Tekil Mesaj gösterimi
Alt 16Haziran 2009, 15:13   Mesaj No:14

AŞK'ÜL İSLAM

Medineweb Sadık Üyesi
AŞK'ÜL İSLAM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:AŞK'ÜL İSLAM isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 38
Üyelik T.: 30Haziran 2007
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Yaş:43
Mesaj: 984
Konular: 245
Beğenildi:29
Beğendi:0
Takdirleri:146
Takdir Et:
Standart RE: 27.Haftanın Misafiri Yağmur SANCAK

8:İmam İbni Teymiye,Ali Şeriati,İmam Humeyni,Mustafa İslamoğlu,Abdulaziz Bayındır,Mevdudi,Seyyid Kutup,Hasan el Benna,Muhammed Hüseyin Fadlullah, Bu alimlere bakış açınız nasıl ? Bunları sözde kendilerine göre reddiye adı altında tekfir eden müslümancıklar kime hizmet ediyorlar?

Tekfir meselesi bu gün İslam Dünyasında önemli yer tutan büyük bir sorundur. Daha da önemlisi bu gün tekfirin bazı cemaat ve şahısların ağzında sıradan bir şeye dönüşmüş olmasıdır. Meseleyi tehlikeli hale getiren ise tekfir edenlerin bunu sadece sözde bırakmayıp, karşı tarafa savaş açması, Müslüman topluluktan ayrılıp kendi başına buyruk hale gelmeleridir. Bunun neticesinde biz Müslümanlar zayıflıyor, düşmanlar için kolay hedefe dönüşüyoruz. Oysa Aziz olan Allah ‘’ Şüphesiz bu (İslâm), tek ümmet (din) olarak sizin ümmetiniz (dininiz)dir. Ben de Rabbinizim. Onun için sadece bana kulluk edin.(Enbiya/92)’’ayetinde bu ümmeti tek bir ümmet olarak niteliyor.Ve bu ümmeddin yiğitlerini de tek bir ümmet olarak görüyorum şahsımca.

İmam İbni Teymiye,Ali Şeriati,İmam Humeyni,Mustafa İslamoğlu,Abdulaziz Bayındır,Mevdudi,Seyyid Kutup,Hasan el Benna,Muhammed Hüseyin Fadlullah her biri farklı tonlamalar, farklı müziklerle aslında tek bir şeyi haykırdılar: VAHDET !... Hepsi tek bir davaya hizmet etti : İSLAMA HİZMETKAR OLMAK VE İSLAMA HİZMETKAR yetiştirmek. Hatalı söylemleri olmadı mı hiç birisinin ? Olmaz mı!.. Hatalarını kendilerine iade edip, bize ne verdiler, neler kazandırdılar ilerlememize onlara bakmak lazım, gerisi faso fiso...

9:Sünnet'e bakış açınız Peygamber MUHAMMED İle Beşer MUHAMMED olarak ikiye ayırabiliyormusunuz?

İkiye ayırmak hata aslında.. O her şey idi.. Her şey olmak ne demek biliyor musunuz?.. Bunun üzerinde bi Düşünün,Hissettikleriniz şuraya yazabileceklerimden çok daha ötesini anlatır size emin olun...

10:Kurtarıcı bekleyenler Mehdi! İnancı sizce ALLAH'ın İslamında varmı?

Bu mehdi olayının nerden çıktıgını araştırmak lazım aslında.. Herkes bir mehdi bekleyedursun; Hz. Ali'nin şehid edilişi, Hz. Hasan'ın hilafeti Muaviye'ye terk edişi, sonradan zehirlenişi ve Hz. Hüseyin'in de Kerbelâ'da acı bir şekilde şehid edilişi, Şiîleri hilafetin elden gidişi noktasında ümitsizliğe itmiş, Şiî ileri gelenleri taraftarlarına ümit vermek, dağılmaktan kurtarmak için hilafetin Emevîlerden alınacağını yaymaya başlamışlardır. Mehdî, başlangıçta ileride gelecek Şiî bir idarenin başına geçecek bir sembol olarak düşünülerken, sonraları gerçekten başa geçeceğine inanmışlar ve bunu inanç esasları içerisine katmışlardır.
Halbuki !... İmam Muhammed Mehdî ümmetin bozulduğu, fesadın kol gezdiği ahirzamanda yeniden gelip zulümle dolan dünyayı kılıncıyla düzeltecek, hak ve adaletle dolduracaktır. Şia'ya göre Mehdî'nin gelişinden önceki alâmetler hemen hemen çıkmış durumdadır.

Şiîler bu görüşlerine Kur'an'dan bazı işaretler de bulurlar. Konuyla iligili hadislerin de mütevatir olduğunu söylerler. Onlara göre Mehdînin çıkışını inkâr etmek dinden çıkmaya yeter.

Ehl-i Sünnete göre Mehdî inancı Allah'a, peygambere, meleklerineîman gibi dinin temel inanç esasları arasında yer almaz. Dinin zaruretlerinden de değildir. İlk dönem akaidd ve kelâm kitaplarında yer almayan Mehdî konusu, hicrî ikinci yüzyıldan itibaren vâizler vasıtasıyla hayal kırıklığına uğrayan halk kesimine ümit vermek maksadıyla işlenmeye başlanmıştır. Tartışmaların yoğunlaştığı hicrî 5. yüzyıldan itibaren Sünnîlerde konuşulmaya, 8. yüzyıldan itibaren kelâm kitaplarında yer almaya başlamıştır.

İlk mutasavvıflarda Mehdînin konuşulduğunu pek görmüyoruz. Sonradan keşf ve mükâşefe yoluyla Mehdîden bahsetmişlerdir. Bunların bilinmesi, araştırılması lazım.. Allahın islamı dediğimizde çerçeve bellidir, bu çerçevenin dışına taşılması, hak olanın üzerine , batıl olanın giydirilmeye çalışılmasından başka birşey olmasa gerek... Bu arada.. İslamı hakkıyla yaşayan her müslüman Mehdi’dir desem yerli yerine oturur mu taşlar... Yoksa baş mı yarar yaşlar... Neyse...

11:Kişi kendisi için istediğini başkası için istemedikçe Gerçek iman etişlerden sayılamaz.Yıllarca müslüman bir halka yapılan zulümlere kendilerince hakk olduklarını iddia eden ve müritleriyle övünen klasik müslüman modeli olan cemaatler neden hep sessizliğe bürünmeyi tercih edip zulümlere sessiz kalmayı tercih ettiler?

Onlar zahurata tabi olduklarından (!) olmasın . Zahurata tabiyiz dedikleri de çoğunlukla koyun kuzu meselesi etrafında körebecilik oyunu ya.. Neyse...Yutmazlar pek...