Tekil Mesaj gösterimi
Alt 14 Eylül 2014, 18:57   Mesaj No:4

EyMeN&TaLhA

Medineweb Emekdarı
Avatar Otomotik
Durumu:EyMeN&TaLhA isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 21422
Üyelik T.: 08 Kasım 2012
Arkadaşları:36
Cinsiyet:
Mesaj: 3.299
Konular: 784
Beğenildi:131
Beğendi:34
Takdirleri:141
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart islam inanç esasları 4.ünite

4.ünite

MELEK İNANCI

islam dinine göre varlıkları;görünen(kesif) ve görünmeyen(latif) varlıklar olarak ikiye ayırmak mümkündür

islam dininin iman esaslarından biri de meleklerin varlığına inanmaktır.melekler duyu organlarıyla algılanması mümkün olmayan varlıklardır.
Onlar hakkındaki tek bilgi kaynağımız Kur'an-ı Kerim'dir.
İslam’da melek inancı aynı zamanda cin ve şeytan adı verilen varlıkların bulunduğunu kabul etmeyi de gerektirir. Yüce Allah, bu varlıkların mevcudiyetinden Kur’ân’da açıkça bahsetmektedir.

melekler

sözlükte;''kudret,kuvvet ve elçilik yapma '' anlamına gelen ''mülk,lek,elk'' köklerinden türemiş olan melek ,
terim olarak;''Allah tarafından yaratılan, çeşitli şekillerde görünebilen, zor işlere güç yetirme özelliğine sahip, ancak iyi nitelikte işler yapabilen, erkeklik ve dişilik vasıfları bulunmayan ve Allah’a itaatten ayrılmayan nurani varlıkların'' adıdır .

meleklerin özellikleri ve görevleriyle ilgili ayet ve hadislerde geçen bilgiler;

-fiziki olarak görülmeyen varlıklardır
-insanlardan ve cinlerden farklı olarak ışıktan(nur)yaratılmışlardır.
-Kur'an-ı Kerim'de meleklerin yiyip içmedikleri , iri cüsseli ve güçlü bir yapıda bulundukları, bu güçlerini temsil eden kanatlara sahip oldukları bildirilmektedir.

meleklerin varlığına iman

Allahu Teala, insanın dünyaya geliş gayesini ''imtihan olmak'' şeklinde belirlemiştir.
insanı kötülüğe çağırmak için şeytan, iyiliğe davet etmek için melekler yaratılmıştır.

insanın meleklere inanması demek, meleklerin telkin ve teşviklerine göre hareket edip mevcut yeteneklerini yükselmesi gerektiği anlamına gelir.

Allah 'a teslimiyetin sembolü olan melekler,fizik alem ile uluhiyet makamı arasında bir köprü vazifesi görmektedir.

Ayet ve hadislerde geçen ifadelerden hareketle meleklerin özellikleri;

-melekler nurdan yaratılmış varlıklardır.
-Meleklerde erkeklik ve dişilik özelliği yoktur
-Melekler, yorulma, usanma vb. bedensel özelliklerden arınmışlardır
-Melekler; Allah’a isyan etmeyen, O’nun emrinden dışarı çıkmayan, kendileri için öngörülen görevleri eksiksiz yapan ve asla günah işlemeyen varlıklardır
-Melekler son derece güçlü ve üstün özelliklere sahip varlıklardır
-Bir ayette meleklerin kanatları olduğu belirtilmektedir.
-Normal şartlarda gözle görünmeyen melekler, Allah’ın emir ve izni ile çeşitli şekillere girebilmektedirler.
-Melekler de diğer varlıklar gibi gaybı bilemezler.

meleklerin görevleri;

Allah’ı hamd ile yüceltmek, O’na secde etmek, O’nu gece gündüz takdis etmek ve emrolundukları diğer işleri yerine getirmektir.
-Peygamber’e salat ve selam getirmek
-müminlere ahirette Şefaat etmek ve insanlara dünyada hayır duada bulunmak;şefaat, kıyamet gününde günahkârlar hesabına Allah’tan bağışlanma dilemektir. Kur’an’da meleklerin inanan kullar için Allah’tan şefaat dilediklerinden bahsedilmektedir
-İnsanları iyi işlere sevketmek, onları korumak amacıyla takip etmek
-Peygamberlere vahiy getirmek
-Peygamberlere ve müminlere maddî ve manevî destek olmak
-İnsanların yaptıklarını kaydetmek
-Tabiatın yönetimi ve ilâhî kanunların icrasıyla meşgul olmak
-İlâhî cezaları yerine getirmek

cennet ve cehennemde görevli melekler;

Kur'an'da ahirette müminleri selamlayarak karşılayacak olan cennet bekçilerinden ve cehennemlikleri korkutan görevli meleklerden bahsedilmektedir.bunlara genel olarak ''hazin'' adı verilmiştir.

cehennem bekçilerini temsil eden melek bir ayette Malik (ez-Zuhruf 43/77)
cennet meleği hadislerde (suyuti,s.67) Rıdvan ismiyle geçer.
cehennem görevlileri ayrıca ''zebani'' olarakta adlandırılmıştır.

meleklerin türleri;

dört büyük melek;

cebrail=(K.Kerim'de 3 yerde Cibril ismiyle geçer)vahiy meleğinin özel adıdır.

