Tekil Mesaj gösterimi
Alt 09 Ocak 2009, 03:15   Mesaj No:1

Şuara

Medineweb Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Şuara isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 686
Üyelik T.: 27 Aralık 2007
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 90
Konular: 52
Beğenildi:1
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Adetli iken cinsel ilişki yasağını bildiren hadisler

Adetli iken cinsel ilişki yasağını bildiren hadisler

Hayızlı Kadınlarla Ailevî Münasebetin Yasaklığını Bildiren Hadisler:
Hz Peygamber (sav): "Bir kimse, hayız halinde olan kadına şeriat bakımından da, tıp bakımından da zararlı olan, çocuk yatağından yakın olsa, yahut bunun dışında başka bir yerden yaklaşsa, yahut gaibden haber veren bir kahini -falcıyı- tasdik etse, (helal kabul ederek yaparsa) kendisini Kur'an ile sünnetten, yani: Muhammed dininden uzaklaştırmış olur" buyurmuşlardır (Feyzü'l-Kadir, Camiu's-Sağir Şerhi, C6,S23 Tac,Cl ,S103)
İslam bu konuda da aşırılıklardan uzak bir orta yolu öğretir: Cahiliyet dönemindeki Araplar adetli kadınlara arkadan cima ederlerdi Hrıstiyanlar adetli kadınlara, bu hallerinde iken önden cima ederlerdi Yahudilerle Mecusiler ise, tam tersine, adetli kadından son derece uzak kalır, hatta adetleri bittikten sonra bir hafta daha onlarla bir arada bulunmazlar, onlarla beraber yemezler, içmezler ve oturmazlardı ve kitaplarındaki emrin bu olduğunu söylerlerdi (Müslim, Hayız:16) İlk ikisi temizliğe dikkat etmeme ve sıhhat bozucu bir davranış, diğeri de kadınları küçük düşürücü ve dışlayıcı bir uygulama idi
İslam geldi, "hayız, eziyet verici bir haldir, dolayısı ile hayızlı iken kadınla cima etmeyin" (Kur'an-ı Kerim, Bakara:222) ayeti gönderildi Hiç mi yaklaşmayacağız diye soranlara, bunu Yahudilerden etkilenerek sormuş olabilecekleri için, Peygamber Efendimiz; "her şeyi yapın fakat cima etmeyin" buyurarak, (Müslim, Hayız:16 Nesaî, Taharet:180 İbn Mace, Taharet:124) kadının adetli iken kirli bir çaput gibi bir kenara atılamıyacağını öğretti Çünkü adetlilik, pislik demek değildi Kur'an ondan "pisliktir" diye değil, "eziyettir" diye söz etti Yani adetli iken kadınla cima, hem erkek için, hem de kadın için bir eziyettir ve sağlığa zararlıdır
Peygamberimiz bunu, uygulayarak da öğretti: O, annelerimiz olan hanımları adetli iken göbekle dizkapağı arasını bir peştemal (izar) ile örtmesini söyler ve geri kalan yerlerinden yararlanır, okşar ve ilgilenirdi (Buhari, Hayız:5, Taharet:1 75) Bunu elbette kendisi cinsel tatmin aramak için yapmazdı Çünkü hanımlarının hepsi bir anda adetli olmayacağına göre cinsel ihtiyacını adetli olmayan hanımlarıyla normal yoldan giderebilirdi Durum bu iken böyle davranmasının iki önemli nedeni vardı:
1- Bunu yapmakla, bu konudaki batıl inançları yıkmış ve bunun caiz olduğunu bildirmiş oluyordu
2- Adetli iken bedensel ve psikolojik rahatsızlık duyan kadını, itilmişlikten ve yalnızlık duygusundan kurtarmış ve ona eskisi gibi insan olmakta devam ettiğini göstermiş oluyordu
Çünkü Peygamberimizin bütün hanımları adetli iken kendilerine böyle davranıldığını haber vermişlerdir (Müslim, Hayız:3)
Bunu bir de onların, görüşüp konuştukları her kadına bunun normal ve caiz olduğunu anlatmaları ve yaygınlaşması için yapıyordu
Hz Ömer (ra) Allah'ın Rasulü'ne geldi ve şöyle dedi:
-Mahvoldum ya Resulallah!
-Seni ne mahvetti (Ya Ömer!)
-(Ya Resulallah!) palanımı ters çevirdim; (döl yatağından fakat arkadan yaklaşarak karımla münasebette bulundum)
Hz Peygamber ona bir cevap vermedi (Bu sırada) Bakara suresinin ikiyüz yirmi üçüncü ayeti Allah'ın Rasülü'ne vahyedildi:
"Kadınlarınız (çocuk yetiştiren) tarlanızdır O halde (ön organ olan) tarlanıza ne şekilde isterseniz o şekilde varın Nefisleriniz için ileriye hazırlık yapın Bir de Allah'dan korkun ve bilin ki siz, şüphesiz O'na kavuşacaksınız (Ey Peygamber! Haramlardan kaçınan kulları) müjdele"
(Bu ayeti tebliğ ettikten sonra Allah'ın Rasulü her bir mü'mini muhatap tutarak şöyle buyurdu):
-"Önden (veya) arkadan yaklaş(arak fakat mutlaka döl yatağından temasta bulun) Arka uzuvdan (anüs) ve adet (gören eşinle münasebette bulunmak)dan sakın" (Sünen-i Tirmizi, K Tefsiril-Kur'an, Hn:2984)
Başka bir hadiste'de şöyle buyurulmaktadır "Kadınlarınızla ay hallerinde cinsî temasda bulunmayınız Ancak cinsî temasın dışında sevişme dahil onlarla her türlü ilişkiye girebilirsiniz" (İbn Kesir, Bakara:222 (1/257)
Adet halinde cinsel temasta bulunmak Rabbimizin ve Peygamberimizin buyruklarıyla yasaklanmış bulunduğu için eşler isterseler ve faraza bedenî ve ruhî zararlarından korunabilmiş olsalar bile cinsel temasta bulunamazlar Zira karşılıklı anlaşma haramı helal kılmaz Bu sebeble bu ilahî yasağı çiğneyen eşler günahkar olurlar
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi Şuara 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
Hayız Kanının Çeşitleri Kadın Mahrem Konular Şuara 0 2151 09 Ocak 2009 03:39
Kadının Zifafta Gözetilmesi Kadın Mahrem Konular Medineweb 1 2462 09 Ocak 2009 03:31
Adet döneminde hafızın kuran okuması caizmi? Kadın Mahrem Konular Şuara 0 2913 09 Ocak 2009 03:28
Hap Kullanırken Kanama Olması Özürmüdür? Kadın Mahrem Konular Şuara 0 2450 09 Ocak 2009 03:25
Adetli İken Oruç Tutmanın Hükmü Kadın Mahrem Konular mehmet akif2 1 3440 09 Ocak 2009 03:22