|  02 Ocak 2016, 19:17 | Mesaj No:3 | 
  |  Durumu:    Medine No :  40187  Üyelik T.:
20 Mart 2014  Arkadaşları:0 Cinsiyet:Erkek Memleket:Wan Yaş:43 Mesaj :
2.695Konular:
316  Beğenildi:1429 Beğendi:590
 Takdirleri:598 Takdir Et: 
	  Konu Bu  
				Üyemize Aittir! |   Cevap: Vahiyden Hayata.. 
   Al-i imran suresi/178.ayet Bismillahirrahmanirrahim
 
 (Ve la yahsebenneleziyne keferu ennema nümliy lehüm hayrun lienfüsihim)
 zira kafirler sanmasınlar ki onlara mühlet vermemiz kendi hayırlarına değildir.
 Evet, küfründe direnen kimseler kendilerine süre tanımamızı, kendi hayırlarına zannetmesinler.
 Kendilerinin önünü açmamızı, kendilerine dünyanın bin bir nimetini sermemizi, hayırlarına zannetmesinler.
 
 (innema nümliy lehüm liyezdadu isma)
 onlara yalnızca günahlarını arttırsınlar diye mühlet verdik. Evet, onlara yalnızca günahlarını arttırsınlar diye süre tanıdık,
 izin verdik. Yani tabir caiz ise; iplerini boyunlarına dolayıp saldık. Saldık ki, kendilerinin cehennemlerini büyütsünler.
 Çünkü her yaptıkları kendi aleyhlerine oluyordu.
 
 Onun için Allah’ın dalalete göndermesi Kur’an da Allah’ın dalalete  göndermesi, dalalete sokması ibareleri var. Bunlar hep böyle anlaşılır.
 Allah bizatihi hiç kimseyi saptırmaz. Ama Allah bırakır. Terk eder.  Allah terk ederse zaten kişi kendi ayartıcı güdüleri ile baş başa kalır.
 Kendi güdüleri ile baş başa kalınca da güdüleri insanı Allah’tan uzaklaştırır. İnsanı kendisinden uzaklaştırır.
 Kişiyi öz benliğinden uzaklaştırır, kendisine karşı yabancılaştırır.
 Kendisine karşı yabancılaşan hakikate karşı yabancılaşır, hakikate karşı yabancılaşan da Allah‘a karşı yabancılaşır.
 
 (ve lehüm azâbün mühiyn)  Sonunda onları da alçaltıcı bir azap bekler.
 Günahların artmasını Allah’a izafe edilmesi bu ayette, sebep sonuç  yasasının bütün mahlukat için geçerli kılanın Allah olduğu gerçeğine bir  atıftır.
 Yani günahların artması Allah’a izafe ediliyor. Çünkü  günahı artan cehennemine yaklaşmış olur. Eylemi ile kendi cehennemini  kazanmış olur.
 Bunu takdir eden, bu yasayı koyan, yani kişinin sonucunu kendisi belirler. Sebebi eylemidir, sonucu eyleminin sonucudur.
 İşte bu kanunu koyan Allah olduğu için burada Allah’a atfediliyor.  Günahlarının artmasının Allah’a atfedilmesi, Allah arttırdı denmesi bu  yüzdendir.
   
				__________________Ben sizi Allah’ın kitabına ve Resulü’nün sünnetine çağırıyorum: Gerçekten sünnet öldürülmüş ve bidat diriltilmiştir.Hz.Huseyin
 | 
  |  |   |