Tekil Mesaj gösterimi
Alt 15 Ağustos 2021, 09:36   Mesaj No:4

Mihrinaz

Medineweb Baş Editörü
Mihrinaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Mihrinaz isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 14593
Üyelik T.: 15 Kasım 2011
Arkadaşları:68
Cinsiyet:Anne
Memleket:MEDİNEWEB
Yaş:43
Mesaj: 12.403
Konular: 1269
Beğenildi:11856
Beğendi:8990
Takdirleri:26311
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

Asım Kıraati Kureyş Lehçesidir:

Şii alim Ebul Hasan Sabit b. Eslem el-Halebi. (şehadet H. 460) Asım'ın kıraati ve yorumu hakkında çok değerli bir kitap kaleme almıştır. (bkz. Ayetullah Muhammed Hadi Marifet – Kur'an ilimleri, Temhid , Kevser Yay.)



Kıraatlerin coğrafyaya ve yazım stillerine dağılım haritası

1- HZ. ALİ = SÜLEMİ=ASIM b. Behdele
Ravisi: Ebu Bekir Şu'be, Hafs = SÜNNİ-Şİİ-MUTEZİLİ-İBADİ

2- Nafi
Ravisi: Kâlun, Verş

3- İbn-i Kesir
Ravisi: Bezzi, Kundül

4- Ebu Amr b. Alâ
Ravisi: Durî, Susî

5- İbni Âmir:
Ravisi: Hişam, İbnü Zekvan

6- Hamza b. Habib – Ali Şiası
Ravisi: Halef, Hallad

7- Kisâî- Şİİ:
Ravisi: Ebul Haris, Durî

8- Ebû Ca'fer el-Kârî: Medine
Ravisi: İsa b. Verdan, Süleyman b. Cemmaz

9-Halef b.Hişâm:
Ravisi: İshak el-Verrak, İdris el-Haddad

10-Ya'kûb el-Hadramî
Ravisi: Rüveys ve Ravih

11. İbn Muhaysin

12. Yezidî

13. Hasan-ı Basrî

14. A'meş

Listede de görüldüğü üzere kıraatlerin Emevilerin ürünü olduğu da bir başka uydurmadır.

Emevi döneminde yaşayan herkesi sarayın adamı zannetme-öyle yansıtma çabasının yanlışlığı bir yana kıraat imamlarının çoğunun muhalifetteki Hz. Ali şiası (taraftarları)ndan olduğunu belirtmekte fayda var.

Kıraatler konusundaki genel yanılgılardan biri de Kur'an'ın sanki büyük bir bölümünde çok fazla anlam karmaşası olduğunun zannedilmesidir.

Oysa kıraatler genellikle zaman kipi değişimleri gibi aynı anlamın merkezindeki nüans değişimleridir. Ayrıca Kur'an'da çok az oranda kıraat farklılığı bulunur.

Kur'an'da;

6236 Ayet ve 86.872 kelime vardır.
1457 Kelime Okunuşunda fark vardır yani Kur'an'ın yüzde 1,67'sinde
1457 kelimenin 1315'i 2 şekilde okunabilir.
105'i 3 farklı şekilde okunabilir.
24'ü 4 farklı şekilde okunabilir.
3'ü 5 farklı şekilde okunabilir
Anlamı etkileyecek ise sadece 415 farklılık vardır o da yakın anlamdır bu da sadece Kur'an'ın yüzde 0,47'sine tekabül eder.


Peki bu kadar az kısmında karşılaştığımız bu anlam farkları ak-kara gibi birbirine zıt anlamlar mıdır? Hayır.

Genellikle zaman kipleri ve kişi sayısı tekil, çoğul gibi farklardır. Herşeye rağmen bu varyantlarda bir ilkemiz var. O da alternatif muhtemel okuyuşların Kur'an'ın bütünselliğine, Tevhid gibi imani ilkelerine zıt olmamasıdır.

Şayet böyle çok az ihtimal dahi olsa bir okuma ile karşılarşırsak bu okumanın yanlış okuma olduğunu anlayabiliriz; Ki belirttiğim gibi Kur'an kıraatlerinden/farklı versiyon okumalardan şirk içeren sonuçlar çıkmamaktadır.

Velhasılı kelam kıraatler ve imla işaretleri etrafından sanki bambaşka Kur'anlar varmış gibi gösterme çabası 1 çay kaşığında kasırga kopartmaktan ibarettir.


Sonuç olarak Kur'an Resulullah döneminde yazıya geçirilmiş ve eş zamanlı olarak sözlü aktarım hem özel bir kadro hem de tüm halkın belleğinde korunmuştur.

Resulullah sonrasında da 4 halife döneminde bu eş zamanlı paralel süreç devam etmiş, ortaya çıkan yeni sosyo-kültürel sorunların bağlamında teknik bir çok çözüm ortaya konmuştur.

Şimdi önümüzde başka bir soru duruyor:

Peki, elimizdeki Kur'an Hz. Muhammed'in yazdırdığı Kur'an mıdır?

Bu soruya da bir sonraki makalede cevap arayalım.

Bülent Şahin Erdeğer Gazeteci-Yazar
Temel çalışma alanları Ortadoğu ve Dinler tarihidir
@Ebu_Nidal
__________________

~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~




Alıntı ile Cevapla