Tekil Mesaj gösterimi
Alt 10Haziran 2014, 10:17   Mesaj No:3

Medineweb

Medineweb Emekdarı
Medineweb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medineweb isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13301
Üyelik T.: 04 Şubat 2011
Arkadaşları:6
Cinsiyet:erkek
Yaş:37
Mesaj: 4.833
Konular: 926
Beğenildi:339
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: AÖF İlahiyat önlisans 2 .sınıf Bahar Dönemi Dönem sonu çıkmış sorular

DİN EĞİTİMİ VE DİN HİZMETLERİNDE REHBERLİK



1.Eğitim “niçin” sorularına ve problem çözümüne dayalı olarak yapılırsa nasıl bir sonuç ortaya çıkar?
A) Kolay unutmak
B) Doğru düşünememek
C) Zihinsel yorgunluk duymak
D) Zihinsel rahatsızlık duymak
E) İkna olmak



2.Islâm’a göre, ırklara eleştiri getirile-meyeceğinin gerekçesi aşağıdakilerden hangisidir?
A) İnsanların, ırklarını kendi iradeleriyle belirleyememesi
B) Irkların kutsallaştırmaması
C) Hangi ırkın üstün olduğunun bilinememesi
D) Bütün ırkların aynı ırktan gelmesi
E) Şeytanın, Hz. Adem’in yaratıldığı toprağa eleştiri getirmesi


3.İş ahlâkı ile ilgili aşağıdaki hangisi ifadelerden doğrudur?
A) Emanetlerin ehline verilmesi her dönemde söz konusu olamaz.
B) Kişi yaptığı işi iyi yapıyorsa, her zaman güven verir.
C) Güvenilir kişiler işlerinin de ehlidir.
D) Kişi bir işi iyi yapıyorsa, her işte güvenilirdir.
E) İşin ehli olmak yetmez, güvenilir olmak da gerekir.


4. 1959 yılından itibaren açılmaya başlanan ve İmam-Hatip Okulu mezunlarının kayıt yaptırabildiği kurum aşağıdakilerden hangisidir?
A) İlahiyat Fakültesi
B) İslami İlimler Fakültesi
C) Yüksek İslam Enstitüsü
D) İslam Tetkikleri Enstitüsü
E) ilahiyat Meslek Yüksekokulu


5.Öğrencilerin, belli bir soruna tek başlarına getirebilecekleri çözümlerden çok daha farklı çözümler getirebileceklerini fark etmelerini sağlayan ve öğrenci merkezli olduğu için derse motivasyonlarını artıran
öğretim yöntemi aşağıdakilerden hangisidir?
A)Problem çözme
B)Grup tartışması
C)Gözlem gezisi
D)Örnek olay
E) Soru-cevap



6.Din eğitimcisinin konuları anlatırken somuttan soyuta, bilinenden bilinmeyene, yakından uzağa bir yaklaşım sergilemesi ve tedrici bir yol izlemesi hangi öğretim ilkesinin gereğidir?
A) Amaca dönüklük
B) Bireysellik
C) Bütünlük
D) Gizlilik
E) Açıklık




7. Aşağıdakilerden hangisi çocukluk
döneminde bireyin dini gelişimini etkileyen
faktörlerden biri değildir?
A) Çocuğun bedensel, duygusal, dilsel, bilişsel gelişimi
B) Çocuğun ailesi ve yakın çevresindeki diğer yetişkinlerin dini tutum ve davranışları
C) Çocuğun içinde yaşadığı sosyal çevre
D) Çocuğun doğuştan sahip olduğu özellikler
E) Okulöncesi dönemde çocuğun sevgi ve güven içinde büyümesi


8.Bireyin özellikle inanç konularıyla yakından ilgilendiği, metafizik alana ilişkin sorular sormaya başladığı, dua, namaz gibi ibadetlere karşı ilgili olduğu ve bu nedenle de ibadet öğretimi için başlangıç anı olarak kabul edilen dönem aşağıdakilerden hangisidir?
A) İlk çocukluk
B) Son çocukluk
C) Gençlik
D) Yetişkinlik
E) Yaşlılık


9. Küreselleşme olgusunun yoğun bir şekilde yaşandığı günümüz şartlarında,
kültürlerarası din eğitiminin öncelikle
aşağıdaki amaçlardan hangisini
gerçekleştirmesi beklenir?
A) Ahlâki davranışları yaygınlaştırmak
B) Dünya barışını sağlamak
C) Farklı inançlar karşısında doğru bakış açısı geliştirebilmek
D) İbadethanelerin sayısını artırmak
E) Düzenli ibadet eden insan sayısını artırmak

10.Son zamanlarda özellikle Avrupa merkezli çalışmalarda alınan kararlarda okullarda din eğitimine yer verilmesi yönündeki görüşlerin ağırlık kazanmasının en önemli nedeni aşağıdakilerden hangisidir?
A) Güvenlik konusunda ciddi sorunlar yaşanması
B) Çevre sorunlarının artması
C) Demokratik değerlerden uzaklaşılması
D) Gelir dağılımındaki dengesizliğin artması
E) Siyasi istikrarsızlıkların artması

