Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 Arkadaşları:7 Cinsiyet:Erkek Yaş:49 Mesaj:
2.988 Konular:
339 Beğenildi:1172 Beğendi:346 Takdirleri:7784 Takdir Et:
Konu Bu
Üyemize Aittir! | Din Eğitimi II Sınav Soruları Din Eğitimi II Sınav Soruları Din Eğitimi II Sınav Soruları
1)Aşağıdakilerden hangisi İslam eğitiminin esasları bakımında doğru değildir? İslam eğitimi açısından insandaki zihin, kalp ve nefis kuvvelerinin eğitilmesi esastır. İslam eğitiminin temel esasları Hz. Peygamberin hadislerine dayanır.***
İslam eğitimine dair bütün etkinlikler insanın zihnini, kalbini ve nefsini olgunlaştırmayı hedef almak durumundadır.
İslam dinin Müslümanlardan istediği üç temel özellik, kamil bir iman, salih amel ve güzel ahlaktır.
İslam eğitimine dair bütün etkinlikler insanın zihnini, kalbini ve nefsini olgunlaştırmayı hedef almak durumundadır. <DIV align=left> 2-Aşağıdaki maddelerden hangileri din eğitimi biliminin görevi kapsamına girer? 1- Çalışmalarında sosyal, kültürel ve teknolojik gelişmeleri dikkate almak
2- Dinin tarihi gelişimini incelemek
3- İnsanları hayatın manasını aramağa teşvik etmek
4- Mevcut bilimlerden yararlanarak sosyal, kültürel ve teknik gelişmeleri iman ile ilişkilendirmek
5- Toplumdaki sosyal, kültürel ve teknolojik gelişmeleri incelemek
6- Din eğitim ve öğretim faaliyetleri için elverişli öğretim programları geliştirmek
3,4,5,6
3.4.6
Hepsi
1,2,4,6 1,3,4,6
3-Tarih boyunca toplumlarda müzikten mimariye, şiirden güzel sanatlara, insani ilişkilerden âdet ve geleneklere her alanda dinin derin izlerini görmek mümkündür.” ifadesiyle anlatılmak istenen durum din eğitiminin dayandığı hangi temele işaret etmektedir? Sosyal temel
Felsefi temel
Psikolojik temel
Tarihi temel Kültürel temel
4-Aşağıdaki ifadelerden hangisi din eğitiminin dayandığı kültürel temelleri anlatmamaktadır? a-Dinin değişmez davranış normlarının sürekliliği, bunlarım kültürel yaşantılardaki yansımalarına bağlıdır.
b- Din, toplum kültürü oluşturup şekillendiren en önemli unsurlardan biridir.
c- Her toplum şöyle veya böyle derin tarihi kökleri olan bir kültürel mirasa sahiptir.
d-Toplumların oluşturdukları bütün değer yargılarının müşterek davranış normlarının, gelenek ve hukuk sistemlerinin temelinde onları belirleyen bir kutsallık bulunur. e- İnsanın maneviyata olan tutkusu, onun yeteneklerinin ve zevklerinin bütün tezahürlerini etkiler???
5-Aşağıdaki maddelerden hangileri din eğitimi biliminin diğer bilimlerle ilişkisinin sağladığı pratik faydalarından değildir? Kendi verilerini diğer ilimlerin istifadesine sunarak etki alanını genişletmek
Kendi ulaştığı sonuçları diğer bilimlerin verileri ile test etmek
Diğer ilimlerin literatürüne sahip olmak
Çalışmalarına temel oluşturacak bilgileri hazır bulmak Kendi sınırları
6-Din eğitimi bilimi, farklı kültürlerde dini grupların nasıl oluştuğuna, bunların birbirleriyle ilişkilerine, karşılıklı etkileşimlerine dair bilgiler için hangi bilimin yardımına ihtiyaç duyar? Antropoloji
Eğitim Bilimi
Psikoloji
Eğitim Sosyolojisi Sosyoloji
7-İnsanlara durumlarına göre davranınız" anlamındaki hadiste belirtilen husus hangi din eğitimi ilkesine işaret etmektedir? Gelişim sürecine göre eğitim ilkesi
Bilginin yararlılığı ilkesi
Bütünlük ilkesi
İtidal ilkesi
Hiçbiri
8-Hikmet müminin yitiğidir; onu nerede bulursa almaya hakkı vardır." Anlamındaki hadiste hangi din eğitimi ilkesine işaret edilmektedir? Bilginin gerekliliği ilkesi Bilginin kaynağı ilkesi
Bilginin yararlılığı ilkesi İtidal ilkesi Bütünlük ilkesi
9-Dinin öğretimine dair ayet ve hadislerde sıkça geçen “tebliğ”, “davet”, “irşad”, “öğüt” kavramları hangi genel öğretim metodu ile ilgilidir? Anlatım metodu
Tebliğ metodu
Öğretim metodu
Davet metodu
İrşat metodu 10-Dikkatin uyarılmasını, bilginin zihne yerleşmesini ve zihinde pekişmesini sağlamaya yönelik olan din öğretimi özel öğretim metodu aşağıdakilerden hangisidir? Tedrici öğretim metodu
Davet metodu
Tartışma metodu Tekrarlayarak belletme metodu
Özendirme-sakındırma metodu
11-Din eğitimi faaliyetlerinde İslam eğitiminin üç temel esasının hangi sıraya göre gözetilmesi gerekir? Kalp Eğitimi, Zihin Eğitimi, Nefis Eğitimi Zihin Eğitimi, Kalp Eğitimi, Nefis Eğitimi
Nefis eğitimi, Kalp eğitimi, zihin eğitimi
Zihin eğitimi, Nefis Eğitimi, Kalp Eğitimi
Kalp Eğitimi, Nefis Eğitim, Zihin Eğitimi 12-Eğitim Bilimi ile Din Eğitimi Bilimi arasındaki en temel ortak nokta aşağıdakilerden hangisidir? İnsanın eğitimi
Eğitimin hedefleri
Eğitimin ilkeleri
Eğitimin Problemleri
Öğretim yöntemleri
13-Aşağıdaki ifadelerden hangileri din eğitiminin dayandığı tarihi temelleri anlatmaktadır? 1-Yaşanan tarihi tecrübeler, din eğitim ve öğretiminin toplum için vazgeçilmez derecede gerekli olduğunu göstermektedir.
