Tekil Mesaj gösterimi
Alt 10 Aralık 2013, 12:47   Mesaj No:2

Medineweb

Medineweb Emekdarı
Medineweb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medineweb isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13301
Üyelik T.: 04 Şubat 2011
Arkadaşları:6
Cinsiyet:erkek
Yaş:37
Mesaj: 4.833
Konular: 926
Beğenildi:339
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Standart Cevap: Arapça 1.sınıf 1. dönem konu tercümeleri ve alıştırma cvpları

Alıntı:
bengısu Üyemizden Alıntı Mesajı göster
allah razı olsun cok faydalandırdınız bızı rıca etsem 4. unıteden sonrakı unıtelerınde alıstırmalar bölümümnün cavapalrını tam versenız cok sevınırım


[1. Dönem 5. Konu

ı’rap yönünden isimler

Okuma parçası

Sacidin arzusu

Sacid semt camisinde imamdır.o senelerden beri bu işi yapmaktadır.onun bir kız ,iki oğlan ve eşinden oluşan bir ailesi var.imamlığa başladığı gün kendini doğruluğa ,ihlasa,önünde durduğu insanların hakkına riayet etmeye adadı.çünkü o hocalarından bu işin peygamberlerin işi olduğunu öğrendi.gerçekten sözünde durdu.şöyleki doğruluktan ihlastan ayrılmadı.ağzına haram lokma koymadı.aile ferdlerinede haram lokma yedirmedi.bu şekilde 20. Yıl geçti.günler birbirini kovaladı. O 40 yaşına geldi lakin içinde bir ukte kaldı.onu yapmaya gücü yetmedi.üniversiteli olmak istiyordu.yüksek okulu tamamladı.hayatın güçlükleri bütün ağırlığı ile üzerine çökmüştü.arzusunu gerçekleştirmek mümkün olmadı.lakin her an bu arzusuyla yaşıyordu.ama içindeki volkanı söndürmeye gücü yetmiyordu.ümidini kesmiyor dua ederek bir gelişme bekliyordu.Allahın rahmetinden ümit kesilmeyeceğine inanıyordu.günlerden bir gün caminin kapısının önünde otururken aklında bu fikir varken,iki arkadaşı geldi imtihansız üniversiteye kayıt olabileceğini haber verdiler.onlara dediki:ben nasıl okuyacağım?siz nasıl okuyacaksınız ,biz vazifeliyiz görev yerini terk edemeyiz.arkadaşı sözüne devam etti:sakin ol bize verilen verilen program okulda hazır olmamızı gerektirmiyor.bize gönderilen kitapları gözden geçirmek yeterli.ara sınav ve son sınava katılacağız.sacidin kalbi sevinçle doldu.ellerini semaya açtı.rabbine dua etti.bize hidayet eden rabbime hamd olsun.Allah bizi doğru yola iletmeseydi ,biz doğru yolu bulamazdık.sayısız nimet verdin ve bizi Müslümanlardan kıldın.

Alıştırmalar

1-Parçanın kahramanının adı nedir?
2-onun işi nedir?
3-ailesi kimlerden oluşuyor?
4-işe başladığı gün kendi kendine ne söz verdi?
5-hocalarından imamlık hakkında ne öğrendi?
6-sözünü tutumu? nasıl?
7-bu hal üzere kaç yıl geçirdi?
8-sacid kaç yaşında?
9-
10-gençliğinde ne ahdedti?
11-arzusuna niçin ulaşamdı?
12-arzusunu gerçekleştirmek ihtiyacı hissediyormuydu?niçin?
13-arkadakşlarıyla nasıl karşılaştı?
14-ona ne haber verdiler?
15-onlar ona ne müjdeledi?
16-onlara nasıl karşılık verdi?
17-doğrusunu öğrendiğinde ne hissetti?
18-sevinince ne yaptı?

2. alıştırma

eş anlamlılar

amen-seneten-yılbelega-edrake-ulaşmakyütimmü-yekmilü-tamamlamakyeşuru-yühıssü-hissetmeknetruke-nügadiru-terketmek3.alıştırmazıt anlamlılarsıdka-kezbün-doğruluk-yalanyebteıd an-yekterib min-ondan uzak-ondan yakınbekıye-fani-baki-faniidfai-ihteraka-söndürmek-yakmakbiracai-ye-sün-ümit-yeisferaha-hazene-sevinmek-üzülmeklinehtediye-yedıllü-doğruyolda olmak-yanlış yolda olmak.


