Tekil Mesaj gösterimi
Alt 11 Nisan 2009, 20:20   Mesaj No:1

MERVE DEMİR

Medineweb Emekdarı
Avatar Otomotik
Durumu:MERVE DEMİR isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 5587
Üyelik T.: 05 Aralık 2008
Arkadaşları:14
Cinsiyet:
Memleket:İstanbul
Yaş:36
Mesaj : 2.537
Konular: 2038
Beğenildi:116
Beğendi:0
Takdirleri:271
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Hanefi mezhebinde mekruh olanlar ve olmayanlar

Hanefi mezhebinde mekruh olanlar ve olmayanlar

Oruçlu İçin Mekruh Olan ve Olmayan Şeyler

Oruçlu olanın su ile ıslatılmış bir misvaki kullanması İmam Ebu Yusuf'a göre mekruhtur Fakat diğer alimlere göre, sabahleyin yahut zevalden sonra yaş ve kuru misvak kullanmakta kerahet yoktur

(İmam Şafiî'ye göre, zevalden sonra misvak kullanılması mekruhtur)

Oruçlu kimsenin istincada (büyük abdest temizliğinde) ve abdest alırken ağzına, burnuna su verirken aşırı gitmesi, fazla su doldurup taşırması mekruhtur

Oruçlunun bir özrü bulunmaksızın pişirilen yemeği yalnız ağzı ile tadması mekruhtur Bir kocanın kötü huylu olması, karısı için bir özürdür, böyle bir kadın pişireceği yemeğin, yutmaksızın, tadına ve tuzuna bakabilir

Oruçlu bir kimsenin satın alacağı bal ve yağ gibi şeylerin iyi olup olmadığını anlamak için yalnız ağzı ile onlardan tadmasında kerahet vardır Bir görüşe göre, muhakkak satın alınması gerekiyorsa yahut aldanmaktan korkuluyorsa, boğaza kaçırmamak şartı ile tadına bakılmasında kerahet yoktur

Oruçlu kimsenin, önceden çiğnenmiş beyaz ve parçalanmaz bir sakızı çiğnemesi mekruhtur Fakat yeni bir sakızı çiğnemek caiz değildir Erkekler oruçlu olmadıkları zamanlarda da sakız çiğnemeleri hoş değildir Bir özür sebebiyle
çiğneyeceklerse, gizlice çiğnemeleri güzel görülmüştür

Oruçlunun kan aldırması, orucunu koruyamayacak şekilde zayıf düşmesinden korkulursa mekruhtur, değilse mekruh olmaz Bununla beraber uygun düşen, bunu güneş batışından sonraya bırakmaktır
Ramazanda harareti azaltıp serinlenmek için ağza ve buruna su almak ve soğuk su ile yıkanmak, İmamı Azam'a göre mekruhtur Çünkü böyle bir hareket, ibadet için bir daralma göstermek demektir Fakat İmam Ebû Yûsuf'a göre, bunda kerahet yoktur Çünkü böyle yapmakla ibadete yardım edilmiş ve doğal olan sıkıntı giderilmiş olur Fetva da buna göredir

Kendine güvenemeyen bir oruçlunun zevcesini öpmesi ve okşaması mekruhtur

Oruçlu kimsenin zevcesi ile çıplak olduktan halde boyun boyuna sarılmaları kendine güvensin veya güvenmesin, her halde mekruhtur Bu harekete "Fahiş mübaşeret = Aşırı yaklaşma" denir Zevcesinin dudaklarını emmesi de, her halde mekruhtur, buna da "Fahiş kuble = Aşırı öpüş" denir

Oruçlu kimsenin cünüb olarak sabahlaması veya gündüzün uyuyup ihtilam olması orucuna zarar vermez Fakat mümkün olduğu halde geceleyin yıkanmamak mekruh değildir, denemez

Oruçlu kimsenin gül ve misk gibi kokuları koklaması da mekruh değildir Sürme çekmesi, bıyık yağı kullanması da mekruh değildir

Ancak erkeklerin süs maksadı ile sürme çekmeleri ve bıyıklarına yağ sürmeleri mekruhtur

Büyük İslam İlmihali
Müellifi : Ömer Nasuhi Bilmen
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi MERVE DEMİR 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
Başbakan Recep Tayyip ERDOĞAN ülke tv Canlı... Videolar/Slaytlar Medine-web 1 3027 22 Ağustos 2013 23:41
İran Emperyalizmi Makale ve Köşe Yazıları Medine-web 6 3758 26 Ocak 2013 21:53
gerekli gereksiz bir şiir.. Makale ve Köşe Yazıları MERVE DEMİR 0 3384 06 Aralık 2012 09:48
olmamış kayınbiradere mektup :) Komik Paylaşımlar Allahın kulu_ 10 8169 03 Kasım 2012 22:19
İslamın kurtuluşu bilinçlenme ile mümkündür Makale ve Köşe Yazıları Esadullah 11 7635 02 Ekim 2012 20:16