11. Aşağıdakilerden hangisi etkili ve geniş bir iletişim için diğerlerine göre daha az önemlidir?
A)Çok seyredilen bir televizyon kanalında yayın yapmak
B)İyi seçilmiş kelimelerle düzgün ve etkili bir şekilde konuşmak
C)Dinleyicilerden sorular almak
D)Etkileyici bir parfüm kullanmak
E)Güzel giyinmek


12. Mesajın kodlanması neyi ifade eder?
A) Mesajın farklı biçimlerde anlaşılacak şekilde hazırlanmasını
B) Mesajın sadece iletilmek istenilen kimse tarafından anlaşılacak biçimde hazırlanmasını
C) Mesajın anlaşılır olması için en uygun kelime ve cümleler belirlenerek hazırlanmasını
D) Mesajın yazılı olarak hazırlanmasını
E) Mesajın yazı, şekil, resim gibi farklı araçlar bir arada kullanılarak hazırlanmasını


13. Başarılı sonuç alabilmek için olabildiğince çok farklı iletişim becerilerinin birlikte, iç içe, art arda ve birbirleriyle uyumlu bir şekilde kullanılmasına ihtiyaç duyulan, planlı ve düzenli dini iletişim türü aşağıdakilerden hangisidir?
A) Akademik dini iletişim
B) Sosyal dini iletişim
C) Yaşantısal dini iletişim
D) İlişkisel dini iletişim
E) Pedagojik dini iletişim


14. Toplumda din hizmeti yürüten görevlileri
birer sosyal öğretici durumuna getiren
etken aşağıdakilerden hangisidir?
A) Dini hizmetlerin yaygın olması
B) Toplumun, din görevlisinden ideal tutum ve davranış beklentisi içinde olması
C) Dini hizmetlerin herkesi ilgilendiriyor olması
D) Din hizmetlerinin manevi ihtiyaçların karşılanmasına yönelik olması
E) Din hizmetlerinde görev yapanların bilgili ve kültürlü olması



15. Din hizmetlerinde ilişkisel iletişim tarzının
kullanılmasının temel nedeni aşağıdakilerden hangisidir?
A) Din hizmetlerinin insanlarla ilişki ve işbirliğine dayanması
B) Din hizmetlerinin yasal görevler olması
C) Din hizmetlerinin manevi niteliğinin bulunması
D) Din hizmetlerinin kültürel yönünün bulunması
E) Din hizmetlerinde kişisel inisiyatifin ön planda olması


16.“Toward a Psychology of Being” adlı
eserinde maneviyatın, bedensel ve ruhsal
sağlığın devamı için gereken çok temel bir
unsur olduğu kanaatine ulaşarak, “Aşkınlık
ve benötesi olmazsa hepimiz hasta,
saldırgan, nihilist ve ümitsiz oluruz”
değerlendirmesinde bulunan bilim adamı
aşağıdakilerden hangisidir?
A)Weiner
B)Gibson
C)Mitchel
D)Maslow
E)Nelson



17. Aşağıdakilerden hangisi rehebrlik
ilkelerinden biri değildir?
A) Rehber, karşısındaki insanı saygıdeğer bir varlık olarak algılamalı, onun ihtiyaçlarına karşı duyarlı olmalı, verdiği kararlarda bilgi ve destek sağlamalıdır.
B) Rehberlik hizmetlerinin yürütülmesinde şeffalık esastır, kişilerin özel sırları uzman kişi veya kurumlaria paylaşılabilir.
C) Rehberlik hizmetlerini sadece normlardan sapanlara, özürlü ya da uyumsuz kişilere verilen bir yardım hizmeti olarak görmemek gerekir.
D) Rehberlik yaşam boyu süren bir yardım sürecidir.
E) Rehberlik sürecinde değer yargıları açısından rahat olmak esastır.


18. “Kolaylaştırınız, zorlaştırmayınız. Müjdele-yiniz, nefret ettirmeyiniz” hadisi, din hizmetlerinde rehberlikle ilgili aşağıdaki kavramlardan hangisiyle ilişkilidir?
A) Delalet
B) İrşad
C) Hidayet
D) Nasihat
E) Davet

19. Bir sorunu tek başına çözememe ve doğru bir sonuca varabilmek için başkalarının görüş ve düşüncelerine başvurma ihtiyacı duyma durumunda gerçekleşen yardım ilişkisine ne ad verilir?
A) Hidayet
B) İrşad
C) Müşavere
D) Nasihat
E) Tebliğ


20. “Yaratılanı Yaratan’dan ötürü sevme” anlayışı, Hz. Peygamber’in hangi özelliği ile ilişkilidir?
A) Nebiyyullah
B) Resulullah
C) Safiyyullah
D) Habibullah
E) Rahmeten lil Alemin






CEVAPLAR
  1. E
  2. A
  3. E
  4. C
  5. B
  6. E
  7. D
  8. B
  9. C
  10. A
  11. D
  12. C
  13. A
  14. B
  15. A
  16. D
  17. B
  18. E
  19. C
  20. D
bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur
alıntı yapanlar kaynak bildirmezlerse kul hakkına girmiş olurlar
Alıntı ile Cevapla