1. Dönem 6. Konu

ısim cümlesinin öğeleri

Okuma parçası

Zeytin ağacı

ınsanlığın yüreğinde ağacın ezelden beri büyük yeri vardır.bir çok faydaları vardır.ağaç bol yağmurun sembolüdür.sıcak zamanlarda insanlar gölgesinde istirahat eder.güzel ve tatlı meyvelerinden yer.göz alıcı renginden ,güzel görüntüsünden istifade eder.burada bir çok çeşit ağaç var.biz zeytin ağacından ve faydalarından bahs edeceğiz.zeytin ağacı mübarek bir ağaçtır.kuranda yedi yerde adı geçer.zeytin bir bitki çeşididir.bitkisel yağlardandır.uzun ömürlü ağaçlardandır.daima yeşildir.yüksekliği on beş metreye ulaşır.gövdesi kalın sert,çok dallıdır.zeytin dalı barışı simgeler.emniyeti müjdeler.zeytin ağacının dalları yumuşaktır,rengi koyu yeşildir.yaz mevsiminin sonunda çiçeklenir,çiçekleri beyazdır,küçüktür,hepsi salkım salkımdır.eylül ayında açar,zeytin taneleri ekimde olğunlaşır.rengi gümüş yeşili olur,bazı zamanlarda beyaz olur.zeytin toplama zamanı bahçe sahipleri için mutluluk ve sevinç zamanıdır.zeytinin bir çok faydaları vardır.yağıyla zengin tam bir gıdadır.zeytin salamura yapıldıktan sonra iştah açıcı bir şekil alır tane tane yenir.zeytin yağı yağ asitlerinden oluşur,bir çok faydası vardır.kalbe zararlı olan kolestrol içermez.sinirleri yumuşatır.yüksek kan basıncını düşürür.kabızlığı giderir,cidi yumuşatır,saçları parlatır kepeği engeller

Zeytin ağacı için bir şiir
Ey zeytin ağacı ey ağaçların süslüsü
Ey şevkatli annemiz ey bakınca göz alan
Bizim için yağ ve meyve veren
Senden kaç can insan faydalanır.
Ey zeytin ağacı ey selam bayrağı
Allah senden bahs ediyor
Mutlaka mübarek bir nimetsin

Alıştırmalar

1-ağacın faydaları nedir?
2-zeytin ağacı niçin mübarek sayılır?
3-zeytin hangi nebattandır?
4-zeytin ağacı yaprak dökermi?
5-zeytin dalı niçin kullanılır?
6-zeytin ağacı ne zaman çiçek açar?
7-zeytin tanesi ne zaman olgunlaşır?
8-zeytin olgunlşatığında nasıl olur?
9-zeytinin faydalarını say?
10-zeytin yağı kalbe neden faydalıdır?

1. Dönem 7.konu

Fiil cümlesinin öğeleriOkuma parçasıYeni küçük misafirEşlerin yüzünde bir başka sevinç belirdi.aziz misafir beklenmedik bir anda kapıyı çaldı.onların dünyasına girmek için izin istedi.onu ne kadar istemişlerdi ve gelmesi için rablarine ne kadar dua etmişlerdi.bunun için Zeynep acılara göğüs gerdi.bu acıyla misafir geldi.öyleki o hiçbirşey hissetmemiş gibi tebessüm etti.Zeynep ve besim beş sene önce evlendile.başlangıçta her şey iyi geçti.onların yuvası sevinç ve saadetle doluydu.yıllar geçip gitti.ama onların saadetinden bir şey eksilmedi.lakin onların akıllarında bir bir düğüm vardı.ondan kurtulmak için yardım isteyemiyorlardı.her ikiside evin duvarlarında neşe veren bir sesin noksanlığını hissediyorlardı.rablerine dua edip yalvarıyorlardıonlara bir çocuk vermesi bu üzüntü ve kederi onunla onlardan alması için.Dualarının kebul olduğunu öğrendiklerinde tarif edilemez bir sevinç hissettiler.kapılarını bu misafirirn çalmasını büyük telaşla beklemeye başladılar.günler onların sabirsızlık ve heyecanıyla geçiyordu.onlar bu günün sanki hiç gelmeyeceğini zan ediyorlardı.günler birbirini kovaladı.müjde veren sancılarla rüyalarının gerçekleşme zamanı geldi.misafirin ağlamasıyla zeynebin sancıları hafifledi.o küçük bir kızdı.onları bereketlendiren Allahın lutfundan dolayı adını atiyye koydular.rablarine şöyle duz etler:bize bu göz aydınlığını veren ,bizi isteklerine ulaşanlardan eyleyen ve korkularımızdan bizi emin kılan Allaha hamd olsun.

