Tekil Mesaj gösterimi
Alt 28 Aralık 2013, 13:45   Mesaj No:2

Medineweb

Medineweb Emekdarı
Medineweb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medineweb isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13301
Üyelik T.: 04 Şubat 2011
Arkadaşları:6
Cinsiyet:erkek
Yaş:37
Mesaj: 4.833
Konular: 926
Beğenildi:339
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: sakarya ilitam tefsir usulü 1-8 ünite özetleri

2.ünite



KUR’ÂN’IN TARİFİ ve BAŞLICA İSİMLERİ

Kur'ân'ın Tarifi : “ğufrân” vezninde bir mastar olup, “telâ” “tilavet etmek, okumak” anlamına gelen “karae” kelimesinden türemiştir. İslâm’ın başlangıcından günümüze kadar Müslümanlar arasında Kur'ân, ALLAH'ın Hz. Muhammed’e (s.a.s.) gönderdiği ilâhî kelamın özel ismi olarak yaygınlık kazanmıştır.

Istılahta, “ Cebrail vasıtasıyla, Vahiy yoluyla Hz. Muhammed’e (s.a.s.) indirilmiş, Mushaflarda yazılmış, tevatürle nakledilmiş, tilâvetiyle ibadet edilen mucize ilâhi bir kelamdır.”.

Kur’an’ın mucize olduğunu belirten ayetler: “Ey Muhammed! De ki: “Yemin olsun, eğer insanlar ve cinler bu Kur'ân'ın benzerini getirmek üzere toplansalar ve birbirlerine yardımcı olsalar bile, yine onun bir benzerini meydana getiremeyeceklerdir.” (İsra 17/88) “ Eğer kulumuz (Muhammed)a indirdiğimiz (Kur'ân)den şüphe içinde iseniz, haydi onun gibi bir

Süre getirin, ALLAH'tan başka güvendiklerinizin hepsini çağırın; eğer doğru iseniz. Yok, yapamadıysanız ki hiçbir zaman yapamayacaksınız, o halde yakıtı insanlar ve taşlar olan, inkârcılar için hazırlanmış ateşten sakının.” (Bakara 2/23–24)

Kur'ân'ın Başlıca İsimleri

1-el-Kur'ân: okumak anlamına gelir.

2-el-Kitab: Toplamak anlamına gelir.

“Kur'ân” “lisanlarda okunması”, “Kitap” “kalemlerle yazılması” nı ifade eder.

3-en-Nur: helâl-haram, emir ve yasakları aydınlığa kavuşturduğu için bu isimle adlandırılmıştır.

4-el-Furkan: hak ile batılı, iman ile küfrü, helâl ile haramı, hayır ile şerri birbirinden belirgin bir şekilde ayırdığı için bu isimle adlandırılmıştır.

Bunların yanında Kur'ân'a Rahmet, Hüdâ, Şifa, Mev’ize, Zikr, Hikmet, Müheymin, Hablullah, Ahsene’l-Hadîs, Tenzil, Ruh, Vahiy, Beyan, Hakk, Urvetu’l-Vuskâ, Tezkire, Adl, Sıdk, Kasas, Büşra, Aziz, Beşir, Belâğ gibi isimlerde verilmiş.

Kur'ân ve Hadîs Arasındaki Farklar

Hadîs: “Hz. Peygamberin söz, fiil ve tavırlarına ait haberlerdir.” Veya “Kavli, fiilî ve takriri sünnetlerin, sözle tespit edilmiş şekline hadis denir.”

Kavli sünnet: Resulullah’ın değişik konularda söylemiş olduğu sözleridir. Ör. Hadisleri, sözleri

Fiili sünnet: Hz. Peygamberin davranışları ve hareketleriyle ortaya koyduğu sünnetidir. Ör. Namazı kılış şekli

Takriri sünnet: Hz. Peygamber ashabında gördüğü bazı hoşuna gitmeyen davranışları usulünce tenkit ederlerdi, ikaz ve tembihlerde bulunurlardı. Bu arada Resulullah, bazen de gördüğü davranışları menetmez ve sükûtuyla onları tasvip ederlerdi.

Kudsî Hadîs: Mânası Cenâb-ı Hakk tarafından vahiy edilmiş, ancak ifadesi (lafzı) Hz.

Peygamber’e ait olan hadislerdir.

Farklar

1- Kur'ân-ı Kerim, okunmasıyla ibadet edilen bir özelliğe sahipken, Kudsî hadiste böyle bir özellik yoktur.

2- Kur'ân-ı Kerim’in nakli tevatür yoluyla olmasına karşın, Kudsî hadisler de bu söz konusu değildir. Bunun içindir ki onlar, sahih, hasen ve zayıf gibi kısımlara ayrılmışlardır.

3- Kur'ân-ı Kerim’in mânâ olarak rivayeti caiz olmazken, hadisin mânâ olarak rivayet edilmesi caizdir.

4- Cünüp olan kimsenin Kur'ân'ı okuması ve ona dokunması caiz değilken, Kudsî hadislerin okunması ve dokunulması caizdir.

5- Yüce Yaratıcı Kur'ân'ı korumayı taahhüt altına aldığı halde, Kudsî hadislerde aynı garanti söz konusu değildir.

6- Kur'ân-ı Kerim’in herhangi bir lafzını inkâr eden kimse kâfir olduğu halde, Kudsî hadisi inkâr eden kâfir olmamaktadır.
Alıntı ile Cevapla