Konu Başlıkları: Karne notları kime ait?
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 18 Şubat 2015, 21:40   Mesaj No:3

EyMeN&TaLhA

Medineweb Emekdarı
Avatar Otomotik
Durumu:EyMeN&TaLhA isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 21422
Üyelik T.: 08 Kasım 2012
Arkadaşları:36
Cinsiyet:
Mesaj: 3.299
Konular: 784
Beğenildi:131
Beğendi:34
Takdirleri:141
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: Karne notları kime ait?

Alıntı:
ali70 Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Matematiği sevmeyen hiç bir insanın ilgisini asla sayısala çeviremezsiniz. Aynı şey tersi için de söz konusudur. Şöyle düşünelim. Bir öğrencinin diyelim ki hedefi, ilerde iyi bir kuaför olmak. Hayatı boyunca ona asla lazım olmayacak bir dersi öğretme çabası boş olacaktır.

Kuaförlük mesleği sadece bir örnektir. Herhangi bir meslek te olabilir. Çocuğa yetenekleri doğrultusunda eğitim vereceksin ve onu asla sevmediği yapamadığı derseler konusunda notlar verip ''sen başarısızsın'' diye damgalamayacaksın. Bizim eğitim sistemimizde görülen şey de; böyle öğrencileri başarısız olarak damgalamaktır. İşte bu anda biz de o öğrenciyi temelli kaybediyoruz. Ne kadar yırtınırsan yırtın, hiç bir şey öğretemezsin. Çünkü öğrenci bir kere alıcılarını kapatmıştır artık... Sonuçta o öğrenciyi kaybedersin.

İlgi ve yetenekler doğrultusunda öğrencilere okul ve sınıflar ayrılsa... Sonra da onunla aynı ilgiye sahip olmayan çocuklarla kıyaslanmasa, herkes sevdiği ve ilgi duyduğu meslek doğrultusunda eğitim görse, başarısızlığın ortadan kalktığını görürüz...
''çocuğun fıtratına göre eğitim'' diye bir model geliştirseler keşke.ama sanırım türkiye şartlarında biraz zor. ankara daki dayı olayı misali yetenekli çocuklar yerine, insanlar çocuklarını görmek istedikleri yöne iteleye iteleye yönlendirecekler.

bir de ülkemizde çocuğumuzu görmek istediğimiz şekillere sokan anne babalar çokluğunu da göz önünde bulundurunca benim söylediğim model imkansız gibi...

aslında ülkemizde öğretmen odaklı değil öğrenci odaklı eğitim söz konusu olsa.öğrencilerin derse aktif katılımları sağlansa sanırım daha başarılı olunur.hem öğrenci öğretmen tarafından tanınır.yeteneği ilgisi keşfedilir hemde çocukları ilgi ve yeteneklerine göre yönlendirmek daha kolay olur..

şöyle olsa böyle olsalar çokta hocam eğitim modelimizi geliştirmek için öncelikle ülkemize pedegoji bölümünün tekrar gündeme gelmesi gerekiyor.öncelikle çocuğu anlayıcak eğitimciler yetiştirilmeli sonrasında radikal çözümler bulunmalı...

tatlı sert öğretmenler,bilinçli veliler,aklı selim evlatlar...eksiğimiz çok hocam..

çok çalışmamız gerek çok...
Alıntı ile Cevapla