Alıştırmalar1. Sorular

1-eşlerin yüzünde beliren nedir
2-kapıyı kim çaldı –niçin
3-zeynep niçin sancılar çekti
4-besim ve Zeynep ne zaman evlendi
5-başlangıçta işleri nasıl gelişti
6-yuvaları ne ile dolu
7-yıllar nasıl geçti-onların saadetinden bir şey eksildimi
8-akıllarında ne vardı.
9-onlar ne hissdiyorlardı
10-niçin dua ediyorlardı
11-dualarının kabul olduğunu öğrendiklerinde ne hissettiler
12-onları nasıl bir bekleyiş aldı
13-onları günlerce telaş ve heyacan kapladımı
14-14-ne zannettiler
15-rüyalrının gerçekleşmesi nasıl oldu
16-misafir in ağlamasıyla ne oldu
17-misafir kim
18-adını ne koydular-niçin
19-rablarine nasıl dua ettiler2- eş anlamlılarYazheru-yebdeü-belirmek-başlamakMüntezaratü-mütevakkaat-beklenmedikTuani-tukasi-zahmete göğüs germekımtelee-ihteşeye-dolu olmakEhasse-şeara-hissetmekTeakabet-tevala-birbiri ardıncaHedeet- sekene-sakinleşmekYehafüne-yahşevne-korkmak3- zıt anlamlılarMüntezaratü-müfacietün-beklendik-beklenmedikAlame-lezzatün-acilar-tatlarımtelee-tehalle-dolu olmak-boş olmakYenkus-yezid-noksan –fazlaYestedıani-ya-cüzü-güçlü olamk-aciz olmakKabuli-reddün-kabul etmek-red etmekNezakın-sabrun-öfke-sabırTübali-tühimmü-aldırış etmemek- önem vermek4-çoğullarıSağırün-essğru-küçüklerCedida-eciddete,cüdüde,cüdedü-yeniliklerRabbün-erbabün-efendilerşey ün- eşyaün-nesnelerTarika-turukun-yollarUşşen-eğşaşün-yuvalarLübbe-elbabü-akıllarSahabün-sühübün-bulutlar5- tekillerEzvacühü-zevcün-eşAlamü-elemün-acıSenavatün-senetün-seneCüdrani-cidarun-duvarEyyamü-yevmüm-günAliheten-ilahün-ilahEletfalü-tıflün-çocukMüdünü-medinetün-şehirEşhuru-şehera-meşhurFusuli-faslün-mevsim6-b- şıkkı7-d-şıkkı


Harfi cerlerOkuma parçasıÇiçek demetiılkbahar günlerinden bir gün leyla köyün tarlalarına ve otlaklarına bakan evin kapısının önünde durdu.leyla hüzünlendiEve girdi.çıkmak için annesinden izin istedi.ama annesi bir saat sonra güneş batacak !-evden asla uzaklaşmayacağımgüneş batmadan önce eve döneceğim.Leyla yakın olan otlağa gitti.leyla çiçekten çiçeğe gezinieken çimenlerin üstünde bir adamın oturduğunu fark etti.ellerinin arasında kalem ve kağıtlar vardı.adam dikkatini leylaya vererek ona döndü.ve tebessüm etti.sonra ona sordu.-küçük kız burada ne yapıyorsun?-leyla adama yaklaştı ve susup önünde durdu.-küçük kız adın nedir?-leyla-ne yapıyorsun?-çiçek demeti topluyorum-çiçekleri seviyormusun?-çok seviyorumçiçekler güzel görünüyorlarkokuları hoş onlar tabiatın süsleriLeylanın cevabına adam hayret etti ve tebessüm etti.Leyla adama sordu-ne yazıyorsun?-kaside yazıyorum-o zaman sen şairsin!!-doğru küçük kız …şiirleri seviyormusun?-okulda öğrendiğim bütün şiirleri ezberledimLeyla çiçeklerikuşlarıarazileri sevdiği gibi şiirleride seviyordu.lakin az sonra güneşin batacağını hatırladı.gecikmeden döneceğine annesine söz verdi.-evemi dönüyorsunuz?-evet-evinizin kapısına kadar sizinle beraber yürümemi istermisiniz?-teşekkür ederim –evim yakınO birkaç adım ilerdeO şefkatli babası gibi onun yanında yürürken ona sordu.-sabah okula giderken saçına çiçek takacakmısın?Leyla ikinci defa sustuYeniden hüznü geri geldiLeyla on abaktı sonra –topladığım çiçekleri hasta öğretmenime vereceğim dedi.şair leylanın sözünü düşündü ve tebessüm etti.ve ona sordu-öğretmenini çiçekleri sevdiğin gibimi seviyorsun?Leyla ebessüm ederek şairle vedalaştıSonra –-o benim ikinci annem ..dedi..Alıştırmalar1-leyla nerede durdu2-niçin annesinden izin istedi3-nereye çıktı4-ne zaman çıktı5-çimnelarin üzerinde kiminle karşılaştı6-çiçekleri seviyormu7-Annesine ne söz verdi8-Kuşlerı ve şiirleri seviyormu9-Eve dönerken yanında yürüyen kim10-Leyla çiçekleri kime verecek2-eş anlamlılarوقفت=وسكن بعد المشئ-durdu-yürüdükten sonra sukun ettiحزينة=غير مسرور ومغموم-üzgün-sevinçli değil ve gamlıالمرج=مزرعة-otlak-çiftlikلمحت=ابصر-fark eti-baktıاقتربت من=وصار قريبا-yakınında-yakın olduباقة=الحزمة من الازهار-demet-çiçeklerden bir bağاعجب=عجب منه و سر-hayret ettiابتسمت=تبسم-tebessüm ettiعاد=رجع-döndüساقدم=اعطى-vermek3-zıt anlamlılarعادت=ذهب-geldi-gittiستغيب=تطلع-battı-doğduابتعد عن=اقترب من-uzaklşatı-yakınlaştıانتبه=خالف-yüzünü dönmek-sırtını dönmekتحب=كره-sevmek-kerih görmekوعد=لم يدر-söz vermek-yerine getirmemekقريب=بعيد-yakın-uzakصمتت=تكلم-susmak-konuşmakتذكر=نسي-hatırlamak-unutmakاجمع=فرق-toplamak-ayırmak