2- Hıristiyan dünyasındaki İspanyol Fedaileri, Dominikenler, Fransiskenler gibi misyonerlik teşkilatları tarihi bir gerektir.
3- Tarihi tecrübeler göstermiştir ki din olgusu devam ettiği sürece dinin eğitim ve öğretimi de devam edecektir.
4- Tarih boyunca insanlar kendi dinlerini yeni kuşaklara öğretmekle kalmamış, diğer insanlara da kabul ettirebilmek için olanca güçleri ile çalışmışlardır.
5- Tarih boyunca din ile ilişkilerini üst düzeyde tutmuş olan Türk toplumunda Cumhuriyetin kurulması ile birlikte Devlet din eğitiminden çekilmiştir. Hepsi ????
1,3,5
3,4,5
1,4,5
1,3,4
14-Aşağıdakilerden hangisi bir öğrenme eylemi değildir? Anlama Bilme
Belleme
Kavrama
Ezberleme
15-Aşağıdaki öğrenme basamaklarından hangisinde öğrenme deha güçlü ve kalıcıdır? Sentez
Anlama
Analiz
Uygulama
Kavrama
16-İnsanları öğrenme eylemine sevk etmek, onlarda öğrenme motivasyonu sağlama üzere ödül ve müeyyide unsurlarının etkin bir şekilde kullanıldığı din öğretimi özel öğretim metodu aşağıdakilerden hangisidir? Davet metodu Özendirme-sakındırma metodu
Örnek olma-model sunma metodu
Tartışma metodu<SPAN style="FONT-FAMILY: 'Trebuchet MS', 'sans-serif'; COLOR: #333333; FONT-SIZE: 11.5pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'; mso-fareast-: TR">
Temsili anlatım metodu
<DIV> 17-Aşağıdaki ifadelerden hangisi din eğitiminde “kabiliyet ve statüye göre eğitim” ilkesine uygundur? Bilgi herkes değil layık olana verilmelidir.
Çocuğa bilgi kavrayacağı ölçüde verilmelidir.
ALLAH yoluna hikmetle ve güzel öğütle çağırınız İnsanlara akılları miktarınca konuşun
Kolaylaştırın zorlaştırmayın, müjdeleyin nefret ettirmeyin 18-«Düşününü ki, bir zaman siz yer yüzünde zayıf düşmüş ezilen bir azınlık idiniz, insanların sizi yerinizden yurdunuzdan koparıvereceğinden korkardınız. Böyle iken ALLAH sizi barındırdı ve yardımı ile destekledi, size temiz rızklar verdi ki şükredesiniz. Ey iman edenler ALLAH’a ve Resulüne ihanet etmeyin ki, size verilen emanetlere bilerek ihanet etmiş olmayasınız.” (Enfal, 8/26-27)
Yukarıda anlamı verilen ayetlerdeki öğretim tarzı hangi genel öğretim metoduna uygun düşmektedir.? Problem çözme metodu
Rol oynama metodu
Anlatım metodu
Gösteri metodu
Örnek olay incelemesi metodu
19-Aşağıdakilerden hangisi eğitim biliminin tarihi süreç içerisinde geliştirdiği metotların din eğitiminde de kullanılması gerektiğini gösteren sebeplerden bir değildir? Her insanın aynı anlama, öğrenme, düşünme yetilerine sahip olması
Din eğitim ile genel eğitimin hedeflerinin aynı olması
Her iki eğitimde de eğitim çabalarının insana yönelik olması Her insanın aynı duygusal özelliklere sahip olması
Bütün insanların aynı gelişime, büyüme ve olgunlaşma kurallarına tabi olmaları 20-Yüce ALLAH’ın varlığını, kuvvet ve kudretini kavramaya, olaylardan ibret ve dersler çıkararak hayatı anlamlandırmaya en elverişli öğretim metodu aşağıdakilerden hangisidir? Gösteri Metodu Gözlem metodu<FONT size=3><FONT face="">
Örnek olay incelemesi metodu
Rol oynama metodu
Problem çözme metodu<SPAN style="FONT-FAMILY: 'Trebuchet MS', 'sans-serif'; COLOR: black">
__________________ Büyükler fikirleri, Ortalar olayları, Küçükler kişileri tartışır.
|