Tekil Mesaj gösterimi
Alt 06 Mart 2014, 22:50   Mesaj No:23

ali70

Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:ali70 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 36490
Üyelik T.: 14 Aralık 2013
Arkadaşları:17
Cinsiyet:
Memleket:karaman
Mesaj: 812
Konular: 38
Beğenildi:236
Beğendi:586
Takdirleri:449
Takdir Et:
Standart Cevap: Hiç, Hiççilik, Hiç Olmak, Hiçin Felsefesi, Tasavvufta Hiç/Muhsin İyi

Alıntı:
Uyarıcı Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Allah’ın ortaya koyduğu dinin ölçülerini şüphesiz en bilen Allah’ın vahiyle desteklediği peygamberileridir.
Eyvallah...

Alıntı:
Uyarıcı Üyemizden Alıntı Mesajı göster


Yani Allah’tan başka ilah yoktur.Fakat yozlaştırılmış tasavvuf şirk inancında bu anlayış tamamen farklıdır aynı zamanda çelişkilerle doludur.

Eğer peygamberlerin ortaya koyduğu şekliyle ‘’ La ilahe illallah’’ın manasını düşünecek olursak o halde ’La mevcude illallah’’ın manası şirkten başka anlam teşkil etmez.Çünkü bu anlayışta hiçlik vardır.

Yozlaştırılmış tasavvuf inancı olabilir ama bunu genelleme yapmasak daha insaflı olur kanaatindeyim.

Aslında bir mürşitten bunun dersini okuyanlar, tüm çelişkilerin ortadan kalktığını görür. Bilmeyenler için çelişkilerin olması gayet doğaldır. Onun için bilmeyenlerin bu konulara girmemesi tavsiye edilir.

La ilahe illallah ile La mevcude illallah arasında hiç bir fark yoktur. İkisi de aynı söylemdir. İkincisi birincisinin tefsiridir. Dediğiniz doğru, bu anlayışta hiçlik vardır.

Alıntı:
Uyarıcı Üyemizden Alıntı Mesajı göster


Yani Allah’tan başka hiçbirşey mecvut değildir yani herşey aslında “Hiç”tir.Dolaysıyla dünyada gördüğünüz herşey aslında O’dur.
O halde Allah’tan başka ilah yokturun analamı nedir?

Her canlı Allah ise başka bir ilahın varlığından söz etmek anlamsız olmaz mı? O zaman uluhiyet tevhidinin anlamı nerde kaldı?

Allah'tan başka mevcut yoktur. Olsaydı Allah'a ortak olurdu. Aslında her şeyin hiç olduğu doğrudur.
Ama her şey O değildir. Her şey O dersek ilahları sayısız çoğaltmış oluruz...
Her şey Allah değildir. Belki O'nun esma ve sıfatlarıdır demek daha doğru olur.

Alıntı:
Uyarıcı Üyemizden Alıntı Mesajı göster


Bu düşünce her ne kadar Hristiyanlıktaki gibi teslis inancına benzesede şirk bakımında ondan daha büyük bir şirktir.

Çünkü teslis inancı üçlü birlik esasına göre Baba Oğul ve Kutsal-Ruh yani Ruhul-Kudus ten meydana gelen bir Tanrı inancıdır.

Hint mitolojosinde ise (TRİMURT’İ) yani Teslis inancı Tasavvuftaki gibi daha geniş kapsamlıdır.Yani vucüdun birliği tüm varlıkları kapsar.

Teslis inancına benzemez. Teslis de Allah'ı üçler. Üçtür der...
Ama hiçlik, Allah birdir derken, diğer başka her şeyi reddeder.
Hint mitolojisi vucut birliğini savunurken panteizme kayar. Halbuki hiçlik'in panteizmle hiç alakası yoktur.

Alıntı:
Uyarıcı Üyemizden Alıntı Mesajı göster


Rasulullah (sas) neden bu konuda birtek şey söylememiştir.O halde sizin iddianız o peygamber idi ermiş değildi yani o enbiya idi evliya değildi öyle mi?

İnsanlar sınıf sınıftır. Herkes herşeyi kaldıramaz. Onun için herkese akıllarının aldığınca ilim verilir. Bu ilim Ashabı Suffaya talim edilmiş, oradan da silsile yoluyla tarikatlar aracılığıyla günümüze kadar gelmiştir.
Ebu Hureyre'den şöyle nakledilir: Resulullahtan 2 ilim aldım. Birini açıkladım, diğerini açıklasam beni tekfir eder taşa tutardınız.
Resulullah efendimizin bu konuda hiç birşey söylemediğini iddia etmek, büyük bir sözdür vebali vardır. Biz diyoruz ki; Resulullah efendimiz insanlara alabilecekleri kadar ilim vermiştir. Bu ilim ise tarikatlar aracılığıyla bize ulaşmıştır.
Söz konusu olan ermişlik veya evliyalık değildir. Allah düşmanı değilse bir insan, mutlaka Allah dostudur. Yani evliyadır. Bu sadece bir ilimdir.
Hz. Musa as, Hızırla yolculuğundan sonra, anlamadığı ilim neticesinde Hızırın küfrüne hüküm vermemiştir. Sizin de böyle yapmamanızı ve sadece uzak durmanızı tavsiye ederim. Naçizane...

Alıntı:
Uyarıcı Üyemizden Alıntı Mesajı göster


Yada sorumuz şöyle olsun.Madem ki asl olan hiçliktir, o halde “Laileİllallah”ın manası nedir? Bu felsefeye göre Herkes bir Allah ise haşa Allah’tan başka ilah yokturun nasıl bir anlamı olabilir ki?