4.alıştırma

çoğulların tekillleri
-gün-ايام=يوم
اﻻزهار=زهر-çiçek
-şiir-اﻻناشيد=انشودة
العصافير=العصفور-kuş-adım-خطوات=خطوة
5.tekillerin çoğulları
زهرة=اذهار=çiçekler
hüzünler=الحزن=حزان
bayan öğretmenler=المعلمة=المعلمات
adamlar=رجلا=رجالاkapılar= باب=ابواب


6.soru
türkçe karşılık
cevap-c
türkçe karşılık
cevap-c
182. sayfa alıştırmaları
1-cer ve mecruru tesbit et
müteallakını göster
müteallakı demek cer ve mecrurun alakalandığı kelimedirfiil fiilden türemiş kelime(şibih fil)veya mana fiile denir
-1-الى-harfi cer
صديق-mecrur kelime harfi cer bu kelimenin sonunu cer esre yapmıştır
كتب-mazi fiil müteallak
ali arkadaşına mektup yazdı
2-
الى-harfi cer
بيت-mecrur
ذهبت -müteallakı
ali mahmudu hava alanında karşıladı
2. harfi cerlerin manalarını belirt
3.cümle
في-harfi cer
-القرية-mecrur
--يعيشون
çiftçiler köyde yaşıyorlar
fi harfi ceri burada de manası yani orada manası vermiştir mekan içerir
4-cümle
- harfi cer-الى
-mecrur--المدينة
babam şehre gitti
5-cümle
-harfi cer-عن
-mecrur-البيت

-okul evden uzak
3-boşluklara uygun harfi cer yerleştir
sadığın arkadaşı lise 2. sınıfda
o şimdi hazırlık senesinde
arapça kısmında
izmir şehrinden geldi
o arkadaşıyla beraber enstütiye yakın bir apartmanda oturuyor
kasım erken uyanıyor abdest alıyor sonra apartmandan çıkıyor
mescide gidiyor
namaz kılmak için(kılmaya)
kasım arkadaşıyla beraber kahvaltı yapıyor
enstüti apartmandan uzak değil
o ayalları yla yürüyor (yürüyerek gidiyor)
evden enstütiye
ders başladığı zaman hocasından dakikalarca (dan beri)dersi dinliyor
kırmızı manalara göre harfi cerlerin dilbilgisindeki manalrına bakarak uygun olanları yerleştirin4. soru zait harfi cerler ve mecrurlarzait harfi cer=be..min..kef harfi cerleri bazen cümlelerde kelimeleri isimlere bağlamak için değilde anlamı kuvvetlendirmek için kullanılırcümleden çıkarıldıkarında mana bozulmazmüteallakı yoktur sadece pekiştirmek için gelirlerolumsuz cümlelerde genellikle hel soru edatından sonra gelirlerzait harfi cer olarak gelen bi harfi cerinin mecruru nekra olur 1. cümlede min zait harfi cer ehadin mecruru2.cümledemin zait harfi cer tabibin mecruru4.cümledemin zait harfi ccr sebili mecruru.

