Tekil Mesaj gösterimi
Alt 07 Mayıs 2009, 11:41   Mesaj No:2

FECR

Kur'ân Kürsüsü

Medineweb Emekdarı
FECR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:FECR isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 6340
Üyelik T.: 19 Ocak 2009
Arkadaşları:20
Cinsiyet:Erkek
Memleket:ANKARA
Yaş:56
Mesaj: 6.107
Konular: 546
Beğenildi:1003
Beğendi:221
Takdirleri:9161
Takdir Et:
Standart RE: GERÇEK BİR İSLAM ERİNİN KİŞİLİĞİ...

O yazıda hatalı gördüğüm yazılardan bazıları:

1-Onun belirli bir kimliği, şahsiyeti yoktur

Bu söz su götürür.Bir kişinin kimliği ve şahsiyeti olmaz mu?
Allah kendisine teslim olanlara “Müslüman” kimliğini vermiş,bu kimliğin kendine mahsus özellikleri vardır.İnsanlar kimlik ve şahsiyetleri ile değerlendirilir.

2- _Patlama biçimindeki eylemlere katılımı olmaz. Tasvip de etmez. Tepkisiz olmak onun için daha büyük bir başarıdır
Bir eylem kabul veya tasvip edilmiyorsa tepkisiz kalmak ne derece doğrudur.Tarafsız olmak her zaman yerinde bir davranış olmaz.Taraf olmayan bertaraf olur diye meşhur bir söz vardır.Tarafını seçmeyen kimseler daha sonraları içinden çıkamadığı zor durumlarda kalabilir.

3- Aldatılmanın bireye getireceği edinimler onun için çok değerlidir

Aldatılmak bireye belki bir tecrübe kazandırabilir ama aldatılmalar çoğalınca suçu biraz da insan kendisinde aramalı değil mi?.
“Mümin bir delikten iki defa ısırılmaz” ve uyanık olmak ile hadisler ve küfre karşı dirençli,uyanık olmayı ifade eden ayetler müminlerin aldanmamasını tavsiye eder.
Ayrıca Allah Kur’an’da dünya hayatının aldatıcı olduğunu ve şeytanın özelliklerinden birisinin de aldatma olduğunu belirtiyor.Şeytana ve dünya hayatının çekici aldatılıcığına karşı dikkat edilmesi gerekir.

4- Hüzün ve çoşku gibi huylara pek itibar etmez.

Bu ifade de yerinde bir söz değildir.İnsanların özelliğinde,fıtratında olan bir şeyi engellemek veya yok saymak ne derece doğru bir davranış olur.İnsan yeri gelir hüzünlenir,yeri gelir sevincinden çoşar,yeri gelir bir takım olaylarda kahrolur.Bunlar fıtrı melekelerdir.Allah Rasulu a.s’ın hayatında bu özelliklerin hepsini görüyoruz.

5- Bir kez söyler, böyle öğrenmiştir. Söylediği karşısındaki içindir. Keskin gözlemciliğe bayılır. Kuşku duyguları arasında bulunmaz

Bir kez söyleyip orda bırakması hatadır ve nebevi harekete uygun değildir.Herkes bir konuyu aynı şekilde anlayamaz,farklı farklı anlayabilir.Bu yüzden daha çok söylemesi lazımdır.Ben bir kere söyledim,günah benden gitti anlayışı yanlıştır.Allah Rasulu Mekkeli müşriklere bir defa tebliğ yapıp bırakmış mı tebliği?.Allah Rasulu her konuda olduğu gibi bu konuda da usvetun hasene-en güzel örnektir.
Kuşku,insanın içerinde olması gereken bir fıtri özelliktir.Kuşku olmadan iman mutmain olmaz.İbrahim a.s’ın Kur’an’daki diyaloglarına bir bakılırsa bu rahatlıkla görülür.Ayrıca Kafirlerin Müslümanların yararına gibi gözüken bazı hareketlerine de müminler kuşkuyla bakmak zorundadır.Ayrıca Medyanın Müslümanlar aleyhindeki yayınlara da kuşkuyla bakılması gerekir.Fasıkların getirdiği haberlerin araştırılması ve itibar edilmemesi Allah’ın emridir.
-------------devam edeceğim inş.-------------------
Alıntı ile Cevapla