OMU DİN FELSEFESİ 2016 VİZE SORULARI
2016 VİZE SORULARI
Soru - 1
“Felsefe gerçeğe yönelen bir bilimdir” tanımı hangi filozofa aittir?
A -
Kant
B -
Hegel
C -
Aristo
D -
İbn Rüşd
E -
Gazali
________________________________________
Soru - 2
Ahlak kanıtının en temel kavramlarından biri olan summum bonum hangi anlama gelmektedir?
A -
Sonsal
B -
Önsel
C -
Değer
D -
Arada olma
E -
Hiçbiri
________________________________________
Soru - 3
“Din, ulaşılamaz ve kavranılamaz olana duyulan eğilimdir” tanımı kime aittir?
A -
Eflatun
B -
K. Nielsen
C -
B. Davies
D -
J. Hick
E -
Hiçbiri
________________________________________
Soru - 4
Güzellik kanıtı, geleneksel İslam düşüncesinde daha çok hangi filozof tarafından ele alınmıştır?
A -
İbn Sina
B -
Yunus Emre
C -
İbn Arabi
D -
Farabi
E -
İbn Rüşd
________________________________________
Soru - 5
Aşağıdaki metotlardan hangisi özel metotlar içinde anılır?
A -
Analiz
B -
Kavramsal Çözümleme
C -
Endüksiyon
D -
Sentez.
E -
Dedüksiyon
________________________________________
Soru - 6
Güzel Tanrı ve güzel evren hangi kavramla yakından bağlantılıdır?
A -
Eros
B -
Vüdd
C -
Agape
D -
Heva
E -
Hubb
________________________________________
Soru - 7
Güzellik kanıtına en büyük katkı hangi filozof tarafından yapılmıştır?
A -
Farabi
B -
Swinburne
C -
Kant
D -
Eflatun
E -
Hiçbiri
________________________________________
Soru - 8
Din dili tartışmaları genel olarak kaç grup bilim insanı arasında geçer?
A -
2
B -
3
C -
4
D -
5
E -
6
________________________________________
Soru - 9
“Kalbin huzurla dolması” hangi kavram ile karşılanır?
A -
Eros
B -
Agape
C -
Vüdd
D -
Hubb
E -
Heva
________________________________________
Soru - 10
Din felsefesinde özel metotlar kaça ayrışır?
A -
İki
B -
Üç
C -
Dört
D -
Beş
E -
Hiçbiri
________________________________________
Soru - 11
Ontolojik kanıtın en temel kavramı hangisidir?
A -
Önceli
B -
Nedenli
C -
Yetkin
D -
Olabilen
E -
Hiçbiri
________________________________________
Soru - 12
İslam düşünürleri, kozmolojik kanıtı tartışırken hangi peygamberin adına atıf yapar?
A -
Hz. Salih
B -
Hz. Nuh
C -
Hz. Hud
D -
Hz. Yakup
E -
Hz. İbrahim
________________________________________
Soru - 13
Din felsefesini tanımlamaya yönelik tartışmaları kaç grupta toplamak olasıdır?
A -
2
B -
3
C -
4
D -
5
E -
6
________________________________________
Soru - 14
Bütüncül ve eleştirel din felsefesi modelinde hangi metot kullanılmaktadır?
A -
Tarihsel Eleştiri
B -
Meta-mantık
C -
Arada Olma
D -
Endüksiyon
E -
Sentez
________________________________________
Soru - 15
Eflatun aşkı tanımlama girişiminde bulunurken, temelde, kaç tür kavrama atıf yapar?
A -
2
B -
3
C -
4
D -
5
E -
6
________________________________________
Soru - 16
Diyalektik -eleştirel metodun temel kavramı hangisidir?
A -
Öz
B -
Rasyonellik
C -
Parçalama
D -
Anlam
E -
Hiçbiri
________________________________________
Soru - 17
"Yalnız Aklın Sınırları İçinde Din" isimli eser kime aittir?
A -
Kant
B -
Descartes
C -
Hegel
D -
Davies
E -
Peterson
________________________________________
Soru - 18
Bir metot için söylenilen: i. Zihinsel bir süreçtir, ii. Zihnin gerçek amacına ulaşmasını sağlar, iii. Metodolojiye oranla daha aktiftir, türü üç ifadeden hangisi ya da hangileri doğrudur?
A -
Yalnızca i
B -
Yalnızca ii,
C -
i ve ii
D -
Yalnızca iii
E -
i, ii ve iii.
________________________________________
Soru - 19
Ontolojik kanıt, hangi iki filozof tarafından, kavramsal bir zenginliğe kavuşturulmuştur?
A -
St. Anselmus, Descartes
B -
İbn Sina, Farabi
C -
İbn Sina, St. Anselmus
D -
Farabi, Plantinga
E -
İbn Sina, Plantinga
________________________________________
Soru - 20
Ontolojik kanıtı a posteriori olarak ele alan düşünürlerden biri hangisidir?
A -
Anselmus
B -
Kant
C -
Mevlana
D -
Gödel
E -
Hick
DİN FELSEFESİ 2016 NİSAN
1C
2E
3E
4C
5B
6B
7D
8A
9D
10E
11C
12E
13A
14C
15B
16D
17A
18C
19B
20D