Tekil Mesaj gösterimi
Alt 17Haziran 2007, 08:57   Mesaj No:3

Medine-web

Medineweb Site Yöneticisi
Medine-web - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medine-web isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 1
Üyelik T.: 14Haziran 2007
Arkadaşları:7
Cinsiyet:Erkek
Yaş:50
Mesaj: 2.988
Konular: 339
Beğenildi:1173
Beğendi:346
Takdirleri:7784
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart RE: HACC İLE İLGİLİ SORU VE CEVAPLARI

SORU: Hacerü’l-Esved Cennetten mi geldi?
CEVAP: Kabe-i Muazzamanın kapısının sol tarafında yer alan ve tavaf başlangıcı olarak kabul edilen Hacerü'l-Esved'in Cennetten getirildiği hakkında sahih hadisler mevcuttur.

SORU:Hacda şeytan taşlamanın hikmeti nedir?
CEVAP: Bilindiği gibi, hac mevsiminde Mina'da, Kurban Bayramının birinci, ikinci ve üçüncü günleri Akabe Cemresi, Küçük Cemre ve Orta Cemre olmak üzere üç şekilde şeytan taşlanır. Bu ibadet vaciptir. Burada yapılan hareketler, haccın şeairindendir.

SORU: Ziyaretçiler medine'de niçin sekiz gün kalırlar?
CEVAP: Medineye uğramak ne haccın, ne de umrenin gereğidir. Hac ve umrenin gerekleri tümüyle Mekkededir. Bir hacı yahut da umreci, Medineye hiç uğramadan da bu vazifelerini ifa edip dönebilir. Ancak, oralara kadar varıp da Cenâb-ı Resûlüllahın aziz ömrünün on sekiz yılını geçirdiği Medine-i Münevvereyi ziyaret edip, Ravza-i Mutahharayı görmeden dönmek mânevî bakımdan bir arar, bir mahrumiyettir. Kaldı ki, Medine-i Münevverede sekiz gün kalmayı âdet edinmenin bir sebebi de, Resûl-i Ekrem Hazretlerinin kendi eliyle inşa ettiği mescidinde kırk vakit namaz kılmanın faziletine dair söylediği meşhur bir hadisinden ileri gelmektedir.

Hazret-i Resûlüllah bu hadîslerinde şöyle buyurmuşlardır: Ara vermeden benim şu mescidimde kırk vakit namaz kılan kimse Cehennem azabından beraat yazısı alır, nifaktan da kurtulma mükâfatına nail olur.

Günde beşer vakitten sekiz günde kırk vakit Mescid-i Nebîde namaz kılan mümin, bu beraata lâyık olmaktadır.


SORU: Zemzemin faydaları nedir, nasıl içilir? Zemzem suyu nasıl bulundu? Faydaları ve fazileti nedir? Zemzemin mutlaka ayakta mı içilmesi gerekir? Oturarak içilemez mi?
CEVAP: Zemzem, çok mübarek ve gıdalı bir sudur. Hz. Hacer ve Hz. İsmail, uzun müddet yemek yemeden bu suyla idare ettiler. Bir hadiste Peygamber Efendimiz Zemzem'in bu hususiyetine işaret etmiştir.


SORU: Hac'da Namazlar Seferi Olarak mı Kılınır?
CEVAP: Kurban bayramından 20 gün önce Mekke’ye giden kişi oradayken namazlarını mukim olarak kılar. Bu kişi Arafat’ta öğle ve ikindi namazlarını öğle vaktinde birleştirerek dörder rekat olarak kılar.

SORU: Van’da ihramı giyip gidemeyince çıkardık. Ceza gerekir mi?
CEVAP: Hayır.

SORU: Ankara’da ihram giydik. Ancak kutsal topraklara gidemeyince çıkarmak mecburiyetinde kaldık. İhramı çıkarmanın cezası nedir?
CEVAP: Mikâttan önce çıkarınca, ceza icap etmez.

SORU: İhramlı iken koku sürünmek yasaktır. Ancak ihram giymeden koku sürünse sonra ihramlı iken bu kokuları etrafa saçsa, yahut, yasak olmasına rağmen başkası ihramına koku sürse, biz de onu kucaklayınca falan bize de koku geçse yahut, Kâbe-i şerife dokununca elimize koku geçse, ceza lazım olur mu?
CEVAP: Hayır ceza lazım olmaz. Yasak olan bizzat kendimizin sürmesi veya başkasına (bu kokuyu bana sür) demektir.

