Tekil Mesaj gösterimi
Alt 05 Mart 2014, 15:02   Mesaj No:4570

FECR

Kur'ân Kürsüsü

Medineweb Emekdarı
FECR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:FECR isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 6340
Üyelik T.: 19 Ocak 2009
Arkadaşları:20
Cinsiyet:Erkek
Memleket:ANKARA
Yaş:56
Mesaj: 6.107
Konular: 546
Beğenildi:1003
Beğendi:221
Takdirleri:9161
Takdir Et:
Standart Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular

İstediğim cevap bu değildi maalesef, cevabın net değil

Cevap şu idi:
Ehad ve Vahid arasında fark vardır, ikisi aynı değildir. Vahid; parçalardan oluşan birdir. Ehad ise parçalanamayan birdir. Vahidi parçalayabiliriz, ama Ehad‟ı parçalayamayız çünkü parçalardan oluşmaz. Mahiyeti, hüviyetinin aynıdır. Vahid‟in atomuna kadar ineriz ve mahiyetini yok edebiliriz. Ehad; Biricik tek, bir tek, eşsiz tek diyebiliriz ama yetmez. Ehad; sıfatı müşebbehedir. Vahid ise ismi fail‟dir. Fiil; bir özneye fiil nispet edildiği zaman onun zatına değil sıfatına nispet edilmiş olur, dolayısıyla cevherinden değildir. Ama bir özneye bir fiil ismi fail‟le nispet edildiği zaman onun cevherine nispet edilmiş olur. Bir özneye bir fiil Sıfatı müşebbehe ile nispet edilirse, bu aslında onda kesintili değil, sürekli olarak zatına ait olduğu, yani zatından ayrı düşünülemeyecek olduğuna delalet eder. Yani Ehad O‟nun zati sıfatıdır. Mesela Rahim sıfatı, Gaffar sıfatı, Alim sıfatı başkalarına da verilebilir. Ahmet Alimun diyebiliriz, ama Ahmet Ehadun diyemeyiz. Allah‟ın zatından kopmazlığı ifade eder.(Mustafa İslamoğlu -Meal Tefsirinden)
__________________
Selam Hidayete Tabi Olanlara
Kur'an Senin Lehinde ve Aleyhinde Hüccettir
(Müslim)
Alıntı ile Cevapla