Rücu kelimesi hakkında bilgi verirmisiniz
Allah her yerde hazır ve nazır olduğu halde, Ona rücu, yani Allah’a dönme ne demektir
Rücu kelimesinin sözlük anlamı, geri dönmedir Rücu ile ilgili âyet-i kerimeler, r0;Sonunda bize döndürüleceksinizr1; Yahut, r0;Sonra da döndürülüp, Ona götürüleceksiniz,r1; şeklinde biter Her işini Allahr17;ın kendisine verdiği kuvvet ve kudretle ve diğer imkanlarla gören insanoğlunun, Rabbinin tasarrufu dışına çıktığı bir tek an dahi düşünülemeyeceğine göre rücuyu nasıl anlayacağız?
Üzerinde en fazla durulan mana, kendisine cüzi irade verilmekle bu dünyada bir imtihana tabi tutulan insanların, ahirette ömürlerinin hesabını vermek üzere Allahr17;ın huzuruna çıkmaları şeklindedir
Ezel aleminde ruhlarımıza bir hitap gelmişti; r0;Ben sizin rabbiniz değil miyim?r1; diye Bu soruya; r0;Evet, sen bizim rabbimizsinr1; şeklinde karşılık vermiştik
Dünya imtihanına atılınca sebepler âlemiyle karşı karşıya kaldık Hep güneş doğunca ortalık aydınlandı, hep bahar gelince çiçekler açtı Buğdayımızı, sebzemizi hep topraktan, meyvemizi daima ağaçtan aldık Bu hâl insanların bir kısmına gaflet verirken, diğer kısmını şükre sevk etti
İmtihan âlemi kapandıktan, kabir safhası geçilerek, mahşere çıkıldıktan sonra, bu iki gurup insan da rablerine döndürülecekler Yine onun huzurunda toplanacaklar İşte bu içtima, bir rücu dur Bu rücu, irademiz dışında olacaktır r0;Döndürülmekr1; tabiri bize bu dersi verir Ve bize bir başka rücuyu ders veren bir âyet-i kerime:r0;Allah ı nasıl inkâr ediyorsunuz ki; ölü idiniz sizleri diriltti Sonra sizleri yine öldürecek Sonra sizleri yine diriltecek Sonra da döndürülüp Ona götürüleceksinizr1; (Bakara Suresi, 28)
İnsan ölü iken, yâni maddesi ölü elementler âlemindeyken diriltilerek insan hâline getiriliyor Sonra yine ölüyor ve beden tekrar aslına rücu ediyor, tümüyle element oluyor Bu safhayı yeniden diriltilme ve mahşere çıkma takip ediyor İşte iki ölüm, iki diriliş ve iki ayrı rücu: Biri ölümden ölüme Diğeri, hayattan hayata rücu
Rücu ile ilgili diğer bir âyet-i kerime: r0;Biz Allah içiniz ve muhakkak Ona rücu edeceğizr1;(Bakara Suresi, 156)
İtaat edenler de, isyan edenler de, öte âlemde yine onun huzurunda toplanacak, Ona rücu edecekler Onun kulu olarak yaşayan ve bu imtihan âlemini iman ile terk eden bir kulun, ahirette rabbine rücuu bir bayramdırAllahr17;ın mülkünde Onu tanımadan ve emirlerine uymadan yaşayan insanlar da Rablerine küfür ve isyan üzere rücu edeceklerdir O halde, rücu denilince, gözümüzde mahşer canlanmalı Her iki tabloyu da, hayalen olsun, nefsimizin önüne koymalıyız Tâ ki rıza çizgisinden ayrılmasın, dünyanın geçici lezzetlerine kapılmasın ve haramlardan uzak kalsınr0;O gün emir yalnız Allah ındırr1; (İnfitar Suresi, 19) âyetinden ders alsın, o günü beklemeden bugünden Onun emri altına girsin, hükmüne razı olsunPeygamber Efendimizr17;in (asm) r0;Ölmeden evvel ölünüzr1; emrine böylece uysun ve rabbinin gösterdiği istikamet yoluna dünyada rücu etsin Ta ki, ahiretteki rücuu saadetle sonuçlansınZamandan ve mekândan münezzeh olan Allah, biz kullarını mekâna yerleştirmiş ve zamana taksim etmiş Öyle ise insan, hangi mekânda ölürse ölsün, mekândan münezzeh olan rabbine rücu eder Keza, hangi zamanda can verirse versin, zamandan münezzeh olan rabbine kavuşur
Rücu kelimesinin sözlük anlamı, geri dönmedir
Rücu ile ilgili âyet-i kerimeler, r0;Sonunda bize döndürüleceksinizr1; Yahut, r0;Sonra da döndürülüp, Ona götürüleceksiniz,r1; şeklinde biter
Her işini Allahr17;ın kendisine verdiği kuvvet ve kudretle ve diğer imkanlarla gören insanoğlunun, Rabbinin tasarrufu dışına çıktığı bir tek an dahi düşünülemeyeceğine göre rücuyu nasıl anlayacağız?