1. dönem 9. konu

okuma parçası

sadece bir dinleyiciuluslar arası hukuk profösörü konferans vermek için hukuk fakültesine gitti.bu ilk ders sınıfta son konuşmasıydı.bundan sonra yarı yıl tatili başlıyordu.profesör her zamanki gibi hızlı adımlarla etrafına bakmadan odaya girdi ve kürsünün önündeki yerine geçti ,konuşma metnini çıkardı,önüne koydu.konuşmaya başlamadan önce başını kaldırdı önüne baktı öğrencilere ait bir ses bir hareket göremedi.küçük bir genç hariç.geniş odanın bir yerinde oturuyordu.profesör şaşırdı.bir talebe dışında odada nasıl kimse olmazdı.tek bir dinleyici için konferansına başladı.profesör önemle konuşmasına devam etti,konuştukça konuştu,zaman zaman tek dinleyiciye bakıyordu.2 saat geçti sonra büyük hoca konferansını bitirdi.küçük gence yöneldi ona selam verdi ve dedi:arkadaşım senin burda dinleyici olmandan çok mutlu oldum.ilmi sevdiğin için sana teşekkür ederim.bu konudaki fikirlerimi anladığını düşünüyorum.bütün talebelerin senin gibi olmasını ümit ediyorum.bana söylermisin adın ne?fakat küçük genç sustu,konuşmadı.ne diyeceğini bilemedi.korku ve utangaçlıkla yüzüne baktı sonrada sıkılarak cevap verdi._ben öğrenci değilim ,efendim ben hademenin oğluyum babam benden sizin konuşmanız bittikten sonra sandalyeleri dışarıya çıkarmamı ve odanın yerini temizlememi istedi.
alışltırmalar1 soruları parçaya göre cevapla hukuk profesörü nereye gitti.hukuk akültesine niçin gittiodaya nasıl gittiöğrenci sesi duydumuhoca niçin şaşırdıhoca önemle konuşmasına devam ettimikaç saat geçtihoca kime yöneldihoca gence ne dedigenç hocaya ne dedi2-eş anlamlılarfasli:saffi:sınıfmekaide:kerasiyyü:sanda lyelerşabbün:feten:gençteaccebe:tehayyere:şaşırmak merrat:medat:geçtisaidün:mesrurun:mutluzahera:beda :başladı 3-zıt anlamlılarzehebe:cae:gitti:geldielahırate:elüla:so n:ilktebdeü:tentehi:başladı:son bulduseriaten:batıeten:hızlı:yavaşemame:halfe:ön:a rkayetekellemü:yeskütü:konuşmak:susmakseidün:şakıy yün:iyi:kötüzahera:ihtefa:göründü:gizlendiizdırabü :fi idm-nanü:çekinmek:rahat olmakharici:dahılü:içeri:dışarı.</strong></strong></strong>

1.sınıf arapça 1..... 10.ünite alıştırmaları


1-Eş anlamlı kelimeler

yehtevi= yeştemilü=kapsamak içermek içerenhamman=mühimman=önemlimüellefün=katibün =yazarasrun =garnin=yüzyılvedaahü=ellefehuhikayetün=gısasün=hi kayetercumet=nugıletısteane:ıstefadeeaddethü:cehhe zethuunvanün=ismün=başlık

2-Zıt anlamlaradidüne=galilüne elekberu=essagiruveşeceatü=cubnunkesiratün=galilet ünCemiletün=gabihatünfevga=tahteehdesü : egdamu

4-Çoğulların müfretleri

hikayati:hikayetünAdabi:edebünKüttabun:katibunadii duune:adiidunusurin:asrungisasin:gissatünEhbaaru:h aberunarabi:arabiyyunfurseeni:farisünebtali:betelü neşşüc'ani:şücaune'malu:amelunsuveran:suuratün (sad ın önünde uzatma harekesiz vav var)aadati:aadetün ennasi:inseenuntegaaliidihim:tegliidünusuurin:asru nluğaatin:luğatun

5-müfretlerin cemileri


bunlar yeterli değilse yenilerini eklemeye çalışırım inş. bulabilirsem.elimde kitap yok aslında olsa yapar yayınlardım[/I]
Alıntı ile Cevapla