Tekil Mesaj gösterimi
Alt 24 Şubat 2015, 22:48   Mesaj No:7

Yitiksevda

Medineweb Emekdarı
Yitiksevda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Yitiksevda isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 2
Üyelik T.: 10 Nisan 2008
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:MALAZGIRT
Yaş:47
Mesaj: 5.078
Konular: 295
Beğenildi:124
Beğendi:24
Takdirleri:153
Takdir Et:
Standart Cevap: Yeşil Saray’dan Ak Saray’a…

Alıntı:
Duzcevi Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Sayın müellif, öncelikle hissiyatımıza terceman olan bu yazınızdan dolayı teşekkür ederim. Saniyen, ölçü ne olmalı, bunu da belirtirseniz sevinirim. Zira kamuya ait birçok bina vs. yapılmış ve yapılmakta. Bunlar da toplanan vergilerle yapılıyor elbette. Buna sosyal tesis, lojman vs. gibi sınırlı sayıda kullanıcıya hitab eden yapıları da dahil edelim. Netice itibariyle İslam'da kamu harcamalarında müsaade sınırı nedir. Gerekçesi nedir? Bir Müslüman bu konuya nasıl yaklaşmalı? Şimdiden teşekkür ederim.




İslam'da kamu harcamalarında esas israf anlayışı ile hareketlerden sakınma İTİDAL'dir. İsraftan daha ileri bir anlam taşıyan (Tebriz) Döküp/Saçıp savurma gereksiz harcama anlamında kullanılan bir kavramdır.

Akrabalarına, yoksula ve yarı yolda kalan yolcuya hakkını ver. Fakat savurganca davranma.- Çünkü savurganlar; harcamalarında ölçü gözetmeyenler, şeytanın kardeşleridir ve şeytan da Rabbine karşı son derece nankördür. (İsra 26-27)

Ayeti Kerime'de TEBRİZ Kavramı ve ölçü emri mevcuttur. Hayır, işlerinde hakkı ile verilme haricinde kalan harcamalar savurganlıktır ölçüyü kaçırmaktır. İslam tarihinden bir örnek Devlet harcamalarında insanların emeklerinden elde edilen kazançlarda bir nevi ne demek istediğimi izah edecektir.

İmam Ali'nin (a.s) Kardeşi Akil'in Beytül maldan haksız mal talebi İmamın bunu herkesin hakkını yeme görmesi mevzuu.

Halife Ömer'in Devlet işleri ile kendi şahsi işlerinde hakkaniyete riayet etmesi. Beytül Maldan dağıtılan elbiselik kumaşın Halife Ömer’e bir elbiselik çıkarmayacak kadar olması Sahabenin itirazı Oğlu Abdurrahmanın olayı izahı ve itaat kültürü.

İslam’da kamu harcamalarında esas Hayır üzere dahi olsa İTİDAL’dir dengedir. Bugünkü iktidar sahipleri mazlumları yoksulları yetimleri düşünmeleri bir yana daha ne kadar sömürebiliriz zulmü ile hareket etmektedirler. Kurani bir kavram olan İTAAT Edilmesi gerekenler ile İTAAT Edilmemesi gerekenler bir birinden ayrılmıştır.

Yakın bir zamandan örnek verelim: Ölüler üzerinden kendilerine pay çıkarma hastalığına müptela olmuş bir ülkede yaşıyoruz Süleyman Şah’ın kemiklerini getirmek adına gereksiz yapılan harcama ölüyü kurtaralım derken Bir cana mal oldu . İşte ölçüsüz Adaletsiz ilkeler ile hareketin sonucu bu.

Allah Resulü Muhammed’in (a.s) vefatından sonra ilk dört Halife'den sonra KİSRA Anlayışı İslam adına hükmettiklerini zanneden iktidar sahiplerini esir almıştır. Günümüz iktidarları zalim ataları Muaviye’nin yoldaşları ve devamıdırlar.

Diyanet denen kurum Hutbelerde İsrafı anlatır iken Milyonlar ile ifade edilen araca binmekten geri durmamaktadır. Al birini vur ötekine. Ebu Zer’in davası bugünkü kisra anlayışın oluşmaması adına idi.
__________________
Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır .

-İmam Ali- (a.s)
Alıntı ile Cevapla