Tekil Mesaj gösterimi
Alt 06Haziran 2009, 23:45   Mesaj No:2

nuryuzlum

Medineweb Aktif Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:nuryuzlum isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 5807
Üyelik T.: 24 Aralık 2008
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 153
Konular: 68
Beğenildi:1
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart RE: Kız Erkek karışık eğitim yüzyılın en büyük pedagojik yanlışıdır...

KARMA EĞİTİM TAM BİR FİYASKO
2000 yılı sonunda Seydişehir'de Sabah Dershanesinin MEB müfettişleri raporu ile sırf bir sınıf karma olmadığı için kapatıldığına şahit oldum. Dershane müdürüne, "Hiçbir eğitim kurumunda idarecilik yapamaz." raporu vermişler.
Karma eğitim prensip olarak toplumda, kadın–erkek eşitliğini sağlamak için ortaya atılmış bir eğitim modeliydi. 1960'lı yıllarda batıda yaygın bir şekilde, özellikle resmi okullara tatbik edildi.
Uygulanan bir projenin 20 sene sonra toplumda netice vermesi gerekir. Karma eğitim projesinin uygulanmaya konmasından 20 sene sonra, yani 1990'lı yıllara gelindiğinde toplumda gelinen nokta şu idi:
1–Kadın–erkek eşitliği sağlanamadı.
2–Toplumu yönetenler arasında çok az sayıda kadın var.
3–Aynı işi yapan kadın ve erkek arasında ücret farkı var, kadınlar daha az kazanıyor.
4–Kadınlar daha çok işsiz kalıyor.
5–Kariyer yapma konusunda erkekler kadınları geçiyor.
6–Okullarda cinsel taciz önlenemedi.
Karma eğitim projesi üzerinden kimi ülkelerde; 30–40; bazı ülkelerde 50 yıl geçmesine rağmen, istenen netice alınamadı. Toplumda kadın–erkek eşitliği ve kadınların mağdur olması, ezilmesi, küçük görülmesi, reklâm malzemesi olarak kullanılması, hatta bazen de vücudunu satmak zorunda kalması önlenemedi.

PEDAGOJİK BİR HAM ÖLÜ
Bütün araştırma sonuçları, karma eğitimin toplumda kadın–erkek eşitliğine hizmet etmediğini, kadınların ezilmesini ve horlanmasını önlemediğini, aksine bunların sistematik hale getirildiğini gösteriyor.
Karma eğitimi sorgulayan ve onun özellikle kız öğrencileri başarısız hale getirdiğini ortaya koyan araştırmalar, daha sonraki yıllarda da devam etti. Almanya'nın 16 eyaletinde yapılan araştırmalar, karma eğitimin "pedagojik bir ham ölü" olduğunu ve kızlara hiçbir şey kazandırmadığını ortaya koydu.
Merkezi Münih'de bulunan Devlet Pedagoji ve Eğitim Araştırmaları Enstitüsü'nde Prof. Thomas Schafer'in koordine edip yönettiği bir araştırma yapıldı. Netice oldukça şaşırtıcıydı. "Karma eğitim, sanıldığı gibi kız öğrenciler açısından verimli değil. Hatta yüzyılın en büyük pedagojik yanlışıydı."(5)
Karma eğitim ABD'de de tartışılıyor, bu sebepledir ki Amerika Wellesley Kız Üniversitesi büyük ilgi görüyor.
Amerikan toplumunda önemli makam ve mevkilere gelmiş olan bayanların önemli bir kısmı ya bu üniversitede öğrenim gördü, ya da karma eğitim olmayan okullarda eğitim gördüler.
"Wellesley'e erkek öğrenci giremez. Kolej, bir bayanlar üniversitesi"
Amerika'da bugün 84 bayan üniversitesi bulunuyor. Şu sıralar bu okullar öğrenci akınına uğruyor.(6)
Washington'ın yoksul mahallelerinden birinde yer alan Hayden Johnson Lisesi, karma okulda kız–erkek öğrencilerinin sınıflarının ayrılması yönündeki uygulamasıyla eğitim konusunda ABD'de yine bir tartışmayı gündeme getirdi. Kız ve erkek okullarına son zamanlarda artan ilginin yanı sıra karma okullarda kız ve erkek sınıflarının oluşması, eğitimde cinsiyetin öneminin beklenmedik bir şekilde arttığını gösterdi. Johnson Lisesi müdürüne göre, okuldaki erkek ve kız sınıflarının ayrılması, "hormonları yükselişe geçen gençlerin derslerinde dikkatlerinin dağılmasını engellemeyi" amaçlıyor.
Okul müdürünün haklı olduğuna dair elindeki en büyük delil, çocukların ayrım sonrasında büyük yükselme gösteren sınav notları… 2 yıllık ayrı sınıf uygulamasından sonra Johnson Lisesi öğrencileri iki yıl önce okuma sınıflandırılmasında %19 başarı gösterirken, uygulama sonrasında başarı %21 e yükseldi.
"Karma eğitim ile ilgili araştırmalar meşhur Der Spihegel dergisinin 16 Mart 1998 tarihli sayısına da konu oldu.
Der Shipegel, şu başlığı kullandı:
"Karma eğitim tarihi bir yanılgı mıydı?"
Araştırmalar şu gerçeği ortaya koydu:
Karma eğitimde meslek öğrenimi, kızların yetişmesine hizmet etmiyor.
"Kadınlara daha fazla şans… Kız okullarına dönüş…"(7)
Alıntı ile Cevapla