Aslolan hiçlik değildir. Hiçlik bir ilimdir. Herkesin anlayamayacağı bir ilim. Anlamayanların uzak durması gereken bir ilim. Aslolan şeriattır. Çünkü ahirette bizden şeriatten sorulacak.
Zaten bu ilme adım atanlar Mevlananın sözüne binaen, bir ayaklarını şeriatten asla kaldırmazlar, diğer ayaklarıyla alemleri dolansalar bile bir ayakları daima şeriattedir.

Alıntı:
Uyarıcı Üyemizden Alıntı Mesajı göster


Hadi varsayalım ki peygamberleri bir an için düşünmedik.Peki tüm ehli İslam uleması neden bu anlayışa şirk hükmünü verdi.İbni Teymiyye gibi büyük bir ehli sünnet alimi bu anlayışı şirk bu anlayışta olanlarada müşrik hükmünü vermiştir.

İslam uleması şeriate göre hüküm verdi. Bu alana dalanlar, ayaklarını şeriatten kaldırdıkları anda ayakları kaymıştır. Çok tehlikeli bir ilimdir. Herkes kaldıramaz. Her an ayaklar kayabilir. İnsan kendini gerçekten tanrı sanıp ibadetlerden vazgeçebilir. vs vs.. Buranın tehlikesi çoktur. Onun için haller söylenmez yaşanır. Bütün yaşayış şeriate göre şekillendirilir.

Alıntı:
Uyarıcı Üyemizden Alıntı Mesajı göster


Hangi ehli sünnet alimlerimizin kitabında asl olan inancın “hiç”lik olduğu yazılıdır? Allah’ın mahluka hulul ettiğini hangi peygamber ve hangi alim söylemiştir?

Allah mahlukuna hulul etmekten münezzeh olduğu için bunu hiç bir peygamber veya alim söylememiştir. Hiçlik hulül değildir.


Alıntı:
Uyarıcı Üyemizden Alıntı Mesajı göster


İbni Teymiyye diyor ki;Bu öylesine büyük bir şirktir ki yahudilerin uzeyr Allah’ın oğludur,hıristiyanların Mesih Allah’ın oğludur demesinden daha büyük bir şirktir.

Biz anlayamayız Şeyh anlar çünkü biz avamız.Şüphesiz avam olduğumuz doğrudur.Ancak dediğim gibi neden ehli sünnet alimlerinide birileri avam statüsünde görür onuda kendisi cevaplarsa iyi olur.

Şeyh anlar diye bir mantık yoktur. Şeyh(üç kağıtçısı değilse eğer), bir öğretmendir. Şeyhinden öğrendiğini öğretir. O da onun şeyhinden.... Taaa Resulullah(sav) efendimize kadar uzanır bu... Bu ilim Resulullahtan alınmıştır.
Avam diye nitelenen kişi, bu okula girmeyen kişilerdir. Yoksa hiç kimseyi aşağılamak gibi bir niyet yoktur. Birilerini aşağılamak için söylenmez. Belki de avam diye nitelenen kişinin Allah katındaki değeri çok çok fazladır.

Alıntı:
Uyarıcı Üyemizden Alıntı Mesajı göster


Birileri çıkmış haşasümmehaşa ben Allah’ım diyor, mürcie den birileride çıkıp buna delil bulmaya çalışıyor veya bu şirk anlayışıyla tertemiz berrak olan tevhid inancı arasında bir köprü kurmaya çalışıyor.Bu her iki zıt kutupları aynı kalpte birlemeye çalışıyor.Küfrün şirkin ve Tevhidin nasıl ortak bir noktası olabilir ki?

Hiç kimse Allah değildir. Allah Allahlığını kimseye vermez. Zaten kimse de yoktur. O hükümdarlığında tektir. Yalnızdır. Eşi ve benzeri yoktur. Hiç kimse de Allah değildir.

Küfür zerrelerde Allahı arar.
Tevhid zerreleri reddeder. Allahı Tevhid edip birler.

Orta nokta diye bir şey yoktur. Yakından uzaktan en ufak bir ortak nokta olamaz.


Alıntı:
Uyarıcı Üyemizden Alıntı Mesajı göster


Evet biz avam olabiliriz ancak biz aklımızı ekmek peynirle yemedik.Kimin ne haddine ki Allah’ın bu kadar övmüş olduğu cenneti küçümseyebilir.Hiç mi Kuran okumuyorsunuz?

Bu kadarını tevil etmeyede bizim son sözümüz ancak ve ancak “Zırva tevil götürmez”dir.Vesselam.
Cenneti küçümsemek kimsenin haddine değildir.
Ancak;
Cennet cennet dedikleri,
Üç beş köşkle üç beş huri,
Dileyenlere ver sen onları,
Bana seni gerek seni.

dörtlüğü ile cennet küçümsenmez. Çünkü Cennet dünya ile kıyaslanmıyor. Eğer cennet bu dörtlükte dünya ile kıyaslansaydı, siz haklıydınız. Cennet küçümsenmiş derdik. İsterseniz bir daha okuyun. Cennet kimin yanında küçümseniyor.
Cennet küçümsendi diyenler aslında Allahı mı küçümsüyor? Bunu da sormadan edemedim hakkınızı helal edin.

Bizim tevilimiz de bu kadar....
Vesselam...
Saygılar...
Alıntı ile Cevapla