Mikail=tabiat olaylarıyla görevli meleğin adıdır.Hadislerde Mîkâil, rızık ve rahmet meleği olarak da nitelenmiştir.

Azrâil=ieceli gelenlerin ruhunu kabzetmekle görevli olan meleğin özel adıdır. Kur’an’da Azrail ismi geçmemekle birlikte, bunun yerine ölüm meleği (melekü’l-mevt) ile yaşam süresi bitenlerin ruhunu alan meleklerden söz edilmektedir.

İsrâfil=Kur’ân-ı Kerîm’de adı geçmemekle birlikte, birçok ayette kıyametin kopması ve âhiret hayatının başlaması sırasında Sûr’a üfleme olayından (en-Neml 27/87) ve yeniden dirilişi haber veren bir çağrıcıdan (el-Kamer 54/6) bahsedilmektedir. Ancak hadislerde söz konusu duyuruyu yapacak olan İsrâfil meleğinin adı büyük melekler arasında sayılmıştır.

Mukarrebûn Melekleri : Bu meleklere illiyyûn veya kerrûbiyyûn melekleri de denilmektedir. Bunlar Kur’ân’da ulûhiyet makamına en yakın melekler olarak zikredilirler (en-Nisa 4/172). Bu meleklerin Allah Teâlâ’nın huzurunda bulundukları, O’na sürekli olarak ibadet ettikleri ve gece gündüz O’nu yücelttikleri kaydedilmektedir.

Hafaza ve Kirâmen Kâtibîn Melekleri : Bu melekler insanları koruyan ve onların iyi ve kötü fiillerini kaydeden meleklerdir.Kur'an'da bu melekler;koruyanlar,izleyenler,yazıcı elçiler,karşı karşıya olan iki melek,gözetleyip yazmaya hazır olanlar ve değerli yazıcılar şeklinde çeşitli ifadelerle nitelendirilmektedir.

Cennet ve Cehennemde Görevli Melekler

-Hârût-Mârût =Kur’an’da adı geçen bu iki meleğin Bâbil halkını imtihan etmek ve onları sihir konusunda bilinçlendirmek için gönderildiği belirtilmektedir.

- Münker-Nekîr=Bu melekler, kabirde sorgu işi ile görevli olan meleklerdir.bu meleklerin adı hadislerde geçmektedir.


Diğer görünmeyen varlıklar

Cinler=Sözlükte “örtme, gizleme” manasına gelen “cenne” fiilinden türeyen cin kelimesi, duyularla idrak edilemeyen ve insanlar gibi ilahî emirlere uymakla yükümlü tutulan varlık türünün adıdır. Kur’an’da el-Cin (72/1-28)adıyla müstakil bir sure bulunmakta ve burada cinlerin kendi aralarında yaptıkları konuşmaların Peygambere vahyolunduğu bildirilmektedir.

Ayet ve hadisleri incelediğimizde cinlerin kendilerine özgü bir yapıya sahip bulundukları ,çeşitli şekil ve bedenlere girebildikleri (temessül)anlaşılmaktadır.


Şeytan =Dil bilginleri şeytan kelimesinin “yanmak, helâk olmak, aşırı derecede kızmak” anlamlarına gelen “şeyt” mastarından ya da “uzak olmak, muhalefet etmek” anlamlarına gelen “şatn” kökünden gelebileceği üzerinde durmaktadırlar. Terim olarak ise şeytan; “ateşten yaratılan, insanları saptırmaya çalışan, azgın, kibirli ve gözle görülmeyen ruhanî varlık” şeklinde tanımlanmaktadır.

Kur'an-ı Kerim'de şeytan kelimesi bir yerde cinlere ve insanlara nispet edilmiştir.(el-Enam 4/112)burada geçen ''cin şeytanları'' müminlerin yanında bulunarak onlara vesvese vermeye çalışan cinler ; ''insan şeytanları''ise insanlara vesvese veren ,onlara küfür telkin eden,azgın ve aldatıcı kişilere işaret etmektedir.



[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]


Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.alıntı yapılması halinde kaynak verilmesi zorunludur.
Alıntı ile Cevapla