Konu Başlıkları: LISAN-SEMANTIK-GRAMER-ETIMOLOJI
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 12 Ocak 2009, 03:30   Mesaj No:21

kebuter

Medineweb Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:kebuter isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 6047
Üyelik T.: 05 Ocak 2009
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 81
Konular: 2
Beğenildi:0
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cvp: LISAN-SEMANTIK-GRAMER-ETIMOLOJI

ezdad (zit) ve ezvac (es) isimler ve aile

dilbilgisinde zit anlam ve esanlamli isimlerden bahsedilirken bir nokta arap edebiyatindaki ayni konuya gore eksik kalmaktadir. bunu turkcenin yetersizligi veya eksik yapida dil oldugunu anlatmak icin demiyorum. turkce mantik ve kurgu acisindan dunyanin en mukemmel dillerindendir. ifade ettiigi anlam cesitliligi de hakeza oyledir. ben sadece farkliligi belirtmek icin dile getiriyorum bunu.
turkcede kadin-erkek, gece-gunduz isimleri zit, birbirine ters isimlerken, arapcada bunlar birbirine es giden isimler kategorisinde ele alinirlar. cunku arap dilinin kelimenin ruhuna bakis acisi baska yondndir. arap dili kelimelerin ezdad mi ezvac mi olduguna su acidan bakar: birbirleri ile biraraya gelmesi imkansiz olan isimleri ezdad yani zit isimler kategorisine alir, biri olmadan digerinin olmasinin da imkani olmayacak isimleri de ezvac isimler kategorisine alir.

bu anlamda kadin-erkek zit degil ezvac yani es isimlerdir dil bakimindan

iman ve kufur ise ezdad isimlerdendir.

bu aciklama ustune aile kelimesinin anlamini inceleyecek olursak, daha iyi anlasilacaktir. aile arapcada, birini cekip aldiginda digeri de bosta kalacak ayakta duramayacak anlamina gelen gailenin tersidir. yani biri varken digerinin anlami olan demek. kelime yapisi, iki kisiyi icermesine ragmen tekil formdadir. bu da iki kisinin bir butunluk arzediyor olmasindandir. biri olmadiginda diger fert bir kisi degil yarim kisi gibidir.
Alıntı ile Cevapla