Üzerinde en fazla durulan mana, kendisine cüzi irade verilmekle bu dünyada bir imtihana tabi tutulan insanların, ahirette ömürlerinin hesabını vermek üzere Allahr17;ın huzuruna çıkmaları şeklindedir
Ezel aleminde ruhlarımıza bir hitap gelmişti; r0;Ben sizin rabbiniz değil miyim?r1; diye Bu soruya; r0;Evet, sen bizim rabbimizsinr1; şeklinde karşılık vermiştik
Dünya imtihanına atılınca sebepler âlemiyle karşı karşıya kaldık Hep güneş doğunca ortalık aydınlandı, hep bahar gelince çiçekler açtı
Buğdayımızı, sebzemizi hep topraktan, meyvemizi daima ağaçtan aldık
Bu hâl insanların bir kısmına gaflet verirken, diğer kısmını şükre sevk etti
İmtihan âlemi kapandıktan, kabir safhası geçilerek, mahşere çıkıldıktan sonra, bu iki gurup insan da rablerine döndürülecekler Yine onun huzurunda toplanacaklar İşte bu içtima, bir rücu dur Bu rücu, irademiz dışında olacaktır r0;Döndürülmekr1; tabiri bize bu dersi verir Ve bize bir başka rücuyu ders veren bir âyet-i kerime:r0;Allah ı nasıl inkâr ediyorsunuz ki; ölü idiniz sizleri diriltti Sonra sizleri yine öldürecek Sonra sizleri yine diriltecek Sonra da döndürülüp Ona götürüleceksinizr1; (Bakara Suresi, 28)
İnsan ölü iken, yâni maddesi ölü elementler âlemindeyken diriltilerek insan hâline getiriliyor Sonra yine ölüyor ve beden tekrar aslına rücu ediyor, tümüyle element oluyor Bu safhayı yeniden diriltilme ve mahşere çıkma takip ediyor İşte iki ölüm, iki diriliş ve iki ayrı rücu: Biri ölümden ölüme Diğeri, hayattan hayata rücu
Rücu ile ilgili diğer bir âyet-i kerime: r0;Biz Allah içiniz ve muhakkak Ona rücu edeceğizr1;(Bakara Suresi, 156)
İtaat edenler de, isyan edenler de, öte âlemde yine onun huzurunda toplanacak, Ona rücu edecekler
Onun kulu olarak yaşayan ve bu imtihan âlemini iman ile terk eden bir kulun, ahirette rabbine rücuu bir bayramdır
Allahr17;ın mülkünde Onu tanımadan ve emirlerine uymadan yaşayan insanlar da Rablerine küfür ve isyan üzere rücu edeceklerdir
O halde, rücu denilince, gözümüzde mahşer canlanmalı Her iki tabloyu da, hayalen olsun, nefsimizin önüne koymalıyız
Tâ ki rıza çizgisinden ayrılmasın, dünyanın geçici lezzetlerine kapılmasın ve haramlardan uzak kalsınr0;O gün emir yalnız Allah ındırr1; (İnfitar Suresi, 19) âyetinden ders alsın, o günü beklemeden bugünden Onun emri altına girsin, hükmüne razı olsunPeygamber Efendimizr17;in (asm) r0;Ölmeden evvel ölünüzr1; emrine böylece uysun ve rabbinin gösterdiği istikamet yoluna dünyada rücu etsin Ta ki, ahiretteki rücuu saadetle sonuçlansın
Zamandan ve mekândan münezzeh olan Allah, biz kullarını mekâna yerleştirmiş ve zamana taksim etmiş Öyle ise insan, hangi mekânda ölürse ölsün, mekândan münezzeh olan rabbine rücu eder Keza, hangi zamanda can verirse versin, zamandan münezzeh olan rabbine kavuşur