir.Bunların bana sorulmadan dikkate alınmasından mesul değilim... ...
Alıntı ile Cevapla