SORU: İhramı kefen yapmak ve kefeni zemzemle yıkamak caiz midir?
CEVAP: İhramı kefen yapmak caizdir. Kefeni zemzemle yıkamak ise, Hanefi’de caiz, Şafii’de haramdır.

SORU: İhramlı iken saçını kazıtmak sünnet midir?
CEVAP: Vaciptir. İhramdan çıkmadan önce, başın en az dörtte birini ustura ile tıraş ettirmeli veya en az 3 cm, kendisi veya başkası kırkmalı. Berber veya ustura bulamamak özür sayılmaz. Kadın, saçını tıraş etmez. Makasla biraz keser

SORU: İhramı iki omuza da sarmakta mahzur var mıdır?
CEVAP: İhram, peştamal gibi, iki beyaz bez olup, biri belden aşağı sarılır, öteki de omuzlara sarılır. Tavafa başlarken sağ koltuk altından geçirilir. (Cevhere)

SORU: Erkeklerin dikişli sandalet ve kemer giymeleri uygun mudur?
CEVAP: Evet.

SORU: İhramlı iken düşmanı öldürmek caiz mi?
CEVAP: Evet.

SORU: Riyâllerde İslam harfleriyle yazı var. Hacda, içinde riyâl bulunan keseyi bacak arasına sarkıtmak caiz mi?
CEVAP: Zaruret kadar caiz olur.

SORU: Kâbe’yi görünce dua kabul oluyormuş. Kâbe’yi görünce nasıl dua edelim? “Ya Rabbi, yapacağım bütün dualarımı kabul et” diye dua etmek uygun mu?
CEVAP: Biz bilmeden kendimiz için zararlı olacak dua da edebiliriz. Malın çokluğu, ömrün uzunluğu gibi şeyler hayırlı olacaksa istenmelidir. Bunu da biz bilemeyiz. Onun için dua ederken, (Ya Rabbi, yapacağım bütün hayırlı dualarımı kabul et) demeli.

Kâbe’yi görünce ve zemzem içerken, (Ya Rabbi imanla ve şehid olarak ölmeyi nasip eyle) denebilir. En uygunu da (Hakiki imana kavuştur) diye dua etmelidir. Çünkü hakiki imana kavuşunca artık imansız ölme tehlikesi yoktur.

SORU: Kabe'de bayanlarla aynı hizada namaz kılmak zorunda kalacağız. Kâbe’de kadınlarla beraber aynı hizada namaz kılmak caiz midir?
CEVAP: Evet caizdir.

SORU: Kâbe-i şerifi yedi kere dönmek bir tavaf mı?
CEVAP: Evet.

SORU: Revakların ikinci katına çıkarak Kâbe-i şerifi tavaf etmek caiz midir?
CEVAP: Caiz değildir.

SORU: Bayramda kendisine vacip olan kurbanı kesemeyen ne yapar?
CEVAP: Kurban kesmek zengine vaciptir. Fakirin kurban kesmesi gerekmez. Zengin, kurban kesememişse, bayramdan sonra kesmez, değerini altın olarak bir fakire verir.

SORU: Müslümanlardan veya kâfirlerden ayakbastı parası almak haram mıdır?
CEVAP: Evet haramdır.

SORU: Kutsal topraklarda bedava bozuk, sapık kitaplar dağıtıyorlar. Ne yapalım, imha edelim mi?
CEVAP: Evet.

SORU: Medine’de 8 Gün Kalıp Kırk Rekat Namaz Kılmak Gerekli midir?
CEVAP: Medine-i Münevvere'de kalınan süre içinde beş vakit namazın Mescid-i Nebî'de kılınmasına özen gösterilir. Halk arasında Medine'de sekiz gün kalıp, kırk vakit namaz kılmanın gerekli olduğu kanaati yaygın hale gelmiş ise de, fıkıh kitaplarında böyle bir kayıt olmadığı gibi Hz.Peygamber'den bu görüşü destekleyen güvenilir bir rivayet de mevcut değildir.

Önemli olan Medine'de kalınan süreyi en iyi şekilde değerlendirmek, kalp huzuru ve âdabına uygun bir şekilde namaz kılmak, dua ve niyazda bulunmaktır.

SORU: Kutsal Topraklar'dan dönüşte örtünmek gerekli midir?
CEVAP: Dini emir ve yasakların yerine getirilmesi hususunda "Hacca gitmeden önce veya hac yaptıktan sonra!" diye bir ayrım söz konusu değildir. Dini anlamda sorumlu olanlarda aranan şartlar ilmihal kitaplarında açıkca belirtilmiştir.
Alıntı ile Cevapla