Tekil Mesaj gösterimi
Alt 16 Ocak 2020, 22:08   Mesaj No:18

nurşen35

Medineweb Emekdarı
nurşen35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:nurşen35 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 38944
Üyelik T.: 09 Şubat 2014
Arkadaşları:61
Cinsiyet:Bayan
Mesaj: 9.476
Konular: 1144
Beğenildi:4415
Beğendi:3686
Takdirleri:14253
Takdir Et:
Standart

Alıntı:
Mihrinaz Üyemizden Alıntı Mesajı göster
21. ''Allah Kahhar dır, kahredendir'' ifadesine bağlı olarak, aşağıda verilenlerden hangisi yanlıştır?

a.Kahretmek demek boyun eğdirmek demektir. Allah birine boyun eğdiriyorsa o hayırdır, o O’nun rahmetidir
b.Eğer insana boyun eğdirdi ise Hakka boyun eğdirmiştir, hakikate boyun eğdirmiştir.
c.Varlıktan biri Kahhar emri dışına çıkabilir, böyle birşey mümkündür.
d.Bütün varlık Allah’ın kahhar isminin tecellisine muhataptır, mazhardır.

22.''Ve kulil Hakku min Rabbiküm femen şâe felyu’min ve men şâe felyekfür… (Kehf/29)

İman da bellidir, küfürde bellidir dileyen iman etsin, dileyen kâfir olsun.''
Ayetinden ne anlamalıyız?

a. Allah kullarına irade vermiştir, tercih etme hakkı vermiştir, o O’nun emretmediği, sevmediği, beğenmediği o kul için takdir etmediği bir yola girebilir.
b. İman etme ya da kâfir olma hakkı vermiş. Tercih senindir demiş iradeyi verdiği için.
c. Allah kullarının küfrüne razı olmaz ama müdahale etmez. Ne kendisi müdahale eder ne de kimseye müdahale ettirir.
d. Hepsi isabetlidir...

23. '' Allah Vâhidü’l Kahhâr dır'' denince ne anlamalıyız?

a. Kahretmek demek o hakka dönsün, hakikate dönsün, hakikat karşısında boyun büksün diye Kahhâr ismi ile tecelli eder, onu kahreder.
b. Bütün varlık Allah’ın Kahhâr isminin tecellisine mazhardır ve hepsi Allah’a boyun bükmüştür, itaat halindedir. Fakat iradeli varlıklara Allah tercih hakkı vermiştir.
c. İrade sahipleri, kendini Allah’tan bağımsız bir varlık olarak görmesin, Rabbine hamd etsin, övgüye layık olsun, insan olsun diye Kahhar ismi tecelli eder.
d. Hepsi

24. ''Allah seni kahretsin, Beni kahret'' ifadeleri için aşağıdakilerden hangisi isabetli değildir?

a. Gerçek anlamı, Allahtan tez zamanda belasını bulsun, iflah olmasın, düzelmesin demektir.
b. Allah senin nefsini hakikate boyun eğdirsin demiş oluruz ki bu onun için yapılmış bir duadır.
c. Türkçe de yanlış bir anlam yüklenmişse de kahretmek demek hakikate boyun büktür demektir.
d. Nefsini ruha boyun büktür demektir. Yani senin nefsin Allah’a, O’nun vahyine, Resulüne boyun büksün demektir.

25. Aşağıdakilerden hangisi doğrudur?

a. Allah iradeli varlıklara Kahhâr ismi ile peşinen tecelli etmez, önce onları ikna yoluna gider. bir müşriğe bile cevap verir, ya da haydi Allah’tan başka ilahlar edindiniz haydi delilinizi getirin bakayım der.
b. Yani sen ne saçmalıyorsun demiyor, delilini getir diyor, aklını kullan delilini getir ve bunu ispatla. Yoksa senin hakka boyun bükmen lazım. Ama körü körüne ters tarafa gidiliyorsa o da Allah’ın Kahhâr isminin tecellisine mutlaka uğrar.
c. Allah’ın Kahhâr ismi bütün varlığa tecelli etmiştir, bütün kâinat, gezegenler, galaksiler hatta atomlar hepsine. Eğer öyle olmasaydı Allah’ın Kahhâr ismi bir an çekilse her şey darmadağın olur, yok olurdu
d. Hepsi doğrudur
21. C
22. D
23. D
24. A
25. D
__________________
O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR
Alıntı ile Cevapla