Cevap: Temel  Bilgi  Teknolojileri  II  6.  Ünite  Özeti       
 
 6.ÜNİTE   
  E-DEVLET UYGULAMALARI 
  Bilgi Toplumu Stratejisi :  
  • Bilgi Toplumu Stratejisi, ülkemizin son dönemdeki e-devlet  çalışmalarının şekillenmesinde önemli bir rol üstlenmiştir. Devlet  Planlama Teşkilatı tarafından hazırlanmıştır ( DPT )  
 Tarihsel Gelişim  
 • İlk büyük proje Dünya Bankasını desteği ile 1993 yılında geliştirilen Türkiye Bilişim ve Ekonomik Modernizasyon Projesidir.  
  • Türkiye de bilim ve teknoloji politikalarının oluşturulduğu en üst  düzeydeki karar alma mekanizması olan Bilim ve Teknoloji Yüksek Kurulu (  BTYK ) tarafından ulusal Enformasyon altyapısı ana planının ( TUENA )  hazırlanması, ulusal akademik ağ ve bilgi merkezinin (ULAKBİM )  kurulması Elektronik Ticaret Ağının kurulması gibi bazı kararlar  alınmıştır. 
 • 2000 yılında ise düzenleyici çerçeve geliştirmek ve  özelleştirmeyi kolaylaştırmak mevzuatı hazırlamak amacıyla  TELEKOMİNİKASYON KURUMU kurulmuştur.  
 • AB ülkeleri 2000 mart ayında E-Avrupa Eylem Planını hazırlamıştır  
  • 2008 Yılında Türkiye de E-devlet Kapısı hizmete sokulmuştur.Kamu  internet sitelerinde sunulan içerik ve hizmetleri tek bir noktada  toplamak ve farklı kanallardan entegre sunmak üzere 2008 yılında  faaliyete geçmiştir.  
 E-Dönüşüm :  
 • E-Devlet esasen bir kamusal dönüşüm projesidir.  
 BTYK – TUENA nın AMAÇLARI  
 • Sosya ekonomik faydalarının azamiye çıkartılması  
 • BİT ürünlerinde yerli katma değer payının artırılması  
 • Küresel bilişim pazarında Türk şirketlerinin payını artırmak ve bu alanda bölgesel bir lider olmak  
 Not :  
  • Bilgi hiyerarşinin en alt basamağını oluşturan ve temel olarak  yapısal , yapısal olmayan olmak üzere ikiye ayrılan veri, günümüzde daha  çok elektronik ortamlarda depolanır. 
 Vatandaş Odaklılık :  
  • Sunulan bilişim teknolojisinin veya e-devlet hizmetinin temel olarak  vatandaş talep ve ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik olarak geliştirip  gerçekleştirilmesidir.  
 • Vatandaş beklenti ve taleplerine öncelik verilmesi  
 • Vatandaşların devlet süreçlerine katılımının sağlanması  
 • Kişisel bilgilerin mahremiyetine özen gösterilmesi 
 E-Devletin Tanımları :  
 • Daha etkin, verimli ve kaliteli kamu hizmeti için bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanılmasıdır 
 • Devletin kendi iç işleyişinde ve sunduğu kamu hizmetlerinde bilişim teknolojilerinin kullanılması  
  • Kamu yönetiminde her türlü faaliyetin vatandaşlar, özel sektör kamu  görevlileri ve devletin diğer fonksiyonlarıyla ilgili etkileşimlerin  elektronik ortam üzerine taşınması birebir ve aracısız olarak  kullanılmasıdır.  
 • Devletin vatandaşlarına karşı yerine  getirmekle yükümlü olduğu görev ve hizmetler ile vatandaşların devlete  karşı olan hak ve yükümlülüklerini karşılıklı olarak elektronik iletişim  ve işlem ortamlarında kesintisiz şeffaf vatandaş merkezli ve güvenli  olarak yürütülmesidir. 
 E-Devlet İcra Kurulu Üyeleri :  
 •  Devlet bakanı , Başbakan Yardımcısı – Ulaştırma Bakanı – Sanayi ve  Ticaret Bakanı – DPT Müsteşarı – Başbakanlık Başmüşaviri –  
 • 4 Kamu Kesimi ile 4 sivil Toplum Kurumu  
 • DPT kurulun sekreterlik görevini yapar.Aynı zamanda projenin asıl sorumluluğunu üstlenir.  
 D-Devlet Kavramı  
 • E-Katılımcılık – Ortak Hizmet Kültürü – Profesyonellik – kavramlarıyla açıklanmaktadır . 
 E-Devletin Önündeki Sorunlar  
 • Mevzuat Sorunları – Mali ve Personel Sorunları – Kurumlar arası koordinasyon sorunları – Kurum içi Koordinasyon Sorunları             
Alıntı..
     
				__________________  O (cc)’NA    SIĞINMAK  AYRICALIKTIR     |