

ga/li/p
31. *Tevbe edene yönelen
* Kullarını tevbeye yönelten
* Tevbeleri her daim kabul eden
Yukarıda hangisinin manası verilmiştir?
a. İstiğfar
b. Tevvab
c. Tayyib
d. Nedamet
32. Hangisi doğrudur?
a. Tevvab kul için kullanıldığında "daima tevbe eden" anlamına gelir
b. Allah için kullanıldığında "kendisine tevbe için yönelen kullarına mukabele eden" anlamına gelir
c. Tevbe kötülükten vazgeçmek, istiğfar; yapılan kötülüğün tutulan kaydından vazgeçmesi için Allah'a yalvarmaktır.
d. Hepsi
33. Allah kuluna niçin yönelir?
a. Kendi zatını sevgi ve merhamet ile tanıtan bir Yaratıcı'nın kuluna yonelmesinden daha doğal ne olabilir.
b. O'nun kullarına olan şevkati bir annenin avladina olan sevgi ve şevkatinden sonsuz kat daha fazladır.
c. Rabbimiz zâtını et Tevvâb olarak isimlendirmekle, hiçbir kulunu peşinen gözden çikarmadığını ifade buyurmaktadır.
d. Hepsi
34. Hangisi Tevvâb isminin tecellisidir?
a. Kulun tevbe için Allah'a yönelmesi
b. Allah'ın kendisine yönelen günahkar kula rahmetiyle yönelmesi
c. Günahkar kulun kendisine yönelişinin azlığına çokluğuna bakmaması
d. Hepsi
35. Tevbe eden kul tevbesiyle hangi mesaji vermiş olur?
a. Ben kulum kusurluyum, kusurumun farkındayım, Adem gibi tevbe edip adam olmak istiyorum.
b. Günahkar olanlar nimetler içinde sefa sürüyorlar, benim ayrıcalığım olmalı
c. Ne günah isledimde bana bu dertleri reva gördün.
d. Babamın gunahını çekiyorum, bendende evladima geçecek.
36. Tevbe nedir?
a. Tevbe bir bilinç yenilemedir
b. Özeleştiridir
c.İradenin güdülere galip gelmesini
d. Tevbe eden ben değişecegim demiş olur
e. Hepsi
37. "Günahtan daha büyük günah olan şeyler" nelerdir?
a. Günaha karşı kayıtsızlık
b. Günaha karşı aldirmazlık
c. Günahın affı konusunda umutsuzluk
d. Hepsi
38. İlahi şevkati en iyi resmeden Zümer suresi 53. Ayeti yazınız.
39. "Tevbelerin tek mercii olan Tevvâb Allah" ayetlerine 3 tane örnek veriniz
40. Bakara 30-39 arası Adem-İblis kıssası anlatılır. Bu ayetlerden ne anlamaliyiz?
a. Ademi adam eden tevbesiydi, İblisi şeytan eden günahini savunmasıydı.
b. Ademoglundan Allah hatasizlik beklememektedir
c. Kıssa tevbe kapısının her zaman açık olduğu müjdesini vermektedir
d. Hepsi