Konu Başlıkları: Kadınların Özel Halleri
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 21 Mayıs 2014, 16:20   Mesaj No:2

Medineweb

Medineweb Emekdarı
Medineweb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medineweb isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13301
Üyelik T.: 04 Şubat 2011
Arkadaşları:6
Cinsiyet:erkek
Yaş:37
Mesaj: 4.833
Konular: 926
Beğenildi:339
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: Kadınların Özel Halleri

Hayızın Süresi

Hanefilere göre hayızın en az süresi üç gün üç gece, en uzun süresi ise on gün

on gecedir. Üç günden az, on günden çok gelen kan “istihâza” kanıdır.
Şâfiîlere göre en az hayız süresi bir gün bir gece, en çoğu onbeş gün ve

gecedir. Kadınlar bu süreler arasında kendilerine ait adet sürelerini

tecrübeleriyle belirlerler.


2-Nifas (Loğusalık)

Nifas, doğumun arkasından gelen kandır. Bu kanın gelmesiyle kadında bazı

ibadetleri yapmaya engel olan hükmi kirlilik (hades) durumu oluşur.Dilimizde bu duruma loğusalık, nifas halindeki kadına da loğusa denir.



Hayızlı kadın gibi loğusa da maddeten temiz sayılır. Dolayısıyla onun da,
bedeni, artığı, teri ve pişirdiği temizdir.
Loğusalığın en kısa süresi için bir sınır yoktur. Bir gün bile sürebilir. Bu
süreyi belirleyen bir ayet veya hadis olmadığından, loğusalığın var olduğu
süre dikkate alınır. Bu süre de kadınlara göre değişebilir. Hanefilere göre en
uzun süresi kırk, Şâfiîlere göre ise altmış gündür. Azami süreden sonra gelen
kan istihâza kanı sayılır. Nifasın başlangıcı, el ayak gibi organları belirmiş
bir çocuğun dünyaya gelmesiyle başlar. Henüz organları belirmemiş bir

şükten dolayı nifas hükümleri uygulanmaz.




Hayızlı ve Nifaslıya Ait Dinî Hükümler




Hayız ve nifas, bir nevi abdestsizlik ve cünüplük hali, yani hükmi kirlilik

(hades) veya mazeret kabul edilir. Bu durumda olan kadınların tabi oldukları

dinî hükümler kısaca şöyledir:

1. Boy abdestinin (gusül) gerekmesi ve cinsel ilişkinin yasak olması:

Hayız ve nifas durumunda olan kadınların bazı ibadetleri yapmaları ve

cinsel ilişkiye girmeleri haramdır. Dolayısıyla bu durumları sona eren

kadınların boy abdesti almaları gerekir. Namaz, oruç ve hacda tavaf gibi
ibadetleri yapabilmeleri, Kur’ân’ı ele almaları ve Kur’ân okuyabilmeleri
ve kocalarının kendileriyle cinsel ilişkiye girebilmesi için böyle bir
abdesti almaları farzdır (Buharî, “Hayz”, 19, 24; Müslim, “Hayz”, 62,6


2. Kadının âdet görmekle ergen sayılması: Genç kız âdet görmeye

başlayınca ergen sayılır ve namaz, oruç, hac, zekât gibi dinî emir ve

yasakların muhatabı olur (Ebû Dâvûd, “Salât”, 84).


3. Namazdan muaf tutulma ve orucu erteleme: Âdetli ve loğusa kadının

namaz kılması ve oruç tutması câiz değildir. Hayzın bu iki ibadetin ifasına

engel bir mazeret sayıldığında fıkıh bilginleri görüş birliği etmişlerdir.
Hayız süresince terk edilen namazların kazâ edilmesinin gerekmediği,
oruçların ise temizlendikten sonra tutulacağı hususlarında da görüş birliği
vardır. Bu konudaki görüş birliğinin delili, Hz. Peygamber'in bilgi ve
onayı dâhilinde cereyan eden uygulamalardır (Buharî, “Hayz”, 19, 20;


Müslim, “Hayz”, 69; Ebû Dâvûd, “Tahâre”, 104).
Alıntı ile Cevapla