Tekil Mesaj gösterimi
Alt 15 Ağustos 2021, 09:29   Mesaj No:3

Mihrinaz

Medineweb Baş Editörü
Mihrinaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Mihrinaz isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 14593
Üyelik T.: 15 Kasım 2011
Arkadaşları:68
Cinsiyet:Anne
Memleket:MEDİNEWEB
Yaş:43
Mesaj: 12.403
Konular: 1269
Beğenildi:11856
Beğendi:8990
Takdirleri:26311
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

Arap harflerinin gelişimi

Arapçada Önceleri "Müsned" denilen Güney Arabistan yazısını kullanan Araplar, 3'ncü yüzyıl sonlarında veya 4'üncü yüzyıl başlarından itibaren Ârâmî yazısından geliştirilmiş olan Nabatî Alfabesi'nden faydalanarak düzenlenen 22 harfli alfabeyi kullanmaya başlamışlardır.

Bu alfabe, Arap diline has olan bazı sesleri karşılamak için önceleri noktasız olan harfleri de ilâve edilerek, 28 harfe çıkarılmıştır.

Daha sonra iki harften "Lam elif" türetilip alfabe 29 harf olmuştur. Harf çoğalması olmayan seslerin çıkartılması değil sesleri karşılayan simgelerin daha iyi simgelerle zenginleştirilmesidir.

Örneğin Türkçede sadece bir H harfi vardır ve Ha, Khı ve He seslerini ifadede yetersiz kalabilmektedir.

Kur'an mushafındaki noktalama ve harekelemeyi Halil b. Ahmed Ferahidi (ö. 175) sistematize etmiştir.

Ferahidi ve diğer dilciler bunu yaparken kıraatlerin olanaklarını sınırlamak, engellemek ve tek bir anlamı dayatmak istemediler. Buna hakları olmadığını biliyorlardı.

Bu sebeple kıraat alanine uygun biçimde imlayı dilin genel kuralları çerçevesinde yaptılar. Kıraatler ise ayetlerin okunabilecekleri tüm versiyonları içerirler. Bu da Anlam zenginliği sağlamakla beraber doğru anlamanın sınırlarını da belirler.

Peki, 7 harf ne demektir?

İçerisinde yer alan lehçelerine göre dil içi meallendirme olanağı olarak anlaşılabilir. Sonuçta Kur'an Kureyş lehçesi ile vahyolunmuştur. Ana diğer lehçelerde konuşan Araplara vahyi mesajın anlamı o lehçelere göre de açıklanmış, meallendirilmiştir.

Kıraat imamları on kişidir. Her imamın ikişer tane de ravisi vardır. Bu da 20 farklı okuma varyantı demektir. Bu okuma tarzlarına 4 şaz/marjinal kıraati de eklersek 24 okuma çeşidinden bahsedebiliriz.

Kıraat imamlarının farklı İslami ekollerden olmaları da Kur'an'ın olası anlam alanı konusunda herhangi bir siyasi-mezhebi tekelin önüne geçmiştir.

Özellikle de İslam dünyasında ana akım kabul edilip genel kabül gören Asım kıraatinin Sünni, Şii, İbadi ve Mutezili tüm mezhepler tarafından kabul görmesi önemli bir icmadır.
__________________

~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~




Alıntı ile Cevapla