Tekil Mesaj gösterimi
Alt 31 Temmuz 2025, 22:00   Mesaj No:3

ZÜLKÜF ARSLAN

 Medineweb Yazarı
ZÜLKÜF ARSLAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:ZÜLKÜF ARSLAN isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 37259
Üyelik T.: 08 Ocak 2014
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Mesaj : 68
Konular: 39
Beğenildi:24
Beğendi:0
Takdirleri:264
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

Hoş buldum,teşekkür ederim.

Evvela müslüman ve mümin ayrılmaz dır.Kuran ve sünnete baktığımızda müslüman ayrı mümin ayrı şeklinde bir tanımlama yoktur.sadece mümine has özellikler vardır.Bundan dolayıdır ki, mümin olmak mertebe olarak müslümana oranla daha üsttür.

örneğin kelam alimlerinin öncülerinden olan imam fahreddin razi mümin ile müslüman aynıdır demiştir diye hatırlıyorum.

mümin ve müslüman aynı kullanıldığı gibi farklıda kullanılmıştır.bundan dolayıdırki müslüman,zahiri ameller için kullanılmışken mümin ise batıni,kalbi olan ameler için kullanılmıştır gibi tariflerde yapılmıştır.

zaten kuranı kerimde,ancak müslüman müslümanın kardeşidir veya sizler ancak müslüman olarak ölün denildiğinde veya müminlerden orada olanları çıkardık bu ayetlerde,mümin müslüman ayırımı yoktur.

hucurat 14 te ise bedeviler iman ettik dediklerinde onlara siz iman ettik demeyin şimdilik islam olduk deyin çünkü iman kalbinize halen yerleşmedi.
yani,dilinizle zahiri olanı ikrar ettiniz ama kalbi olan batıni olana halen o aşamaya gelmediniz.işte bu ayette ise bir ayırım var denmiştir.yalnız hucurat suresindeki bu ayet o anki bir durumu bize özetlemiştir.Tabiki bu durumdan çok örnek alınır veya üzerinde konuşulur.

örneğin akidevi olarak munafık,zahiren müslüman dır ama batınen kalbi bir durumdan dolayı munafıktır ve aksi yani zahiri olarak, akideyi bozan söz davranışı ispatlanmadığı müddetçe kendisine müslüman muamelesi yapılmıştır.Tabiki batını kalbi halinden dolayı ise asla müslüman değildir.
işte islamda kendi müntesiplerine ,kendi aranızda hüküm verirken ZAHİRİ ile hükmetmeyi emretmiş ve rasul muhammed sav de aynen uygulamada zahire göre hüküm vermiştir.gerçi bu apayrı bir konu dur. inşeAllah mümin ve müslüman hakkında aynı mı yoksa farklı mı kısmını anlatabilmişimdir.

Bunun için müslüman ve mümin islamın AYNI KISMINI İFADE eder.çünkü bir kişide islam ancak şu 3 şeyi bir arada bulunursa islamı kabul etmiş olur.
kalben kabul,gerektiğinde dili ile ikrar ve pratik fiili ameli ilede desdeklemesi ve ölünceye kadar bu 3 durumunu bozmamaya azmetmesi.burdaki üç şarttan biri bozuldugunda sanki üçüde bozulmuş olur.

Müslüman kimdir ile beraber esas nitelin "mümin kimdir?
sorusunun cevaplanması gerekmiyor mu
Atadan müslümanlık devralındığı gibi müminlikte devralınan bir şeymi? ALINTI


Müslüman kimdir ile beraber esas nitelin mümin kidir sorusunun cevabı,aslında bu ayırım net olarak yapılamaz.nedenini yukardaki anlatımda yapmaya çalıştım çünkü kuran ve sünnette Ancak müslüman müslümanın kardeşidir veya müslümanlar olarak ölün veya müminleri ordan çıkardık kısımlarında görüyoruz.
Aslında sorun şudur, kişi kendine müslüman demesi ile kuran ve sünnetin müslüman Tarifi ile uyuşuyor mu yoksa çakışıyor mu.veya ben müslümanım demek,en az tıpkı ben doktorum demek gibi ispatlanması gereken bir gerçeklik değilmidir.

Diğer soru olan ,atadan müslümanlık devr alındığı gibi müminlikte devralınan bir şey mi.

zaten günümüzde bu böyledir.Hatta bütün inançlardada böyldedir.çok istisna insan din seçimini kendisi yapar.Milyarlarca insanın ki bunlara ben müslümanım diyenlerde giriyor.Kendinden önceki ata dedesi tarafından kabul gördüğü ve ismine islam veya başka hangi inanç demişse o inaçta olduğuna doğmuştur,Yani oturup okuyup kendisine uyup uymadığına bakmamıştır bile...

Yalnız ne Muhammd sav,nede diğer peygamberler zamanındaki müslümanlar bu günkiler gibi değildir.islamı kabul edenler islamın bilgisine muhattap olup ve seçmiş veyya kabul etmeyip seçmemişlerdir.
bu günkü temel sorun müslüman-mümin olmaya daha gelmemiştir.çünkü kabul eden neyi kabul ettiğini bilmiyor kabul etmeyende neyi kabul etmediğini bilmiyor.
Şu ayetteki gibi Onlara: “Allah’ın indirdiğine ve Peygamber’e gelin; onlar ne buyuruyorsa onu yapın” denildiği zaman: “Atalarımızı üzerinde bulduğumuz yol bize yeter” derler. Peki, ya ataları bir şey bilmeyen ve doğru yolu da bulamayan kimseler ise?

kabul eden ata dedesi ne demişse onu duymuş duyum üzere kabul etmiş kabul etmeyende medyadan islam olamayan islam ile uzak yakın örneği olmayan örneklere bakarak terör demiştir.

bu son söylediklerimin sağlamasını etrafınızda bulunan karşılaştığınız her insana sorarark yapabilirsiniz.

örneğin bir konu başlığı açıp,sitede kaç kişi islamı araştırarak bilgiye dair seçmişim diye soru başlığı açılsa,ortaya nasıl bir tablo çıkacaktır değil mi.ve bu soruyu dışarıdaki insanlara sorulsa nasıl sonuç ne çıkacaktır.

Konu ZÜLKÜF ARSLAN tarafından (31 Temmuz 2025 Saat 22:14 ) değiştirilmiştir.
Alıntı ile Cevapla