Tekil Mesaj gösterimi
Alt 03 Nisan 2014, 15:35   Mesaj No:5

Medineweb

Medineweb Emekdarı
Medineweb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medineweb isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13301
Üyelik T.: 04 Şubat 2011
Arkadaşları:6
Cinsiyet:erkek
Yaş:37
Mesaj: 4.833
Konular: 926
Beğenildi:339
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Standart Cevap: Diyanet İşleri Başkanlığı Din Hizmetleri AlanBilgisi Testi (DHBT): Sınava İliş

İLAHİYAT LİSANS
1. İslam fıkhında haramlar kadar, haramlara vesile olan yolların da ortadan kaldırılması hedeflenmiş ve normalde mubah olan bir fiil, dinen sakıncalı bir sonuca götürmesi durumunda yasaklanmıştır. Örneğin hediye kabul etmek meşru bir fiildir ancak bir hâkimin adil karar vermesine engel olması kuvvetle muhtemel ise hâkimin hediye kabul etmesi yasak sayılmıştır. Yine şahitlik yapma meşru bir fiil olmakla birlikte haksız yere hüküm vermeye yol açabileceği için kişinin hasmı olduğu davacı veya davalı hakkında tanıklığının kabul edilmesi caiz görülmemiştir.
Bu parçada anlatılanlar aşağıdakilerden hangisiyle ilişkilendirilebilir?
A) Istishab
B) Vaz'T hüküm
C) Sedd-i zerai*
D) Edille-i aslîye
E) fstihsan



2. Kur’an-ı Kerim’i tefsir ederken sadece rivayetlerle yetinmeyen, ayetleri Arap dili ve belagati, edebiyat, mantık, kıyas ve daha pek çok ilme dayanmak suretiyle izah eden tefsirlere “dirayet ağırlıklı tefsirler” adı verilir. Bu türden tefsirler, tefsir ilmi açısından çok önemli çalışmalar olmalarının yanı sıra diğer islami ilimler için de zengin bîr kaynak işlevi görür.
Aşağıdakilerden hangisi bu parçada anlatılan özelliklere haiz bir tefsir değildir?
A) Ebu Mansur el-Maturidi - Te’vilatu’l-Kur’an
B) Fahruddin er-Razİ - Mefatihu’l-Gayb
C) Ebu Hayyan el-Endelusi - el-Bahru’l-Muhit
D) Kadî Beydavi - Medarİku’t-Tenzil
E) İbn Kesir-Tefsiru’l-Kur’ani’l-Azim





1- C
2- E
Alıntı ile Cevapla