Tekil Mesaj gösterimi
Alt 06Haziran 2009, 23:46   Mesaj No:3

nuryuzlum

Medineweb Aktif Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:nuryuzlum isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 5807
Üyelik T.: 24 Aralık 2008
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 153
Konular: 68
Beğenildi:1
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart RE: Kız Erkek karışık eğitim yüzyılın en büyük pedagojik yanlışıdır...

BU KAFA İLE ONLAR GİDER AYA,
BİZ DE KALIRIZ YAYA
İncelemeler sadece Almanya ile sınırlı değil. Başarıya endeksli toplumlar olan Amerika ve İngiltere'de de karma eğitimin zararları tartışılıyor ve kız okullarına ilgi her geçen gün artmaktadır.
Amerika'daki 84 kız üniversitesi 1999 senesinde öğrenci sayısını ikiye katlamış.
Milli eğitim bakanlığının emriyle 1999–2000 öğretim yılından itibaren özel öğretim kurumlarında karma eğitim mecburiyeti getirildi. Ayrıca özel okul öğretmen ve öğrencilerine de kılık kıyafet mecburiyeti getirildi ve bu okullara da yeniden başörtüsü yasağı kondu.
Neden?
Karma veya ayrı yapılan eğitimler üzerine bir araştırma yapıldı mı?
Hayır.
Karma eğitimin ayrı eğitimden daha verimli olduğu mu tespit edildi?
Hayır.
Peki, bakanlık bu kararı neden aldı?
Çok sayıda veli karma eğitime karşı. Dindar insanlar, kız–erkek karışık eğitimine tepkili. Bu konuda bakanlığın bir takım bürokratlarının konjonktürün de etkisiyle veya militarist cepheden emir alarak hareket ettikleri açıkça biliniyor.
Batıyı örnek alan eğitimciler, batıda rüzgârın ters yönde estiğini bilmiyorlar mı?



Türkiye’de Kaliteli
İNSAN YETİŞTİRİLMİYOR

Türkiye, Milli Eğitim bakanlığının talimatlarıyla her türlü eğitim kurumunu "karma" hale getirdi. Bunu yaparken karma eğitimin verimliliği hiçbir yerde tartışılmadı, tartışılmıyor. Veliler istemediği halde, bütün okular ve de özellikle İmam Hatip Liseleri karma yapıldı.
Amerika, Almanya, İngiltere ve Japonya eğitim sistemlerinin yetiştirdiği insanlar yüzlerce Nobel ödülü aldı. Bu ülkeler kalkındı. Hatta Pakistan, Hindistan, Arjantin, Mısır, Yunanistan bilim adamları bile Nobel ödülü aldı.
Türkiye ise bu ilkel eğitim anlayışı yüzünden hiçbir bilim dalında başarı gösteremedi. Yapılması gereken şey, başarılı ülkeleri örnek almaktır; ideolojik, verimsiz, faydasız eğitim anlayışını sürdürmek değil.
Almanya'da tarikat okullarına devlet yardım ediyor, Türkiye'de tarikatlar sivil toplum örgütü bile sayılmıyor, yok edilmeye çalışılıyor. Bu durum, ülkemizin 20. yüzyılın başlarında moda olan ve bugün ömrünü tamamlamış bulunan "otoriter toplum" anlayışından "Sivil toplum" anlayışına geçmediğini gösterir.
Almanya'da kilise okullarında kız–erkek ayrı okuyor. Bu sebeple kilise okulları tercih ediliyor.
Ayrıca Amerika ve Almanya'da kız ve erkekleri ayırma trendi sürüyor.
Ülkemizde imam hatip liseleri bile karma yapıldı.
Almanya ve Amerika'da rahibe okullarını karma yapmak kimin aklına gelir?
Gelse bile böyle bir şeye kim cüret edebilir? Eden olursa, o ülkede kaç gün yönetici olarak durabilir?
Alman ve Amerikalıların karma eğitime bakış açısı son derece pragmatik ve rasyoneldir.



DİPNOTLAR:
1. Scuhle Kebendig Gestalten, Dr. Maria Anna Kreinbavm, Kleine Verlog, s.10, Bielefeld, 1999
2. Haftalık Fransız L'Express dergisinden tercume.
3. Scuhle Lebendig Gestalten, Dr. Maria Anna Kreinbavm, sh.10
4. A.g.e. sh.64
5. Schule Aktüel, Eylül 1997, Salvatorstr. 2. 80333 München; Schul Report, Eylül 1997, Salvator str. 2, 80333 München.
6.Der Spiegel, 6 Mayıs 96, sh. 112–123
7. Der Spiegel, 6 Mayıs 1996.

İnceleme

Ali Erkan Kavaklı
Alıntı ile Cevapla